Bastyr University
Invoering
Sinds haar oprichting in 1978, heeft Bastyr University een pionier in wetenschappelijk gefundeerd natuurlijke geneeskunde geweest. Oprichters Les Griffith, ND; William A. Mitchell, Jr., ND; en Joseph E. Pizzorno, Jr., ND; samen met Sheila Quinn, de naam van de school na hun geliefde leraar en merkte Seattle natuurgeneeskundige arts Dr. John Bastyr. Met slechts $ 200 in opstartkosten tijdens hun bescheiden begin, de oprichters creëerde een visie voor een erkende natuurlijke gezondheid school die nu wordt erkend als de toonaangevende gezondheid van kunsten en wetenschappen universiteit ter wereld.
Founding President Emeritus Dr. Pizzorno zag de universiteit door middel van een aantal belangrijke groei tijdens zijn 22 jaar dienst, met inbegrip van de verhuizing naar de huidige 51-acre campus in Kenmore, Washington, aan de groeiende studenten tegemoet te komen. (Zie de Historical Timeline.) Hoewel de school begon als een natuurgeneeskundige geneeskunde college, Bastyr University biedt nu meer dan 20 graden en certificaat programma's. Voortbouwend op de wetenschap gebaseerde foundation heeft de universiteit de ontvanger van een aantal miljoenen dollars onderzoek subsidies van de National Institutes of Health geweest.
In september 2012 heeft de universiteit uitgebreid nogmaals, het openen van Bastyr Universiteit van Californië in San Diego, gastvrije meer dan 50 studenten om zijn inaugurele Doctor in de Geneeskunde Naturopathic klasse. California's eerste en enige erkende school van natuurgeneeskundige geneeskunde biedt ook een Master of Science in Voeding voor Wellness en is van plan om meer natuurlijke gezondheid programma's in de toekomst toe te voegen.
Onze visie
Als 's werelds toonaangevende academisch centrum voor de ontwikkeling en integratie van kennis in de natuurlijke gezondheid kunsten en wetenschappen, zal Bastyr Universiteit van de gezondheid en het welzijn van de menselijke gemeenschap te transformeren.
Onze Missie
We leiden de toekomstige leiders in de natuurlijke gezondheid kunsten en wetenschappen. Het respecteren van de helende kracht van de natuur en in het besef dat lichaam, geest en ziel zijn intrinsiek onlosmakelijk met elkaar verbonden, modelleren we een geïntegreerde benadering van onderwijs, onderzoek en klinische service.
Kernthema's
Academische prestatie Onderzoek in de Natural Health Kunsten en Wetenschappen Klinische Training en Community Health interdisciplinair Integration