Bachelor in het onderwijs (Early Childhood Studies)
Edith Cowan University
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Joondalup, Australië
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren, Op de campus
Duur
8 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* indicatieve vergoeding per semester
Invoering
Deze nationaal geaccrediteerde cursus is bedoeld om docenten voor jonge kinderen af te studeren die bekwame leraren zijn die klaar zijn om te werken op scholen en in een reeks instellingen voor jonge kinderen.
Een belangrijk kenmerk van deze cursus is het verbinden van theorie met praktijk. Afgestudeerden zullen de kennis hebben en in staat zijn om educatieve programma's voor jonge kinderen te ontwikkelen voor kinderen vanaf de geboorte tot 8 jaar.
Door partnerschappen met meer dan 1000 scholen en instellingen voor jonge kinderen kunnen leerkrachten in de pre-service ervaring opdoen in diverse omgevingen, waaronder openbare, particuliere, grootstedelijke, regionale en afgelegen contexten die werken met kinderen, gezinnen en gemeenschappen.
Daarnaast is een onderscheidend kenmerk van deze cursus dat pre-service docenten in het vierde jaar van hun cursus de mogelijkheid hebben om hun kennis en vaardigheden te specialiseren en te verbreden in een interessegebied. Er zijn ook eenheden beschikbaar in de mate die pre-service leraren in staat stellen om accreditatie-eisen te voltooien om les te geven in katholieke scholen.
Pre-service leraren van het laatste jaar kunnen een plaats in het stageprogramma aanvragen in een school of in een omgeving voor vroeg leren.
Cursusinvoer
Academische toelatingsvoorwaarden (Band 3)
De volgende cursusspecifieke toelatingsvoorwaarden zijn verplicht en moeten door alle aanvragers worden vervuld. Deze vereisten zijn een aanvulling op of vervangen de minimumvereisten die zijn uiteengezet in het onderstaande gedeelte Academische toelatingseisen.
Alle aanvragers moeten voldoen aan niet-academische criteria, naast aan academische toelatingscriteria. De niet-academische capaciteiten van aanvragers worden beoordeeld op basis van het invullen van een online vragenlijst voor niet-academische vereisten voor lerareninvoer (NARTE).
Alle aanvragers moeten voldoen aan de academische toelatingseisen voor deze cursus. De indicatieve of gegarandeerde ATAR is zoals gepubliceerd (indien van toepassing) of aan academische toelatingsvoorwaarden kan worden voldaan door een van de volgende zaken te voltooien:
- AQF Cert IV;
- Succesvol afgerond 0.25 EFTSL van studie op bachelorniveau of hoger bij een Australische aanbieder van hoger onderwijs (of gelijkwaardig);
- Speciale tertiaire toelatingsproef; *
- Universitaire voorbereidingscursus; *
- Oriëntatiecursus inheemse universiteit; *
- Aboriginal Student Intake Test; of*
- Experience Based Entry Scheme. *
* Meer informatie is te vinden op de Inschrijfpagina van de cursus.
Voor internationale studenten omvatten de vereisten uw middelbare schoolresultaten.
Engelse taalvereisten (Band 5)
Internationale studenten moeten een IELTS Academic behalen met een gemiddeld niveau van 7,5 of meer, verdeeld over de vier componenten luisteren, spreken, lezen en schrijven; geen score onder niveau 7,0 in geen van deze componenten; en een score van 8,0 of meer op de onderdelen spreken en luisteren. Internationaal geschoolde aanvragers kunnen ook verplicht zijn om aan deze vereiste te voldoen.
Minimale Engelse standaardvereisten voor deze cursus kunnen ook worden vervuld met een van de volgende:
- Jaar 12 Engels ATAR / Engelse literatuur ATAR klasse C of beter of gelijkwaardig;
- Speciale tertiaire toelatingsproef; *
- Succesvol afgerond met 1,0 EFTSL studie op bachelorniveau of hoger in het VK, Ierland, de VS, NZ of Canada;
- Universitaire voorbereidingscursus;
- Oriëntatiecursus inheemse universiteit; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF Diploma, Advanced Diploma of Associate Degree; of
- Met succes 0,375 EFTSL studie afgerond op bachelorniveau of hoger bij een Australische aanbieder van hoger onderwijs (of gelijkwaardig).
Notitie:
Als het secundair onderwijs en de diplomastudies binnen een periode van 2 jaar zijn voltooid voordat de inschrijving in Australië, Canada, Ierland, Nieuw-Zeeland, het VK of de VS is aangevraagd, hoeven aanvragers geen bewijs van Engelse bekwaamheid te overleggen.
