Keystone logo
Diploma University of Applied Sciences Bachelor of Arts Tourism Management
Diploma University of Applied Sciences

Bachelor of Arts Tourism Management

7 Semesters

Duits

Full time, Deeltijd

Aanvraagdeadline

Oct 2023

EUR 247 / per month *

Afstand leren, Op de campus

* Afstandsonderwijs: € 247,00 / maand

Beurzen

Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren

Invoering

45281_rsz_tourismus_eifelturm_0.jpg

De opleiding Tourism Management is een bacheloropleiding gericht op managementcompetenties en biedt een eerste academische kwalificatie voor het midden- en hoger management in de internationale toerismesector. Voor professionals biedt het DIPLOMA de opleiding Tourism Management als afstandsonderwijs aan in twee varianten: als virtueel afstandsonderwijs met virtuele online colleges en examens op zaterdag in landelijke examencentra of als deeltijdstudie met echte aanwezigheidsfasen zaterdagen in de studiecentra Kassel of München. Naast afstandsonderwijs wordt toeristisch management ook aangeboden als een voltijds aanwezigheidsonderzoek op de hoofdlocatie van het college in Bad Sooden-Allendorf.

Toerisme management als afstandsonderwijs

De standaard studieperiode is 7 semesters in een cursus op afstand en kan tot 4 semesters worden verlengd zonder collegegeld. Bij afstandsonderwijs is er een verandering tussen zelfstudie met studieprogramma's en volledige zaterdagseminaries (ongeveer 12-14 zaterdagen per semester) in een van onze studie- en examencentra in Kassel of München online in de "virtuele collegezaal" van de DIPLOMA Online Campus.

Naast het afstandsonderwijs met face-to-face aanwezigheidsfasen, biedt vooral het ruimtelijk flexibel online afstandsonderwijs ideale omstandigheden voor een extra-beroepsstudie . Na het concept van "blended learning" studeer je in kleine groepen live in de virtuele collegezaal van een online leerplatform. Met een stabiele internetverbinding kun je overal bij ons studeren!

Focus op toeristische studies

Het programma biedt een breed en geïntegreerd inzicht in de economie in het algemeen en in het toerisme management in het bijzonder - dit is de kern van de inhoud van de opleiding op verschillende gebieden, zoals bestemming en evenement management, sport en gezondheidstoerisme of zakenreizen management.

Het doel is om kritisch inzicht te krijgen in de belangrijkste theorieën, principes en methoden van toeristisch en toeristisch gerelateerd bedrijfsbeheer. Het overdragen van solide kennis en vaardigheden op het gebied van informatietechnologie , vreemde talen (zowel Engels als Spaans of Chinees) en het verwerven van interculturele competenties vormen een aanvulling op de analyse van duurzame reis- en mobiliteitsconcepten die centraal staan in deze cursus.

In een vroeg stadium worden sleutelcompetenties getraind, bijvoorbeeld in de vorm van communicatieve competenties, die een belangrijke rol spelen in de loop van studies en daarbuiten. Een uitstekende ondersteuningsverhouding voor kleine groepsgroottes biedt ideale omstandigheden voor actief, reflecterend en zelfkritisch werk. In presentaties en discussies doen de studenten ervaring op met de consequenties van een bepaald uiterlijk en gedrag, hoe om te gaan met constructieve kritiek en hoe tot een doelgerichte resultaatbepaling te komen.

De cursussen van de cursus, die projectgericht zijn, bieden echte verbindingen met de economische, sociale en culturele ondernemingen van de toeristenindustrie. Tal van praktische projecten zijn een integraal onderdeel van lezingen in de speciale toeristische sector, evenals algemene zakelijke administratie en bedrijfsbeheer, globalisering, marketing, reiswetgeving, project- en tijdbeheer. Voortbouwend op deze basis kunnen studenten kiezen tussen de drie belangrijkste studiegebieden : "Bestemming en Evenement Management", "Sport en Gezondheid Toerisme" en "Business Travel Management" .

Internationale oriëntatie en carrièreperspectieven

De internationale oriëntatie van het programma wordt met name gepromoot door wereldwijd georiënteerde modules, praktische projecten en excursies. In een 14 weken durende stage of stage , die studenten meestal afronden met bedrijven, instellingen of ngo's in het buitenland, krijgen ze verdere professionele ervaring.

De bacheloropleiding bereidt studenten voor op professionele activiteiten in het middenkader of als junior managers in middelgrote toeristische bedrijven, alsook in toonaangevende en wereldwijd opererende toeristische groepen. Dit resulteert in uitstekende carrièrekansen en snelle promotiekansen voor afgestudeerden wereldwijd . Bijvoorbeeld met seniorfuncties in het lagere en middenkader op het gebied van hotelsector, gastronomie, touroperators, portals voor internetreizen, luchtvaartmaatschappijen en luchthavenbedrijven, veerbootmaatschappijen, busbedrijven, cruisemaatschappijen, autoverhuurmakelaars, toerismebureaus, evenementenbureaus, handelspartners, sportbeoefenaars, gezondheidsklinieken en Kuurmanagement, gezondheids- en wellnesstoerisme en marktonderzoek.

