Keystone logo
AUM American University of Malta Bachelor of Arts in grafisch ontwerp en animatie
AUM American University of Malta

Bachelor of Arts in grafisch ontwerp en animatie

Cospicua, Malta

4 Years

Engels

Full time

Request application deadline

Request earliest startdate

EUR 5.000 / per year *

Op de campus

* internationale studenten per semester; 1500 EUR - EU-studenten per semester; 1000 EUR - Maltese studenten per semester

Invoering

137230_16x4.5UniImage1-WithText.jpg

Het BA-programma Graphic Design and Animation is bedoeld voor studenten met interesse in praktische toepassingen van de beeldende kunst. Terwijl je grafisch ontwerp en animatie studeert, kun je je fantasie uiten door visuele problemen op te lossen. Studenten met sterke ontwerpvaardigheden en creatieve interesses zijn uitstekende kandidaten voor dit programma. Degenen die dit diploma behalen, zijn goed voorbereid om een rol naar keuze op zich te nemen die een breed scala aan branchespecifieke toepassingen van ontwerp en / of animatie aanpakt.

Programma details

In de eerste twee jaar zullen de studenten zich concentreren op het voltooien van het algemene onderwijsprogramma van de universiteit (42 studiepunten in de VS / 84 ECTS), dat vijf thematische gebieden introduceert: communicatie, gegevens en kwantitatieve literatuur, wetenschappelijk onderzoek, kunst en geesteswetenschappen en sociale wetenschappen. In het derde en vierde jaar richten de studenten zich op onderwerpen die relevant zijn voor hun major.

Programma leerresultaten

De BA in grafisch ontwerp en animatie is een professioneel georiënteerde opleiding die studenten een sterke basis biedt in beeldende kunst en design voor een breed scala aan media, waaronder print, interactieve media, film en televisie. Het programma biedt de student de kans om een interdisciplinair studieprogramma te creëren dat de kennis en vaardigheden zal verrijken die de afgestudeerde opdoet in de constant evoluerende industrie. Tijdens de Thesis Stage van het laatste jaar kunnen studenten hun specifieke interessegebieden diepgaand verkennen in een zelfgestuurd project.

Kennis verkregen

  • Kennis van mediaproductie-, communicatie- en verspreidingstechnieken en -methoden.
  • Kennis van ontwerptechnieken, gereedschappen en principes die betrokken zijn bij de productie van technische precisieplannen, tekeningen en modellen.
  • Kennis van de theorie en technieken die nodig zijn voor het componeren, produceren en uitvoeren van beeldende kunst.
  • Kennis van elektronische apparatuur en computerhardware en -software, inclusief applicaties.

Vaardigheden verworven

Logica en redenering gebruiken om de sterke en zwakke punten van alternatieve oplossingen, conclusies of benaderingen van problemen te identificeren.

  • Eigen tijd en die van anderen managen.
  • Gezien de relatieve kosten en baten van mogelijke acties om de meest geschikte te kiezen.
  • Inzicht in de implicaties van nieuwe informatie voor zowel huidige als toekomstige probleemoplossing en besluitvorming.
  • Demonstreer de principes van communicatie over grafisch ontwerp, waarbij de creatieve en technische vaardigheden worden getoond die succesvolle innovatieve grafische ontwerpprojecten in verschillende media produceren.
  • Demonstreer een solide basis in ontwerp en traditionele studiokunst, en zal deze vaardigheden kunnen gebruiken om effectief te communiceren via visuele middelen.
  • Een breed scala aan digitale ontwerp- en animatietools begrijpen en gebruiken.
  • Verwerf animatievaardigheden die nodig zijn voor een loopbaan in motion graphics, game-ontwikkeling, 3D- en 2D-animatiefilms, televisie of effectanimatie.
  • Gebruik zelfmanagementvaardigheden om met een hoge mate van autonomie te werken aan zelfgestuurde creatieve projecten.
  • Implementeer het gebruik van pre-visualisatie, storyboarding en essentiële pre-productietechnieken om complexe inventieve concepten te ontwikkelen.
  • Pas creatieve probleemoplossende vaardigheden toe op een verscheidenheid aan abstracte problemen.
  • Produceer een professioneel en origineel ontwerp- en animatieportfolio en spoel.

