
Bachelor of Arts Media & Media Management
DUUR
6 up to 7 Semesters
TALEN
Duits
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Afstand leren, Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering

Met de afstandsstudie "media-economie en mediabeheer" (technisch studieadvies na overleg: [email protected]) heeft de DIPLOMA-universiteit een studieconcept opgesteld dat voldoet aan de eisen van mediamakers en mediagebruikers: de combinatie van bedrijfskunde, sociologie en journalistiek maakt de afgestudeerden van de Bestudeerde media-allrounders die veel vraag hebben van mediabedrijven in de online-, print-, radio- en tv- en filmindustrie.
De workshop met een bezoek aan de Deutschlandradio met een radio-workshop en de multimedia-workshop in de Raad van Europa (Straatsburg): www.diploma-aus-dem-europarat.de.
De door de staat goedgekeurde bacheloropleiding "Mediabeheer en mediabeheer" kan in drie versies worden voltooid: als een cursus op afstand voor alle landelijke studiecentra, als afstandsonderwijs online of als een aanwezigheidsstudie op de campus in Bad Sooden-Allendorf.
De duur van de studie is 7 semesters in afstandsonderwijs en 6 semesters in de klas studie, maar het kan worden verlengd met maximaal vier semesters kosteloos, zodat de studie bijvoorbeeld naast de bezetting of naast andere verplichtingen, zoals opvoeding van kinderen, zorg dicht Verwanten enz. Kunnen worden voltooid. De colleges van beide studietypen vinden plaats op de locatie van het gekozen studiecentrum of kunnen worden opgevat als virtueel afstandsonderwijs met interactieve online colleges en examens in de studiecentra.
De academische graad "Bachelor of Arts (BA) Media Management & Media Management" geeft recht op een volgende masteropleiding, bijvoorbeeld de opeenvolgende Master of Arts (MA) in Business and Law - focus op management bij DIPLOMA. Als je een baan hebt, kun je ook een masterdiploma behalen, bijvoorbeeld de MBA aan de DIPLOMA University.
Journalistiek, mediasociologie en media-economie in één cursus
Met zijn drie pijlers van bedrijfsadministratie, journalistiek en sociologie creëert de studie "Mediabeheer en mediabeheer" een noviteit in alle studievarianten en biedt een degelijke basis voor alle drie specialisatiegebieden. De bedrijfsadministratieve evenementen bevatten aspecten uit de theorie van de speciale mediabedrijven. In de loop van de studie zijn ook praktische journalistieke projecten en mediaconcepten in verschillende mediagenormen beschikbaar. Bijzondere aandacht wordt geschonken aan interdisciplinaire competenties zoals planning, strategisch en analytisch denken, ondernemersactiviteit, interdisciplinaire communicatie, teamwork en reflectie op beroepsethiek.
In het laatste academische jaar wordt verdere specialistische kennis verdiept in een van de keuzemodules: media-economie, mediasociologie (focus op bedrijfscommunicatie) of journalistiek . Hiermee zijn afgestudeerden gespecialiseerd volgens hun persoonlijke voorkeuren.
De studie "Mediabeheer en mediabeheer " bereidt de vele conceptuele, creatieve en strategische taken in mediabedrijven voor. Mediaproductie, mediatheorieën, eigenaardigheden en bedrijfsmodellen van medesubsectoren worden in overweging genomen. Deze kennis stelt ons in staat mediaconcepten te ontwikkelen die geschikt zijn voor de doelgroep in termen van economische levensvatbaarheid. De studenten leren ook om zich aan te passen aan de nieuwe randvoorwaarden die veranderen in een steeds meer multiculturele en multimediale wereld.
Internationale aspecten worden behandeld op het gebied van interculturele mediacommunicatie en studie-inhoud met Engelstalige inhoud. Tijdens hun studie " Media Management en Mediabeheer " moeten studenten in sommige vakken schriftelijke papers in het Engels samenstellen en presenteren.
Carrièremogelijkheden na de afstandsonderwijs mediabeheer
Werkterreinen voor afgestudeerden van het DIPLOMA-programma "Media Management and Media Management" zijn te vinden in de media zelf en waar media en zaken samenkomen. Afgestudeerden werken in publieke en private mediahuizen, in print-, internet- en andere elektronische mediamarkten, evenals de gamesindustrie en het app-segment, evenals PR- en marketingadviseurs in communicatiebureaus, verenigingen, industriële en dienstverlenende bedrijven of in bedrijven die actief zijn in het onderwijs.
Mediabeheerders zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het inschatten van de kosten-batenverhouding van mediaprojecten, marketingmedia-inhoud, het beheer van projectbudgetten, het aansturen van producties of het kopen van mediaproducten en worden ook gebruikt in de licentieruimte.