Met de succesvolle afronding van de studie toerisme management, wordt 180 ECTS behaald, een optimale voorwaarde voor een volgende masteropleiding, bijvoorbeeld de opeenvolgende Master of Arts (MA) in Economie en Recht - Main focus Management of de Weiterbildungsmaster MBA bij het DIPLOMA.

normaal periode

Afstandsonderwijs: 7 semesters / 180 ECTS

De feitelijke studieperiode kan gedurende maximaal vier semesters gedurende de standaard studieperiode kosteloos worden verlengd.

basislijn

Met voldoende deelnemers in het wintersemester (oktober) en het zomersemester (april).

accreditatie

Accreditatie van de opleiding door het accreditatiebureau FIBAA.

collegegeld

Afstandsonderwijs: € 247,00 / maand (totaal € 11.039,00 inclusief eenmalig examengeld van € 665,00)

studie vorm

Afstandsonderwijs met virtuele aanwezigheidsevenementen of aanwezigheidsstudie. De afstandsonderwijs vindt plaats in de verandering tussen zelfstudie met studieboeken en de hele dag online seminars op zaterdag (ongeveer 12 zaterdagen per semester). De aanwezigheidsstudie vindt plaats via wekelijkse lezingen, oefeningen en seminars op de universiteitslocatie.

toelatingseisen

Algemene universitaire toegangskwalificatie, Fachhochschulreife, geslaagd voor het masterexamen of volgens de regeling inzake toegang tot het hoger onderwijs in de deelstaat Hessen, dat wil zeggen ofwel een voltooiing van een loopbaanontwikkelingstraining van ten minste 400 uur, een technische school of een beroeps- of administratieacademie of een eindexamen in een door de staat erkend opleidingsberoep gevolgd door ten minste 2 jaar dienstverband en een afzonderlijk toelatingsexamen voor de universiteit.

Neem voor meer informatie over speciale kwalificaties contact op met DIPLOMA Hochschule. Kandidaten die niet aan de bovengenoemde vereisten voldoen, kunnen de cursus aanvankelijk als gastauditors volgen als de toegangsautorisatie binnen het maximum ligt. 2 semesters wordt bereikt.

Voor buitenlandse graden moet gelijkwaardigheid voor toelating worden aangetoond.

statements

Bachelor of Arts (BA) - Afgestudeerden ontvangen een bachelor's degree en diploma, evenals een Diploma Supplement geschreven in het Engels en een "Transcript of Records" die hen internationaal zal belonen als academici met een bachelor's degree identificatie.

Belangrijke vakgebieden

Bestemming en evenementenbeheer

De specialisatie "Destination and Event Management" leert een systemische en internationale managementaanpak in internationaal bestemmings- en evenementenbeheer. In deze even interdisciplinaire managementbenadering staan vraagspecifieke veranderingsprocessen en hun aanpassing in een modern (ook internationaal georiënteerd) en duurzaam bestemmings- en evenementenbeheer op de voorgrond. Het toont actuele ontwikkelingen en trends op het gebied van internationale bestemming en evenementenbeheer.

De focus van de cursus "Bestemming- en evenementenmanagement" omvat de volgende inhoud:

destination management

Bepaling van bestemmingsbeheer, fundamentals en ontwikkelingen

  • Kenmerken, vereisten en evaluatiecriteria van bestemmingen
  • Classificatie en noodzaak van het beheer van bestemmingen
  • toerisme financiering
  • Toeristische organisaties en hun vormen
  • Ontwikkeling en profilering van bestemmingen

types Destination

  • Toeristenoord en -regio, land als bestemming
  • Toerisme in beschermde gebieden, vakantieroutes
  • Tijdelijke bestemmingen

Functies van bestemmingsbeheer

  • Planning en strategische controle
  • Maatregelen in de marketingmix
  • Informatie- en communicatietechnologieën in bestemmingsbeheer

Doorsneden in het beheer van bestemmingen

  • Beheer van product- en servicekwaliteit
  • Ecologisch beheer
  • Duurzaamheid bij het beheer van bestemmingen
  • Demografische verandering en andere sociaal-economische invloeden
  • Beeldvorming en certificeringen

event management

event markt

  • Basisvoorwaarden (evenement, evenement, incentive etc.)
  • De evenementenmarkt - structuur en actoren
  • Typologie en systematisering van evenementen
  • Marktontwikkelingen en trends

event marketing

  • Strategische event marketing / marktonderzoek en marktsegmentatie
  • Concept en productontwikkeling
  • Prijsbeleid en budgettering; Sponsoring, Fondsenwerving, Merchandising, Rendementbeheer
  • gebeurtenis Controlling