competenties

  • Creëer ongebruikelijke of slimme ideeën over een bepaald onderwerp of een bepaalde situatie, of ontwikkel creatieve manieren om een probleem op te lossen.
  • Creëer visuele media met behulp van computerhardware en -software.
  • Creëer innovatieve ontwerpen, concepten en voorbeeldlay-outs, gebaseerd op kennis van lay-outprincipes en esthetische ontwerpconcepten.
  • Maak afbeeldingen en lay-outs voor productillustraties, bedrijfslogo's en websites.
  • Maak complexe afbeeldingen en animaties met behulp van onafhankelijk oordeel, creativiteit en computerapparatuur.
  • Creëer objecten of karakters die levensecht lijken door licht, kleur, textuur, schaduw en transparantie te manipuleren, of statische afbeeldingen te manipuleren om de illusie van beweging te geven.
  • Ben verantwoordelijk voor het toepassen van verhaalontwikkeling, regie, cinematografie en bewerking op animatie om storyboards te maken die de stroom van de animatie laten zien en belangrijke scènes en personages in kaart brengen.
  • Verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van briefings, brochures, multimediapresentaties, webpagina's, promotionele producten, technische illustraties en computerillustraties voor gebruik in producten, technische handleidingen, literatuur, nieuwsbrieven en diavoorstellingen.
  • Werk mee aan het ontwerp en de productie van multimediacampagnes, het afhandelen van budgettering en planning, en assisteren bij verantwoordelijkheden als productiecoördinatie, achtergrondontwerp en voortgangsregistratie.

Onderwijzen en beoordelen

Over het algemeen worden de modules Grafisch Ontwerp en Animatie gegeven met een mix van theorie en toegepaste praktijk. De pedagogische benaderingen verschillen echter aanzienlijk van module tot module.

De meeste modules in de cursus worden gegeven met behulp van de traditionele projectgebaseerde leerkritiekmethode die gebruikelijk is in de meeste kunst-, film- en animatiecursussen. Studenten werken aan projecten die worden beperkt door beperkingen en die betrekking hebben op criteria die zijn ontworpen rond de leerdoelen van de module. De studenten houden zich bezig met groepskritieken van het voltooide project, wat hun woordenschat in het onderwerp opbouwt en hun vermogen om hun eigen werk te analyseren en te verbeteren.

De beoordeling in het merendeel van de Grafische Vormgeving en Animatie-specifieke modules wordt beoordeeld op basis van projecten.

137231_16x4.5StudentsImage3.jpg

Carrièremogelijkheden

  • Film- of videogame-animator voor een filmstudio of videogamemaker.
  • Grafisch ontwerper bij een audiovisueel bedrijf.
  • Visual Artist voor een veelzijdige webontwikkelaar.

Overzicht van 4-jarige opleiding

Jaar 1

Semester I

  • DUT 101 Engels Compositie 1
  • MAT 120 Inleiding tot gegevensanalyse, waarschijnlijkheid en statistiek
  • ZIJN 101 Geschiedenis van de Middellandse Zee
  • GRD 101 Inleiding tot visueel ontwerp
  • Gratis keuzevak

Semester II

  • DUT 102 Engels Compositie 2
  • BIO 101 Eenheid van leven
  • REL 101 religieuze werelden in vergelijkend perspectief
  • GRD 111 Tekenen en visualiseren

Jaar 2

Semester I

  • COM 101 Inleiding tot multiculturele communicatie
  • CHE 101 OF PHY 101 Wetenschappelijk onderzoek GE
  • PSY 101 Inleiding tot de psychologie
  • ATH 101 Kunst van de Middellandse Zee
  • GRD 201 Figuurtekening en anatomie

Semester II

  • PHI 101 Inleiding tot de filosofie
  • SOC 101 Inleiding tot de sociologie
  • ATH 201 Wereldkunstgeschiedenis
  • GRD 211 Digitale kunstgereedschappen
  • OPEN Elementaire Landmeetkunde (met Lab)

Jaar 3

Semester I

  • GRD 301 Tijd, Beeld, Geluid
  • GRD 311 Schilderen en kleuren
  • GRD 321 Ontwerp en modellering
  • GRD 331 Animatie I: Beweging en Methoden
  • PHI 102 Toegepaste ethiek

Semester II

  • GRD 341 3D-personageanimatie
  • GRD 351 Animatie II: Productie
  • GRD 361 Grafisch ontwerp I: typografie
  • GRD 371 Storyboarding en verhaal

Jaar 4

Semester I

  • GRD 411 Grafisch ontwerp II: visuele probleemoplossing
  • GRD 421 bewegende beelden
  • GRD 431 Visueel ontwerp voor games
  • GRD 461 Afstudeerproject I

Semester II

  • GRD 441 Grafisch ontwerp III: webontwerp
  • GRD 451 Interdisciplinair spelproject
  • GRD 462 Scriptieproject II

137232_16x4.5StudentsImage2.jpg

Programma resultaat

Carrièremogelijkheden

toelatingen

leerplan

Programma collegegeld

Beurzen en financiering

Over de school

Vragen