Bachelor in muziekeducatie voor lerarenopleiding met dubbele leerplanstudie Koorzang voor lerarenopleiding
Charles University Faculty of Education
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Prague, Tsjechië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.334 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* online aanvraagkosten: 820 CZK
Invoering
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
Universitaire opleiding Muziekeducatie met een focus op onderwijs bereidt studenten voor op de theoretische en praktische specialisatie van muziekpedagogiek en geeft basiskennis voor een baan in het onderwijs. De opleiding combineert drie onderdelen van de lerarenopleiding Middelbare school / Junior High school / Secondary school / High school / Junior High school / Senior High school: vakopleiding, algemene en vakdidactiek en lerarenpropedeuse (pedagogisch-psychologische opleiding). De verplichte basis van de studie bestaat uit muziektheoretische onderwijscomponenten: muziektheorie, harmonie, contrapunt, muziekvormen, organologie, muziekgeschiedenis, etc.
Het verbeteren van de muzikale vaardigheden wordt verzorgd door vocale en instrumentale voorbereiding, intonatie en auditieve analyse, koordirectie. Alles staat in het teken van het werk van een docent, assistent-docent, pedagoog, cultureel assistent, etc. Het volgende onderdeel is de didactiek van muziekeducatie, luisteren en assistent-praktijk op school. Deze activiteiten bereiden de afgestudeerde voor op het volgende studieniveau - een master in muziekeducatie.
Het studieprogramma in het hoofdplan respecteert de balans van vakinhoudelijke, didactische en pedagogisch-psychologische componenten volgens de normen van de lerarenopleiding van het ministerie van Onderwijs, Jeugd en Sport van de Tsjechische Republiek. Pedagogisch-psychologische voorbereiding omvat vakken van pedagogiek, psychologie en speciale pedagogiek, inclusief pedagogisch-psychologische praktijk en heeft tot doel voor te bereiden op de daaropvolgende masteropleiding in het onderwijs.
Een onderdeel van de afstudeerrichting is een bachelorscriptie.
Koorzang voor lerarenopleiding
Het doel van deze opleiding is om een systeem van theoretische basiskennis en praktische dirigeervaardigheden te bieden. De hoofdvakken zijn: dirigeertechniek, het spelen van zangpartituren, vocale vorming in het koor, auditieve analyse, geschiedenis van de koorzang, literatuur voor alle soorten koren.
Afgestudeerden beschikken over kennis en vaardigheden in beide onderdelen: speciaal en algemeen vormend onderwijs. Ze verwerven een basisbewustzijn over het werk van leraren door een inleiding tot pedagogiek, sociale pedagogiek en motiverende praktijk, en psychologische basisdisciplines. De uitkomst van het curriculum is geen kwalificatie voor het lesgeven.