BA - Bachelor of Arts in Digital Communication
Munich, Duitsland
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2024
COLLEGEGELD
EUR 7.050 / per semester *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* EU is a private institution; full scholarships are not available
toelatingen
Beurzen en financiering
Er zijn verschillende beursopties beschikbaar. Kijk op de website van het instituut voor meer informatie.
leerplan
De Bachelor of Arts in Digitale Communicatie is een driejarig programma van zeven semesters dat een uitgebreid curriculum omvat dat is ontworpen om studenten een goed afgeronde opleiding en vaardigheden te bieden, met een totaal van 240 ECTS-credits met de hieronder aangegeven structuur. Studenten die dit programma hebben afgerond, hebben de mogelijkheid om nog een achtste semester te volgen en een Diploma of Advanced Studies (DAS) te behalen.
De eerstejaars kerncursussen bieden studenten een solide basis op alle fundamentele zakelijke gebieden. Specialisatievakken zijn in het tweede en derde jaar opgenomen in het curriculum. In het derde jaar zullen studenten zich ook concentreren op bedrijfsmanagementmodules die belangrijke managementconcepten, theorieën en essentiële hulpmiddelen behandelen.
Jaar 1
Semester 1 (21 kanalen | 30 sp.)
- Mensen en organisaties beheren
- Marketing & UX
- Impactvolle communicatie
- Financiën en boekhouding
- Innovatieve technologie in het bedrijfsleven
Semester 2 (21 kanalen | 30 sp.)
- Project management
- Toegepaste data-analyse
- Economie en ondernemen
- Verantwoordelijk beheer
- Digitale branding, reclame- en mediakanalen
- Creativiteit en ontwerpdenken
Semester 3 (21 kanalen | 30 sp.)
- Logistiek & Operaties
- Digitaal zakendoen
- Financiële rapportage en analyse
- Ondernemerschap en bedrijfsontwikkeling
- Innovaties in digitale communicatie
- Interpersoonlijke communicatie in mondiale contexten
Jaar 2
Semester 4 (22 kanalen | 30 sp.)
- Strategieën in een ontwrichtende wereld
- Marketing in actie
- Bedrijfsonderzoeksmethoden
- Strategische publieke betrokkenheid en communicatie
- Waarde communiceren met branding
- Gerichte digitale mediacampagnes
Semester 5 (21 kanalen | 30 sp.)
- Creatieve businesscases
- Transformationeel verandermanagement
- Innovatie in het bedrijfsleven
- Digitaal grafisch ontwerp en beheer
- Contentcreatie in het digitale tijdperk
- Ethiek en wetgeving voor digitale communicatie
Jaar 3
Semester 6 (27 kanalen | 30 sp.)
- Wereldwijde zaken en strategie
- Het bedrijfsadviesproject deel I
- Marketing Across Cultures
Semester 7 (27 kanalen | 30 sp.)
- Leiderschap en management ontwikkelen
- Het bedrijfsadviesproject deel II
- Internationaal ondernemen
Afstuderen (Vereisten)
Om af te studeren moeten studenten naast de genoemde cursussen ook het volgende voltooien voor een totaal van 22 CH | 30 ECTS:
- Business Immersion Week
- Dissertatieseminars
- Eindcases: Business/Specialisatie
- Proefschrift
Diploma van geavanceerde studies
Semester 8 (21 kanalen | 30 sp.)
- Bedrijfsadvies en projectmanagement
- Ondernemend leiderschap
- Professionele zachte vaardigheden
- Protocol in een verbonden wereld
- Onderhandelen en lobbyen
- Mediaplanning
Programma resultaat
Leerresultaten
Dit programma biedt studenten een academische en professionele opleiding die hen voorbereidt op posities in public relations, reclame, marketing, communicatie en management. Het PR-curriculum omvat cursussen in publiciteit, onderzoek en onderhandelen. Via dit programma zullen studenten:
- Verkrijg inzicht in het vakgebied public relations en ben in staat basiscommunicatiestrategieën te bedenken.
- Zorg voor een interdisciplinaire kennis van public relations, reclame, marketing, communicatie, onderzoek, onderhandelen en management.