Eventrecht

  • Contracten / Verzekeringen / Vergunningen / Mustergemammstättenstätten-VO
  • Geselecteerde aspecten van het belasting- en merkenrecht
  • Veiligheid & beveiliging

Beheer van geselecteerde gebeurtenistypen

  • Conferenties, congressen, beurzen en tentoonstellingen
  • Culturele en sportieve evenementen
  • Politieke gebeurtenissen

event technologie

  • informatietechnologie
  • Conferentie-, congres- en mediatechnologie
  • Tentoonstellingsbouw en technologie (eventopstellingen, verlichtingstechnologie, effecttechnologie)

Case study (planning, voorbereiding, implementatie en follow-up van een concreet voorbeeld)

  • Planning en voorbereiding
  • Dramaturgie en opvoering / marketing maatregelen
  • Procesorganisatie / technologie
  • Gebeurteniscalculatie / budgettering
  • Follow-up en succescontrole

Sport en gezondheidstoerisme

De specialisatie "Sport en Gezondheidstoerisme" leert een systemische en internationale managementaanpak in internationaal sport-, wellness- en gezondheidstoerisme. In deze even interdisciplinaire managementbenadering, activiteitsgericht en gezondheidseconomisch - en in het bijzonder sport- en gezondheidstoerisme - staan aspecten in de ondernemende en private context van (nationale en internationale) sport- en gezondheidstoeristen op de voorgrond. De huidige, internationale ontwikkelingen van de markt voor actief en avontuurlijk toerisme, evenals het toerisme en de aanvullende markt voor gezondheidstoerisme worden getoond.

In de specialisatie "Sport en Gezondheidstoerisme" wordt de volgende inhoud behandeld:

Sport en actief toerisme

  • Vormen en markten, huidige trends
  • Serviceprovider en samenwerkingspartner
  • Verenigingen en organisaties
  • Klantenkring en bijbehorende marketingstrategieën
  • Duurzaamheidsaspecten van geselecteerde vormen van sporttoerisme

avontuurlijk toerisme

  • Vormen en markten
  • Historische ontwikkeling en huidige trends
  • Serviceproviders, Europese en internationale aanbiedingen
  • Digression: bergbeklimmen en trekkingstoerisme

gezondheidstoerisme

  • Vormen en markten
  • Serviceprovider en samenwerkingspartner
  • Wellness, medische wellness en preventie
  • Aanvullende gezondheidsaanbiedingen
  • Gezondheidstoerisme in Duitsland, Europa en wereldwijd biedt

Koerisme en spa management

  • Genezen, genezen vormen, kuuroordaanbiedingen; Kuuroorden in overgang
  • Dienstverleners en partners in de toeristische sector
  • Natuurlijke remedies en hun toepassing
  • Definities en rechtsgrondslagen
  • Badkamers en predicatie
  • Verenigingen en organisaties, merken en kwaliteitslabels
  • Kuurmanagement en marketing

Wellness- en kuuroordtoerisme

  • Classificatie wellness en spa in het gezondheidstoerisme
  • Ontwikkeling van de internationale wellness- en spa-markt
  • Internationale wellnessmodellen en kernaanbiedingen van wellnessdiensten; Complementaire geneeskunde / alternatieve geneeswijzen
  • Succesfactoren van spa- en wellnessmanagement (strategie, corporate governance, informatie en positionering, doelgroeporiëntatie, kwaliteit, communicatie en verkoop, winstgevendheid)
  • Wellness- en spa-aanbiedingen van spa's, hotels, touroperators, cruiseschepen, resort- en clubfaciliteiten

Business Travel Management

De specialisatie "Business Travel Management" leert een systemische en internationale managementaanpak in de internationale zakelijke reissector. Deze aanpak richt zich op de mobiliteit van werknemers en goederen (informatie, producten) van een bedrijf. Het toont actuele ontwikkelingen en trends in de nationale en internationale zakenreismarkt en concepten voor meer duurzaamheid en interculturele kenmerken van zakenreizen.

In de studiefocus "Business Travel Management" wordt de volgende inhoud behandeld:

De zakenreis als toeristisch product

De nationale markt en toonaangevende internationale zakenreismarkten: providers en klanten (Verband Dt. Reisemanagement - VDR etc.)

Het economische belang van zakenreizen door Duitse bedrijven op basis van de jaarlijkse VDR-analyse

Het beheer van zakenreizen

  • De Business Travel Manager
  • De kostenstructuur (directe en indirecte kosten)
  • Subprocessen van zakenreizen (serviceketen)
  • Normatief beheer: het reisbeleid
  • Strategisch management: inkoopbeheer
  • Operationeel management:
  • quality management
  • Corporate credit cards
  • Reiskosten
  • Rapportage / controlling

Interculturele kenmerken van de BTM

Gegevensbeveiliging tijdens zakenreizen

Over de school

Vragen

Vergelijkbare cursussen