Afgestudeerden van de opleiding "Media Economie en Mediabeheer" hebben zeer goede baanvooruitzichten op de Duitse banenmarkt en in het buitenland: vakbladen beoordelen de stemming in verschillende mediasectoren en in combinatie met de entertainmentindustrie en de digitale sector als positief op de lange termijn.
normaal periode
Afstandsonderwijs: 7 semesters / 180 ECTS
De feitelijke studieperiode kan gedurende maximaal vier semesters gedurende de standaard studieperiode kosteloos worden verlengd.
basislijn
Met voldoende deelnemers in het wintersemester (oktober) en het zomersemester (april).
accreditatie
Accreditatie van de opleiding door het accreditatiebureau AHPGS.
collegegeld
Afstandsonderwijs: € 247,00 / maand (totaal € 11.039,00 plus eenmalig examengeld van € 665,00)
studie vorm
Aanwezigheidsstudie of afstandsonderwijs. De cursus op afstand vindt plaats afwisselend tussen zelfstudie met studieboeken en volledige zaterdagseminaries (ongeveer 12 zaterdagen per semester) in een van onze vele landelijke studiecentra of online in de "virtuele collegezaal" van de DIPLOMA Online Campus.
toelatingseisen
Algemene universitaire toegangskwalificatie, Fachhochschulreife, geslaagd voor het masterexamen of volgens de regeling inzake toegang tot het hoger onderwijs in de deelstaat Hessen, dat wil zeggen ofwel een voltooiing van een loopbaanontwikkelingstraining van ten minste 400 uur, een technische school of een beroeps- of administratieacademie of een eindexamen in een door de staat erkend opleidingsberoep gevolgd door ten minste 2 jaar dienstverband en een afzonderlijk toelatingsexamen voor de universiteit.
Neem voor meer informatie over speciale kwalificaties contact op met DIPLOMA Hochschule. Kandidaten die niet aan de bovengenoemde vereisten voldoen, kunnen de cursus aanvankelijk als gastauditors volgen als de toegangsautorisatie binnen het maximum ligt. 2 semesters wordt bereikt.
Voor buitenlandse graden moet gelijkwaardigheid voor toelating worden aangetoond.
statements
Bachelor of Arts (BA) (Media Business Management)
Afgestudeerden ontvangen een bachelor's degree en diploma, evenals een Diploma Supplement geschreven in het Engels en een transcript of records, die hen internationaal identificeren als academici met een bachelor's degree.
Belangrijke vakgebieden
journalistiek
Grote evenementen binnen de bachelor Media Management & Management (BA):
1. Media-ontwerp:
De studenten leren media-ontwerp kennen als onderdeel van het media-ontwerp. Ze verwerven kennis in de architectuur van mediacommunicatie door zowel artistieke als technische vaardigheden te verwerven en ontwerp- en productieprocessen in beide gebieden te beheren. Als belangrijkste werkinstrument leer je over de pc / laptop met software voor het bewerken van afbeeldingen, lay-out, afbeeldingen, bewegende beelden en geluid. Met hun focus op de media-genres print en internet zijn ze zowel geschikt voor hardware- als softwarevaardigheden als esthetische en ontwerpvaardigheden. In een gedrukt product demonstreren ze de bruikbaarheid van de opgedane kennis en vaardigheden.
2. Journalistieke presentatievormen:
Studenten weten dat de definitie, functie en definitie van journalistieke presentatievormen geen vaste variabelen zijn, maar van veel dingen afhankelijk zijn: de stand van zaken, de mogelijkheden van het medium om de boodschap over te brengen, en niet in het minst de historische, sociale en politieke omstandigheden , Je leert deze afhankelijkheden kennen en past ze reflexmatig toe. Ze kunnen onderscheid maken tussen vormen van rapportage, opinie en fantasierepresentaties en zelfstandig een journalistieke gebeurtenis voorbereiden binnen een presentatievorm. In nauwe samenhang met de modules "mediaontwerp" en "speciale journalistiek" creëren ze een journalistieke tekst die hun prestaties weergeeft nadat het evenement is voltooid.
3. Speciale journalistiek:
Met hun focus op de media-genres Afdrukken en Online weten de studenten de huidige staat van media-taaljournalistiek. Ze ontwikkelen een basiskennis van de Duitse taal en zijn wetenschappelijke criteria, variërend van syntactische tot morfologische en orthografische tot stilistische aspecten. Aan de ene kant kennen ze de elementaire speciale journalistieke termen ("auteur", "mediatekst", "intertekstualiteit", enz.), Aan de andere kant de belangrijkste taalverschijnselen in de hedendaagse Duitstalige massamedia. U kunt deze fenomenen beschrijven aan de hand van up-to-date monstermateriaal (mondelinge en schriftelijke vorm, mediateksttypen, standaardtaal en dialecten, enz.). Ze kunnen de taal ook relateren aan andere tekensystemen, vooral afbeeldingen en grafische afbeeldingen, en kennen de basisprincipes van hypertekst.
mediasociologie
Grote evenementen binnen de bachelor Media Management & Management (BA):
1. Ethiek van de media:
Discursieve discussies over de taken van een media-ethiek in het digitale tijdperk, ethische problemen van de relatie "individu - medium - samenleving", evenals een bewustzijn van de basiskenmerken van media.
