
Bachelor in Communication - International Communication Management
Eindhoven, Nederlanden
DUUR
4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline *
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 2.601 **
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor EU-studenten; Nederlandse studenten 15 mei; niet-EU-studenten 15 juni
** Statutory tuition fees Full-time| Statutory tuition fees Part-time- € 2.130
Invoering
Internationale communicatie is een uitdagend en voortdurend veranderend vakgebied. In een internationale klas met studenten van over de hele wereld ontwikkel je een uniek perspectief en kijk op de wereld van communicatie en branding. Je leert mensen en organisaties overtuigen, informeren en verbinden. Binnen het programma werk je voor echte bedrijven. En voor hen zul jij de katalysator zijn die verandering teweegbrengt. Dat doe je onder begeleiding van gerenommeerde docenten met zowel academische als professionele ervaring in de communicatie.
Waarom International Communication Management studeren in Nederland
- Praktijkgericht studieprogramma dat lijkt op de werkplek door groepsprojecten en individuele opdrachten te combineren
- Door te werken voor echte bedrijven en een stage van 5 maanden doe je professionele ervaring op en bouw je je netwerk op
- Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en ‘soft skills’, zoals samenwerken, leiderschap en het geven en ontvangen van feedback
- International classroom met studenten van over de hele wereld
Hoe ziet jouw studieweek eruit?
Bij Fontys studeer je niet alleen uit boeken. Wat je geleerd hebt, pas je altijd toe in de praktijk. Tijdens de lessen dagen docenten je uit om vragen te stellen, deel te nemen aan discussies en deel te nemen aan creatieve brainstormsessies. Deze inspirerende leeromgeving stimuleert een onafhankelijke en kritische manier van denken die door werkgevers hoog wordt gewaardeerd.
toelatingen
leerplan
Jaar 1
In jaar 1 leer je over de brede reikwijdte van communicatie. Elke studieperiode staat een bepaald thema centraal, waarbij studenten aan projecten werken voor echte opdrachtgevers en bedrijven. De thema's zijn:
- Media
- Branding en activering
- Reputaties en relaties
- Inhoud en creatie
Wij werken aan praktijkopdrachten en reiken jou de tools, inzichten en praktijkervaring aan om communicatieprojecten aan te pakken. Na jaar 1 begrijp je de terminologie en kun je je specialiseren in delen van het communicatievak die het beste bij je passen.
Jaar 2
In jaar 2 draait alles om het verdiepen van je kennis. We bouwen voort op de inzichten die je in jaar 1 hebt opgedaan en behandelen meer geavanceerde onderwerpen, zoals crisiscommunicatie en merkstrategie. In het tweede deel van het jaar volg je intensieve cursussen over storytelling en online communicatie en doe je mee aan een strategie challenge. In jaar 2 maak je de overstap van generalist naar communicatie-expert.
Jaar 3
Jaar 3 kan het beste worden omschreven als een jaar van verkennen en specialiseren. Je loopt 5 maanden stage bij een bedrijf in binnen- of buitenland. De stage is een geweldige manier om het studieprogramma op maat te maken, omdat je zelf het bedrijf kunt kiezen. We bieden ook een lijst met bedrijven waarmee we eerder hebben samengewerkt.
In de tweede helft van het jaar volgen studenten een minor. Hierdoor kunnen studenten hun studieprogramma uitbreiden met vakken die op andere universiteiten worden aangeboden. Studenten kunnen kiezen voor een minor aangeboden bij Fontys, een minor aangeboden door een universiteit in Nederland, of een minor aangeboden door een van onze partneruniversiteiten in het buitenland. We hebben samenwerkingsovereenkomsten gesloten met universiteiten over de hele wereld.
Jaar 4
In je laatste jaar ga je met een team studenten aan de slag als zelfstandig communicatiespecialist. Je neemt projecten aan voor echte klanten en bouwt je portfolio op. Per project bepaal je of je individueel aan de slag gaat of dat je een team studenten verzamelt om organisaties te helpen met hun communicatievraagstukken. Het hele jaar door kun je jouw vaardigheden als communicatiemanager laten zien en bewijzen dat je klaar bent voor de volgende stap in je carrière.
Programma resultaat
Wat ga je leren
De wereld wordt steeds internationaler en Nederland steeds diverser. Dit vraagt om nieuwe ideeën en oplossingen. Je hebt de passie en drive om in andere richtingen te denken. Je leert niet alleen alles over communicatie, branding, merkstrategieën en het inzetten van online en offline media, maar ook wat jouw talenten zijn en hoe je deze optimaal kunt inzetten.
- Vaardigheden, zoals creatief schrijven, interculturele communicatie, presenteren, onderzoeksmethoden en kritisch denken
- Kennis, zoals communicatietheorie, media, marketingcommunicatie en sociale psychologie
- Projecten voor echte klanten, zoals het creëren van media, het ontwikkelen van creatieve campagnes
- Een optimale mix van seminaries, groepsprojecten, individuele opdrachten en zelfstudie
Beurzen en financiering
De NL-beurs biedt een gedeeltelijke beurs voor het eerste jaar van je studie aan onze universiteit en wordt gefinancierd door Fontys University of Applied Sciences en het Nederlandse Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Beurs
De beurs bedraagt € 5.000,-. Deze ontvang je in het eerste jaar van je studie.
Sommige opleidingen van Fontys bieden de NL Scholarship aan voor niet-EER-studenten. Bezoek de website om te zien welke programma's deze beurs aanbieden. Mogelijk kom je ook in aanmerking voor andere beurzen die niet door Fontys worden verstrekt.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Organisaties hebben communicatieprofessionals nodig om hun verhaal te vertellen en verbinding te maken met klanten, burgers of mensen uit hun doelgroep. Dit kan bij iedere soort organisatie, zoals multinationals en lokale bedrijven, maar ook overheden en niet-gouvernementele organisaties (NGO’s). Dankzij je stage- en afstudeerjaar heb je al 1,5 jaar beroepservaring.
Dit zijn enkele voorbeelden van de beroepen van een ICM-afgestudeerde:
- Communicatie Manager
- Social media specialist
- Evenementen manager
- Concept ontwikkelaar
- copywriter