
BA Communicatiemanagement
Berlin, Duitsland
DUUR
6 Semesters
TALEN
Duits
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De opleiding Communicatiemanagement legt de nadruk op het bedenken en creatief uitvoeren van communicatiestrategieën en mediaproducties. De communicatie- en mediasectoren behoren tot de snelst groeiende gebieden ter wereld met een grote vraag naar gekwalificeerde professionals.
In de bachelor Communicatiemanagement leer je de basis van economie, projectmanagement, fotografie en vormgeving, bedrijfskunde en communicatie, markt- en mediaonderzoek en social marketing. Deze fundamentele kennis wordt vervolgens toegepast en versterkt via interdisciplinaire praktijkprojecten.

In de laatste fase van de opleiding kunnen studenten zich specialiseren in Media Design, Communicatiepsychologie of Marketingcommunicatie. Aan het einde van hun specialisatie voeren alle studenten samen een interdisciplinair crossmediaal project uit voor een industriële klant. De opleiding wordt afgesloten met een vakspecifieke bachelorscriptie.
specialisaties
Media Design
De specialisatie Media Design richt zich op het raakvlak tussen esthetisch ontwerp en technische uitvoering. In alle mediagebieden - print, digitaal of video - spelen ontwerp, lay-out en conceptualisering een belangrijke rol.
In deze specialisatie worden studenten blootgesteld aan het hele spectrum van mediadesign. Naast de basisprincipes van ontwerp, leert de cursus mediaontwerp ook fotografie en beeldverwerking, lay-out en ontwerp voor online en offline toepassingen, programmeren en ontwikkelen van databases, evenals 2D- en 3D-animatie. Studenten worden intensief voorbereid op de beroepsgebieden in multimedia-, reclame- en ontwerpbureaus of ze worden toegerust om hun eigen bedrijf te starten.
Communicatie Psychologie
De specialisatie Communicatiepsychologie legt de nadruk op het analyseren en ontwerpen van communicatieprocessen in de mediaomgeving. Studenten ontwikkelen concepten voor het opzetten van een bedrijfscultuur en bedrijfsmanagement in relatie tot herstructurering (verandermanagement). Ze analyseren en minimaliseren verstoringen van operationele processen en werken op het gebied van human resources door potentieel te bevorderen en personeelsbeslissingen te optimaliseren.
Naast economische, media-praktische en marketingkennis, leert deze specialisatie sociale en media-psychologische basis. Verder doen studenten diepgaande, toepassingsgerichte specialistische kennis op op het gebied van arbeids- en organisatiepsychologie, bedrijfsbemiddeling en markt- en reclamepsychologie.
Marketing communicatie
De specialisatie Marketing Communicatie leert communicatieve en conceptuele vaardigheden op het gebied van business en marketing expertise. Studenten worden intensief voorbereid op een loopbaan op de communicatieafdelingen van bureaus, bedrijven, politieke partijen en andere profit- en non-profitorganisaties.
Studenten ontwikkelen zelfstandig communicatie- en marketingconcepten en verwerven fundamentele expertise en competenties die ze kunnen toepassen in de praktische bedrijfscommunicatie. Ook maken ze kennis met de dynamische details van start-ups en social business. Modules over campagnemanagement, corporate management, above- en below-the-line communicatie, eventmanagement en online marketing stellen hen in staat hun ondernemende huisstijl doelgericht vorm te geven met behulp van geschikte mediakanalen.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor Bedrijfskunde (BBA) Marketing & Communicatie
- Munich, Duitsland
Media- en communicatiemanagement (BA)
- Berlin, Duitsland
Bachelor in Communication - International Communication Management
- Eindhoven, Nederlanden