Op basis van een intensief inzicht in kwesties van media-ethiek en hun uitgebreide discussie, worden methodologische discussies over de grondslagen, taken en processen van ethisch oordeel uitgevoerd. Het doel van het evenement is om de connectie tussen media, ethiek en realiteit in het dagelijks leven te onthullen, rekening houdend met de concrete ervaringen van de studenten, zodat de kwestie van de verantwoorde omgang met mediaproducten realistisch kan worden gemaakt (»Mediaethiek als toegepaste ethiek: Zur Organisatie van ethische besluitvormingsprocessen «). Het leerdoel van het evenement is om het waardegesprek op de media te vertalen in het zelfbeeld van professioneel acteren van toekomstige mediamanagers.
2. Media en bedrijfscommunicatie:
Basiskennis inbrengen op het gebied van media- en communicatietheorie, visuele communicatie, vormen van communicatie en interactie met nieuwe media, lekencommunicatie van deskundigen; Bedrijfscommunicatie - gebaseerd op sociale psychologie, mediapsychologie en sociologie, en media-geschiedenis.
Ausalt = "Bouwen van communicatieve competentie door middel van retorica, presentatie- en moderatiecursussen en verdieping van retorische vaardigheden in praktische oefeningen (rollenspellen): over marketingstrategieën, over geadresseerde-specifieke tekstproductie, over de technische productie van multimediateksten en over webontwerp.
In het kader van bedrijfscommunicatie worden begrip en kennis gepromoot op het gebied van: klantgerichtheid; marketing; Samenwerking met lokale of regionale bedrijven; Communiceren over locatiekwaliteiten; Bedrijfsidentiteit en bedrijfsimago; bewust ontwerp van een bedrijfscultuur; Medewerker communicatie; communicatieve bemiddeling van het CIP van alle productie- en marketingfactoren; Persoonlijke coaching van leidinggevenden; Oefen Feedalt = "back- en conversation-technieken.
3. Speciale sociologie van de media:
Kennis van en inzicht in de sterk reflecterende structuren van media en hun verwijzing naar sociale processen, ontwikkeling van instrumenten voor sociologische procesanalyse en eliminatie = opbouw van competenties bij het beheer van faciliteiten en leiderschap van teams.
media-industrie
Grote evenementen binnen de bachelor Media Management & Management (BA):
1. Mediaproducten en mediaproductie:
- media beoordeling
- Typologie van mediaproducten
- Media op de informatiemarkt
2. Mediaprocessen, productie en strategieën:
- Contexten en taken van mediabeheer
- Media productie: mediabeheer als redactioneel en productiebeheer
- media strategieën
3. Strategisch en internationaal mediabeheer:
- Terminologische basisbegrippen en grondbeginselen van strategisch mediamanagement
- Strategisch management in mediabedrijven
- Internationale media-economie
De studenten hebben een diepgaand en uitgebreid overzicht van alle spectra van de media-industrie in Duitsland en in de context van de multimediale wereld van de golf. Ze kunnen kennis verwerven van mediamarketing en mediabeheer en mediabeheer vanuit een product-, productie-, resource-, management- en commercieel perspectief. omdat ze een basiskennis hebben ontwikkeld van media-specifieke actie en denken op een economische en sociale manier.
Ze gebruiken processen voor mediaproductie even efficiënt als ze in staat zijn om de respectieve mediastrategieën te formuleren en te implementeren. De studenten leren ook strategisch en internationaal management voor mediaproducten en mediaproducties. Marketing- en managementconcepten worden ontwikkeld voor internationaal opererende mediabedrijven en mediaprofessionals.
Als onderdeel van mediaprocessen krijgen de studenten ook speciale kennis in print en online in samenwerking met internationale markten en zijn ze altijd up-to-date met de kennis van nieuwe vormen van communicatie in de mediamarkt: technologie. Hier leert u meer over het gebruik van nieuwe communicatie-beleidselementen en het complete scala aan Web 2.0-technologie. Je bent in staat om social media marketingconcepten te creëren via twitter, xing, facebook, you tube en anderen.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Media- en communicatiemanagement (BA)
- Berlin, Duitsland
Bachelor in de communicatiewetenschappen in innovatieve mediaproductie
- Khlong Nueng, Thailand
Bachelor in creatief zaken, mediabeheer
- Leeuwarden, Nederlanden