
Bangkok University International
Bachelor of Arts Program in Creative Communication DesignKhlong Nueng, Thailand
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jul 2025
COLLEGEGELD
THB 661.530 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* semester 1: 77,230 THB
Boek 1:1 Counseling met het Bangkok University Team
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
Student Loan Fund (SLF), Academic Year 2024
The Student Loan Fund (SLF) will promote education. By providing loans for education at the bachelor's degree level in 3 types as follows:
Type 1 is given to students who lack funds. Family income not more than 360,000 baht/year
Lending money for tuition and living expenses The repayment period is as specified by the Fund (additional details below). There is a grace period of 2 years after graduation or termination of studies. Interest rate 1% per year
Type 2 is given to students who study in fields of study that are their main requirements. which is the production of manpower and is necessary for the development of the country
Giving out loans for tuition fees with a repayment period as specified by the Fund (as per additional details below), with a grace period of 2 years after graduation or termination of studies. The interest rate is 1% per year. If you have an annual family income of not more than 360,000 baht, you will be able to borrow for living expenses and receive a special interest rate of 0.75% per year.
Type 3 is given to students studying in deficient fields. or that the fund specifically aims to promote
Giving out loans for tuition fees with a period of repayment as specified by the Fund (as further detailed below), with a grace period of 2 years after graduation or termination of studies. The interest rate is 1% per year. If you have an annual family income not exceeding 360,000 baht, you will be able to borrow for living expenses and receive a special interest rate of 0.75% per year.
leerplan
Uitgelichte onderwerpen Creatief communicatieontwerp
- Graphic Design
- Digital Illustration
- Motion Graphic
- Typography
- Redactionele en digitale publicatieontwerpanimatie
- Interactive Design
- Entrepreneurship
First Year
First Semester
- IEN016 De kunst van het schrijven (3 studiepunten)
- IGE011 Denkvaardigheden voor een leven lang leren (3 studiepunten)
- IGE012 Burgerschap in de sociale en internationale gemeenschap (3 studiepunten)
- ICD151 Geschiedenis van kunst en design (3 studiepunten)
- ICD161 Materiaalproces en tekening (3 studiepunten)
- ICD162 Ontwerpprincipes (3 studiepunten)
Second Semester
- IGE013 Technologie en innovatie voor de toekomst (3 studiepunten)
- IGE014 Esthetiek en welzijn voor het leven (3 studiepunten)
- IGE015 Ondernemersgeest en financiële geletterdheid (3 studiepunten)
- ICD152 Visuele cultuur en communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD171 Digitaal beeldontwerp (3 studiepunten)
- ICD172 Digitale fotografie (3 studiepunten)
- IEN016 De kunst van het schrijven (3 studiepunten)
Summer Semester
- ICD151 Geschiedenis van kunst en design (3 studiepunten)
- ICD162 Ontwerpprincipes (3 studiepunten)
- ICD161 Materiaalproces en tekening (3 studiepunten)
Second Year
First Semester
- IGE011 Denkvaardigheden voor een leven lang leren (3 studiepunten)
- IEN107 Critical Reading and Writing (3 credits)
- ICD253 Professionele ontwikkeling voor designondernemers (3 studiepunten)
- ICD254 Psychologie voor ontwerp (3 studiepunten)
- ICD263 Typografie en compositieontwerp (3 studiepunten)
- ICD264 merkontwerp (3 studiepunten)
- ICD273 3-dimensionaal modelleringsontwerp (3 studiepunten)
- Free Elective (3 credits)
Second Semester
- IEN108 Persuasive Presentation (3 credits)
- ICD255 Hedendaagse visuele semiotiek (3 studiepunten)
- ICD265 redactioneel en digitaal publicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD274 3-dimensionaal ontwerp voor animatie (3 studiepunten)
- ICD275 Digitaal schilderen en illustreren (3 studiepunten)
- ICD281 Creatief, op tijd gebaseerd communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD358 Ethiek, intellectueel eigendomsrecht en professionaliteit (3 studiepunten)
Third Year
First Semester
- IGE 012 Burgerschap in de sociale en internationale gemeenschap (3 studiepunten)
- ICD356 Ontwerpbeheer en digitale marketing (3 studiepunten)
- ICD357 Ontwerponderzoek in creatief communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD366 Grafisch ontwerp voor verpakkingen (3 studiepunten)
- ICD376 Motion Graphics Design (3 studiepunten)
- ICD377 Design Technology Innovation (3 studiepunten)
- ICD382 Creatief grafisch communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICO301 Pre-coöperatief onderwijs (3 studiepunten)
Second Semester
- ICD358 Ethiek, intellectueel eigendomsrecht en professionaliteit (3 studiepunten)
- ICD367 Informatie- en ervaringsontwerp (3 studiepunten)
- ICD368 Creatieve reclame (3 studiepunten)
- ICD383 Communicatieontwerp voor creatieve bureaus (3 studiepunten)
- Free Elective (3 credits)
- ICD388 Coöperatief onderwijs (6 studiepunten)
Summer Semester
- ICD384 Stage voor creatief communicatieontwerp (3 studiepunten)
Fourth Year
First Semester
- IGE011 Denkvaardigheden voor een leven lang leren (3 studiepunten)
- IGE012 Burgerschap in de sociale en internationale gemeenschap (3 studiepunten)
- ICD469 Contentcreatie voor creatief communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD478 Niet-coderingsplatform voor creatief communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD485 Creatief experimenteel communicatieontwerp (3 studiepunten)
- ICD486 Degree-projectvoorstel voor creatief communicatieontwerp (3 studiepunten)
- Free Elective (3 credits)
Second Semester
- ICD487 Degree Project voor creatief communicatieontwerp (6 studiepunten)
- ICD367 Informatie- en ervaringsontwerp (3 studiepunten)
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Voorzieningen
Waarom studeren aan Bangkok University International
Bangkok University provides a creative learning environment and a wide range of international programs. With our hands-on and practical curriculum, you will be equipped with an international mindset and professional skills for the globalized job market.
- International students from over 50 countries around the world.
- Creative learning environment.
- Strong connections with leading industry partners, alumni, and experts supporting graduates in landing their dream jobs
- Extensive partnerships & collaboration with leading global higher-education institutions.
- World-Class Programs led by highly qualified faculty.