
Bachelor 1Communicatie & Reclame
DUUR
1 Years
TALEN
Frans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De Bachelor Communicatie & Reclame (jaar 1 en 2) is een opleiding die direct gericht is op de beroepsuitoefening van communicatieberoepen.
De bachelor Communicatie en reclame maakt het in twee jaar mogelijk om alle mechanismen en beroepen van communicatie, marketing en digitaal te begrijpen voordat je je in het derde jaar specialiseert om toegang te krijgen tot de titel van e-business Project Manager. Een echt alternatief voor de BTS, de bacheloropleiding (jaar 1 en 2) geeft een prominente plaats aan het leren van beroepen.
In het kader van de Bachelor Communicatie & Reclame wordt onderdompeling in het bedrijfsleven realiteit met een stage van minimaal 2 maanden vanaf het 1e jaar en een afwisselende stage gedurende het 2e jaar (lessen vinden plaats in de ochtend, middag is gewijd aan stages of professionele projecten). Theorie en praktijk worden verenigd om unieke trainingstrajecten op te bouwen in termen van intensiteit die het best overeenkomen met de professionele ambities van de studenten.
Dit programma illustreert perfect het DNA van ESP: onderdompeling in het bedrijfsleven, gepersonaliseerde coaching, pedagogische innovatie, excellentie van de verkregen resultaten.
Met een cultuur in communicatie & reclame ga je de weg van professionalisering in en kies je je specialisatie in het 3e jaar.
De Bachelor Communicatie geeft toegang tot titel nr. 34340 Level 6 e-business projectmanager geregistreerd in de National Directory of Professional Certifications.
Gedeelde tijd, de troef van de ESP
Als onderdeel van de bacheloropleiding Communicatie & Reclame aan de École Supérieure de Publicité wordt onderdompeling in het bedrijfsleven een realiteit voor studenten, aangezien vanaf het eerste jaar de lessen worden georganiseerd in halve dagen (middag in het 1e jaar, 's ochtends in het 2e jaar) terwijl de andere halve dag wordt besteed aan stages of professionele projecten. Theorie en praktijk worden verenigd om unieke trainingstrajecten op te bouwen in termen van intensiteit die het best overeenkomen met de professionele ambities van de studenten.
Een doorslaggevend voordeel
Aan het einde van het tweede jaar van de bachelor Communicatie & Reclame heeft een student al vier stevige stage-ervaringen. Deze doorslaggevende troef zal hem in staat stellen zijn derde jaar voort te zetten in het kader van een professionaliseringscontract of een leercontract (arbeids- en leercontract) dat toegankelijk is in de meeste richtingen.
programma
De eerste twee jaar worden onderbroken door gedeelde tijd, gedurende één dag, tussen lessen (middag in het 1e jaar, ochtend in het 2e jaar) en professionele stage-ervaring op de andere halve dag. Voltijdse stages maken de opleiding compleet.
Voor het eerste jaar zijn de cursusdetails als volgt:
UE 1: Humane wetenschappen & algemene cultuur
- Engels
- economie
- Juridische cultuur
- Milieu en klimaattransitie
- Monitoring en digitale cultuur
UE 2: Creatie & productie
- DTP-workshop
- Video-workshop
- Fotografie Workshop
- Creatie Workshop
- Schrijven technieken
UE 3: Marketing- & communicatiestrategie
- afzet
- Communicatiestrategie
- Psychosociologie van communicatie
- sociale media
UE 4: Ontwerp & realisatie van projecten
- junior competitie
- Sociaal mediaproject
- Creatieproject (print, foto of video)
- Pitch-training
UE 5: Professionele integratie
- Office-hulpmiddelen
- Stagebegeleiding
- Fulltime stage (2 maanden)
Voor het tweede jaar worden nieuwe onderwijseenheden toegevoegd aan de reeds aanwezige in het eerste jaar en wordt de duur van de stage verhoogd van 2 naar 4 maanden:
UE 1: Humane wetenschappen & algemene cultuur
- Engels
- economie
- Juridische cultuur
- Creatieve en reclamecultuur
- Het nieuws doorbreken
- Duurzame ontwikkeling
UE 2: creatie en productie
- Grafisch ontwerp
- Advertentie creatief
- Ontwerp opstellen
- Webworkshop
- Fabricage techniek
UE 3: Marketing- & communicatiestrategie
- Digitale marketing
- Communicatiestrategie
- Psychosociologie van communicatie
- Persrelaties
- Mediaplanning
- sociale media
UE 4: Ontwerp & realisatie van projecten
- fotografie project
- Sociaal mediaproject
- Videoproject
- Podcast-project
- junior competitie
- Pitch-training
UE 5: Professionele integratie
- Fulltime stage (4 maanden)
Toelatingsvoorwaarden
Baccalaureaat (alle onderdelen) en toelatingsexamen met motivatiegesprek.
Studenten in Terminale (alle secties) of reeds houder van het baccalaureaat kunnen het toelatingsexamen afleggen voor het 1e jaar ESP.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor in wereldwijde marketing
- Vilnius, Litouwen
Online BSc in digitale marketing en communicatie
- Online
BCom / BCom Hons in marketingmanagement
- Johannesburg, Zuid-Afrika