Kandidaten die hun secundair onderwijs in Zuid-Afrika in het Engels hebben afgerond en een bachelordiploma in het Engels hebben behaald aan een Zuid-Afrikaanse universiteit, worden geacht te hebben voldaan aan de Engelse taalvereisten.
Aanvragers uit Seychellen:
Succesvolle afronding van het International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) graad C of hoger, PLUS een afgerond 4 jaar nationaal diploma.
cursus details
Beschikbaarheid van semesters
- Semester 1: Studeer voltijds aan Joondalup, Mount Lawley
Cursusstructuur
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
LIT1200 | Persoonlijke geletterdheid | |
NUM1200 | Persoonlijke rekenvaardigheid |
Studenten moeten de bovenstaande twee eenheden LIT1200 (Personal Literacy) en NUM1200 (Personal Numeracy) voltooien om te voldoen aan de vereisten van de Literacy and Numeracy Test for Initial Teacher Education Students (LANTITE). Alle studenten die zich vanaf 1 januari 2017 inschrijven voor een geaccrediteerde pre-service lerarenopleiding (undergraduate en graduate), moeten met succes toetsen afleggen over hun persoonlijke niveau van geletterdheid en rekenvaardigheid om te slagen. Studenten die zich inschrijven voor de Bachelor of Education (Early Childhood Studies) moeten beide onderdelen van de persoonlijke alfabetiserings- en numerificatietoets voor initiële lerarenopleiding (LANTITE) met succes voltooien om zich boven 240 studiepunten in hun cursus in te schrijven.
Jaar 1 - Semester 1
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
AED1240 | Drama Arts in Early Childhood Education | 15 |
ECS1240 | Educator worden voor jonge kinderen | 15 |
ECS1250 | Leren en lerenden | 15 |
LAN1009 | Communicatieve vaardigheden voor lesgeven en leren | 15 |
Jaar 1 - Semester 2
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
ECS1265 | Leren en ontwikkeling van jonge kinderen | 15 |
LAN1265 | Engels 1: mondelinge communicatie | 15 |
ECS1245 | Spelen en pedagogie | 15 |
IPP1260 | Onderzoek in de beroepspraktijk (kinderopvang) | 15 |
Jaar 2 - Semester 1
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
ECM2260 | Wiskunde voor jonge kinderen 1 | 15 |
ECS2240 | Het gedrag van kinderen begeleiden in positieve leeromgevingen | 15 |
MUE2240 | Music Arts in Early Childhood Education | 15 |
SCE2240 | Wetenschap en technologieonderwijs voor jonge kinderen | 15 |
Jaar 2 - Semester 2
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
ECS3260 | Het leren van jonge kinderen beoordelen en evalueren | 15 |
HPE2260 | Gezondheid en lichamelijke opvoeding voor jonge kinderen | 15 |
LAN2266 | Engels 2: geletterdheid leren in de eerste jaren | 15 |
IPP2260 | Onderzoek in de beroepspraktijk (K / PP) | 15 |
Jaar 3 - Semester 1
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
AED3245 | Beeldende kunst in het onderwijs voor jonge kinderen | 15 |
EDS3240 | Inclusief kinderen met speciale onderwijsbehoeften | 15 |
LAN3246 | Engels 3: Geletterdheid in de Junior Primary Years of School | 15 |
SSE3260 | Social Science Education in Early Childhood | 15 |
Jaar 3 - Semester 2
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
ECM3260 | Wiskunde voor jonge kinderen 2 | 15 |
EDF3201 | Lesgeven aan inheemse Australische studenten | 15 |
LAN3260 | Engels 4: Planning en differentiatie van het Engelse curriculum in de vroege kinderjaren | 15 |
IPP3260 | Onderzoek naar professionele praktijk 3: Junior Primary | 15 |
Jaar 4 - Semester 1
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
IPP4350 | Assistent-docentenprogramma | 30 |
TPA4100 | Beoordeling van onderwijsprestaties | 15 |
Eenheid van specialisatie | x 1 | 15 |
OF | ||
Keuzeruimte | x 1 | 15 |
Jaar 4 - Semester 2
Studenten moeten een van de volgende vier opties selecteren:
Optie 1
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
ECS4330 | Leidend in instellingen voor jonge kinderen | 15 |
Eenheid van specialisatie | x 3 | 45 |
Optie 2
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
Studenten willen misschien hun keuzevakken diversifiëren en een brede hoeveelheid kennis ontwikkelen die relevant is voor voor- en vroegschoolse educatie. Als deze optie de voorkeur heeft, moeten studenten ECS4330 en ECS4261 voltooien, evenals twee (2) eenheden van een van de vijf specialisatiegebieden of van de aanvullende keuzevakken die hieronder worden vermeld. Als studenten deze optie selecteren, wordt er geen specialisatie vastgelegd op het academische transcript. | ||
LAN4228 | Literacy Coaching in Junior Primary | 15 |
LIT4260 | Kinderliteratuur in de klas | 15 |
SCE4270 | Geïntegreerde wetenschap onderwijzen in Junior Primary Years | 15 |
Optie 3
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
EDU4226 | Schoolgebaseerd project | 60 |
Optie 4
Eenheidscode | Eenheidstitel | Kredietpunten |
EDU4227 | Stage | 60 |
Cursus leerresultaten
- Pas brede discipline kennis toe op een reeks theoretische en praktische situaties voor jonge kinderen.
