Bachelor in communicatieontwerp
Kolding, Denemarken
DUUR
3 Years
TALEN
Aanvraag taalonderwijs
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Communicatieontwerp sluit niet alleen aan bij de kernwaarden van de school (sociale inclusie, duurzaamheid en culturele diversiteit), maar ook bij de missie van de school om een duurzame toekomst te creëren. Alle communicatie vereist ten minste twee mensen, in de traditionele mediatheorie genaamd zender en ontvanger.
De belangrijkste aandachtsgebieden van het onderzoek zijn: Hoe objectief informeren? Hoe zet je een strategie neer die de communicatie verbetert? Hoe creëer je bewustwording of verandering? Hoe creëer je een holistische service of ervaring door interactie?
Om design met waarde te creëren, richt het onderwerp zich op de post-conceptuele fase: strategie, validatie en ontwerp en natuurlijk ook op wat er voor het concept zelf ligt, namelijk: onderzoek, analyse en idee-ontwikkeling.
Bij de bacheloropleiding krijg je een breed inzicht in ofwel social design (inclusief welzijnsdesign), duurzaamheid, play & design of management & design (in samenwerking met de University of Southern Denmark). In de masteropleiding wordt de brede benadering vervangen door een onderdompeling in een van deze gebieden.
We hebben een interdisciplinaire focus en ondersteunen interdisciplinair onderzoek. Communicatiedesign is een wereldwijde ontwerpdiscipline en je krijgt als ontwerper een duidelijk profiel door je individuele competenties te verkennen en tegelijkertijd het geheel waar je deel van uitmaakt in het oog te houden. We verwachten dat je nieuwsgierig, empathisch en communicatief bent.
leerplan
Tijdens je bachelor ontwikkel je onder andere je individuele vaardigheden op het gebied van tekenen, schetsen, aantekeningen maken, schrijven, storyboarden, coderen, prototyping etc. Je gaat zowel analoog als digitaal aan de slag en hebt de mogelijkheid om te werken met conventionele, op tijd gebaseerde en nieuwe media.