BSc (Hons) in ontwikkeling van computerspellen
Kuala Lumpur, Maleisië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2024
COLLEGEGELD
USD 22.615 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* totaal voor Maleisische studenten: RM 87.000 | totaal voor internationale studenten: RM 88,200 / USD 22,615
Invoering
APU-DMU dual degree programma
Studenten die een bacheloropleiding volgen, hebben de mogelijkheid om zich aan te APU -DMU Dual Degree Scheme. Volgens deze regeling ontvangen studenten bij het afstuderen 2 diploma's en transcripties: 1 van Asia Pacific University ( APU ), Maleisië en 1 van De Montfort University (DMU), VK.
toelatingen
leerplan
Programma overzicht
Dit programma is specifiek ontworpen om studenten te voorzien van:
- Kennis, vaardigheden en capaciteiten vereist door een technische professional op het gebied van computerspellen.
- Het vermogen om het ontwerp, de logica en de implementatie van computerspellen kritisch te evalueren.
- Faciliteit met geavanceerde technieken voor computergraphics en digitale 3D-animatie.
Graad niveau 1
Studenten leren fundamentele vaardigheden die vereist zijn door technische Games Development-professionals, en een basiskennis van programmeren en systeemontwerp. Sommige gespecialiseerde modules bieden de basiskennis van de ontwikkeling van interactieve computerspellen, zoals logisch ontwerp, grafische afbeeldingen en meer. De modules helpen hen ook persoonlijke en organisatorische vaardigheden te ontwikkelen en creativiteit en innovatie te stimuleren.
Gemeenschappelijke modulen
- Systeemanalyse en -ontwerp
- Python-programmering
- Wiskundige concepten voor computers
Gespecialiseerde modulen
- Ontwerp van computerspellen: documentatie
- Niveauontwerp voor computerspellen
- Inleiding tot grafische en basis 3D-toepassingen
- Inleiding tot scripting voor 3D-toepassingen
- Digitale beeldproductie
Keuzemodules (kies er 2)
- Intercultureel bewustzijn en culturele diversiteit OF digitaal denken en innovatie
- Inleiding tot objectgeoriënteerd programmeren OF Inleiding tot C-programmering
Graadniveau 2
Er zullen diepgaande spelanalyse- en ontwerpvaardigheden worden geleerd, waarin studenten een beter begrip krijgen van de volledige levenscyclus van de productie van computerspellen, inclusief karaktermodellering, speciale effecten, computergraphics, animatie, wiskunde en meer. We zullen hun creativiteit en innovatie verder koesteren, evenals onafhankelijk leren om hen voor te bereiden op de werkplek.
Gemeenschappelijke modulen
- Programmeren voor gegevensanalyse
- Creativiteit & Innovatie
- Onderzoeksmethoden voor computers en technologie
Gespecialiseerde modulen
- Analoge spellen
- Basismodellering van 3D-computerkarakters
- Geloofwaardige modellen voor games en virtual reality
- Ontwerp van computerspellen: hoog concept en preproductie
- Ontwerp van computerspellen: productie en testen
- Computer beelden
- Games-engines
- Beeldvorming en speciale effecten
- Wiskunde voor computergraphics
Stage (16 weken)
Studenten volgen een stage/industriële training voor een periode van minimaal 16 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
Diploma niveau 3
Studenten zullen gebruik maken van hun eerdere studies en industriële ervaring om hun vertrouwdheid op het gebied van Computer Games Development uit te breiden en hun persoonlijke en professionele ontwikkeling te verfijnen. Studenten gaan verder in geavanceerde technieken voor computergraphics en animatie. Voor een afstudeerproject moeten ze een oplossing voor een reëel probleem onderzoeken en ontwikkelen - ze zullen aantonen dat ze technische kennis, kritisch denken en analytische vaardigheden kunnen combineren om een persoonlijk prestatieportfolio te maken.
Gemeenschappelijke modulen
- Innovatiemanagement en ontwikkeling van nieuwe producten
- Project management
Gespecialiseerde modulen
- 3D-computergraphics
- Geavanceerde 3D-karaktermodellering en -animatie
- Audio voor computerspellen
- Multimediatechnieken voor animatie, games en filmeffecten
- Programmeertechnieken voor animatie en computerspellen
- Onderzoek naar de ontwikkeling van computerspellen
- Ontwikkelingsproject voor computerspellen
- HCI en bruikbaarheid
Keuzemodules (kies er 1)
- Mobiele multimedia en games OF MMOG-services en -gemeenschappen
MQA verplichte vakken*
- Etnische Relaties (M'sian Studenten)
- Islamitische en Aziatische beschaving (M'sian Students)
- Maleisische studies (internationale studenten)
- Maleise communicatietaal (internationale studenten)
- Professionele communicatieve vaardigheden op de werkvloer
- Werknemers- en werkgelegenheidstrends
- Co-curriculum
(* Alle studenten moeten deze modules met succes voltooien, zoals bepaald door het Malaysian Qualification Agency.)
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Games programmeur
- Games-ontwikkelaar
- Tester voor kwaliteitsborging van games
- Technisch directeur
- Team manager
- Ontwikkelaar van mobiele games
- Spel ontwerper
- Niveau-editor
- Producent van spellen
- Gameplay-programmeur
- Communitymanager spellen
Ontwikkeling van computerspellen @ APU
De BSc (Hons) in Computer Games Development-programma's voorzien studenten van de nodige technische vaardigheden en kennis die nodig zijn voor een professional in de computerspelindustrie.
Op basis van de statistische gegevens van newzoo.com, een online marktonderzoeksbureau, werd gemeld dat er in het jaar 2014 in totaal 81,5 miljard dollar aan inkomsten werd gegenereerd in de wereldwijde gamesmarkt. In Maleisië werd 293 miljoen dollar aan inkomsten gegenereerd door de gamesindustrie. De aanzienlijke ontwikkeling binnen de computerspellenindustrie heeft ons geïnspireerd om elementen van creativiteit en innovatie in onze programma's op te nemen, en niet te vergeten de waarden van professionaliteit en goede communicatieve vaardigheden.
Onze succesverhalen, onze trots in de computergames-industrie.