- Communiceer kennis en waarden uit de vroege kinderjaren in professionele en publieke contexten.
- Demonstreer een wereldwijde kijk met respect voor culturele diversiteit, inclusief inheemse culturele competentie.
- Demonstreer autonomie, verantwoordelijkheid en oordeel voor eigen leren en beroepspraktijk.
- Denk creatief na om uitdagingen te anticiperen en discipline-specifieke oplossingen / reacties te genereren.
- Denk kritisch na om complexe problemen uit de vroege kinderjaren te analyseren, interpreteren en conceptualiseren.
- Gebruik digitale technologieën en geletterdheid om relevante informatie uit meerdere bronnen te openen, te evalueren en samen te stellen.
- Werk samen en toon initiatief om sociale, duurzame en ethische waarden te implementeren.
Professionele erkenning
Geaccrediteerd door: Australian Children's Education & Care Quality Authority (ACECQA)
Geaccrediteerd door: Teacher Registration Board of Western Australia (TRBWA)
Carrièremogelijkheden
Deze cursus creëert afgestudeerden van hoge kwaliteit die klaar zijn om aan de slag te gaan in de sector van het onderwijs voor jonge kinderen, inclusief het lesgeven aan kinderen vanaf de geboorte tot 8 jaar.
Mogelijke toekomstige functietitels
Kleuter, Kleuterleidster of Junior Kleuterleidster, Child Care Professional, Pedagogical Leader, Centre Director.
leerplan
Deze cursus is bedoeld om afgestudeerden van hoge kwaliteit op te leiden die klaar zijn om te gaan werken in de sector van het voor- en vroegschoolse onderwijs, inclusief lesgeven aan kinderen van 0-3 jaar, kleuterschool, kleuterschool, kleuterschool en jaar 1-3 op een basisschool. Early Childhood Studies richt zich specifiek op kinderen van 0-8 jaar en richt zich op de zorg en opvoeding van kinderen in deze leeftijdsgroep in samenwerking met families en gemeenschappen. Er is een verscheidenheid aan flexibele toelatingsopties beschikbaar voor aanvragers met verschillende behoeften, die allemaal nodig zijn om competentie op het gebied van lezen en schrijven aan te tonen, aangezien leraren deze vaardigheden nodig hebben om de ontwikkeling van studenten te ondersteunen. De cursus biedt ook de mogelijkheid om een versneld laatste jaar af te ronden en vanaf semester 4 van dat jaar in aanmerking te komen voor werk op scholen. Een belangrijk kenmerk van deze cursus is de gelijke nadruk die wordt gelegd op zowel de theoretische basis van het onderwijs voor jonge kinderen als de praktische toepassing van kennis en vaardigheden in een breed scala van instellingen voor jonge kinderen. Een gecoördineerd programma van professionele praktijkervaringen op belangrijke punten tijdens de cursus stelt studenten in staat om de verbinding te maken tussen theorie en praktijk, terwijl ze zowel professionele als generieke inzetbaarheidsvaardigheden opbouwen in echte zorg- en onderwijsomgevingen. Bovendien hebben studenten de mogelijkheid om hun leerervaring aan te passen door zich te specialiseren in curriculumgebieden die van bijzonder belang zijn.
Specialisaties die je in deze cursus kunt bestuderen
- Kunsten
- katholieke studies
- Creativiteit in de vroege kinderjaren
- Diversiteit in de vroege kinderjaren
- Speciaal onderwijs
Beschikbaarheid van het semester
- Semester 1: studeer fulltime aan Joondalup, Mount Lawley
Carrièremogelijkheden
Deze cursus creëert afgestudeerden van hoge kwaliteit die klaar zijn om aan het werk te gaan in de sector van het voor- en vroegschoolse onderwijs, inclusief lesgeven aan kinderen vanaf de geboorte tot 8 jaar.
Mogelijke toekomstige functietitels
Kleuterschool, kleuterleidster of onderwijzeres basisonderwijs, kinderopvangprofessional, pedagogisch leider, centrumdirecteur.