- Toon diepgaande kennis van de belangrijkste communicatietheorieën en hun toepasbaarheid.
- Demonstreer goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De graad Bachelor of Arts in Digitale Communicatie biedt studenten fundamentele kennis op alle belangrijke zakelijke gebieden, evenals specialistische vaardigheden op het gebied van communicatie en public relations. Denk hierbij aan sociale media en consumentengedrag. Studenten die dit diploma behalen, zijn mogelijk geïnteresseerd in de volgende vacatures:
Communicatie Manager
Communicatiemanagers zijn verantwoordelijk voor het creëren, verspreiden en monitoren van berichten over de organisatie aan haar belanghebbenden. Zij zijn verantwoordelijk voor het creëren van het communicatiemateriaal van een organisatie, waaronder jaarverslagen en persberichten, het aangaan van relaties met belanghebbenden en het waarborgen dat de boodschappen van de organisatie uniform zijn en een positief imago creëren. Een communicatiemanager zal ook een sleutelrol spelen bij crisismanagement en zal berichten van derden monitoren voor reputatiemanagement.
Om in dit beroep te slagen, moet een communicatiemanager beschikken over sterke schrijf-, redactie- en proefleesvaardigheden, evenals presentatievaardigheden. Ze moeten ook met vertrouwen presenteren en communiceren.
Social media manager
Socialmediamanagers plaatsen regelmatig inhoud op de socialemediakanalen van een organisatie over haar activiteiten. Naast het delen van inhoud, het communiceren met volgers en het promoten en volgen van vermeldingen van derden, monitoren socialemediamanagers de resultaten met het oog op optimalisatie. Ze communiceren rechtstreeks met de doelgroep en coördineren met andere afdelingen om op de hoogte te blijven van de activiteiten van een organisatie en ook om feedback te geven op acties. Een social media manager kan werken op een communicatie- of marketingafdeling.
Om te slagen als social media manager moeten kandidaten digitaal onderlegd zijn en over goede copywriting- en analytische vaardigheden beschikken. Grafisch ontwerp en audiovisuele kennis genieten de voorkeur.
Technische schrijver
Het vertalen van complexe tekst naar een meer leesvriendelijke versie is de verantwoordelijkheid van technische schrijvers. Daarnaast doen zij onderzoek en interviews en zorgen zij ervoor dat schrijfprojecten op tijd worden ingeleverd. Technische schrijvers schrijven ook zakelijke voorstellen, werken de website van een bedrijf bij en beoordelen belangrijke bedrijfsdocumenten. Ze werken vaak als freelancers of worden gecontracteerd door onder meer technische, medische en onderzoeksorganisaties.
Vaardigheden op het gebied van technisch schrijven omvatten goede vaardigheden op het gebied van schrijven, redigeren en proeflezen, evenals het vermogen om complexe gegevens te analyseren en te begrijpen.
Campagnemanager
Campagnemanagers helpen bij het creëren en uitvoeren van de geïntegreerde marketingcampagnes van een organisatie om ervoor te zorgen dat deze organisatiedoelen bereiken en omzet genereren. Deze professionals werken doorgaans samen met externe agenten om te zorgen voor de juiste voorbereiding en uitvoering van een campagne. Hun taken zijn breed: zij coördineren en houden toezicht op alle aspecten van een campagne. Binnen een vooraf bepaald budget rapporteren ze over de effectiviteit van de campagne, onder meer in termen van klantbereik en verkoopimpact. Campagnes zullen zich uitstrekken over verschillende marketinggebieden, waaronder digitaal, e-mailen, tv, radio en print, onder andere voor maximale impact.
Een campagnemanager heeft sterke organisatorische en managementvaardigheden nodig, evenals kennis van financiën en hoge creativiteit.
Werkgebieden
De graad Bachelor of Arts in Digital Communication biedt studenten een diepgaande kennis van de belangrijkste zakelijke disciplines, evenals een specialistische vaardigheden op het gebied van communicatie en public relations. Succesvolle afgestudeerden van deze graad kunnen op verschillende professionele gebieden werken, waarvan we er hieronder enkele noemen:
- Advertising
- Publieke relaties
- lobbying
- Interne communicatie