Bachelor van de rekenkundige wiskunde
Georgian Technical University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Tbilisi, Georgië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GEL 4.500 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Jaarlijkse opleiding voor buitenlandse studenten
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het doel van het curriculum van de bachelor is om studenten te voorzien van de wiskundige taal en terminologie, de techniek van het wiskundig bewijs, wiskundige methoden, beschrijving door gebruik van wiskundige modellen van de toegepaste soort problemen en een onafhankelijke ontwikkeling van deze modellen in de theoretische en / of toegepaste framework , evenals de evaluatie vaardigheden.
programma Vereisten
Aanvrager wordt toegelaten in overeenstemming met de Georgische wetgeving. Tegelijkertijd, moeten de studenten in een vreemde taal het Engels zijn verstreken.
Programma Beschrijving
Het programma volgt het ECTS-systeem, 1 krediet komt overeen met 27 uur, inclusief de contacturen, evenals de uren van zelfstandig werk. De verdeling van de uren wordt in het onderwijsprogramma gepresenteerd. De duur van het programma bedraagt 4 jaar (8 semesters) en bevat 240 studiepunten.
Het jaarlijkse leerproces: (21-21 weken van twee semesters) wordt als volgt verdeeld: VII en XIV weken zijn gewijd aan tentamens; Dwz het leerproces en twee tussentijdse ramingen worden gerealiseerd gedurende 17 weken (I-XVII weken). Van XVIII week tot XXI week (inbegrepen) zijn gewijd aan examens (de basis- en aanvullende examens).
Het eerste, tweede en derde jaarlijkse leerproces: in het semester leert een student zes vakken, elk van deze bevat 5 studiepunten, die in het semester 30 studiepunten hebben, in het academiejaar 60 studiepunten en in totaal een totaal van 180 studiepunten.
In het eerste semester van het vierde jaar neemt de student zes vakken elk van hen met vijf studiepunten, in totaal geeft 30 studiepunten. In het tweede semester kan de student zes vakken van vrije componenten opnieuw elk vak kiezen met vijf credituren die in totaal 30 studiepunten geven.
Leeruitkomst / competenties
Kennis en begrip
Belangrijkste uitkomst is kennis in moderne takken van wiskunde. Vooral in waarschijnlijkheidstheorie, statistieken, financiële wiskunde, actuariële wiskunde, moderne algebra, meetkunde, topologie, theoretische fysica.
- Perceptie van de basisbegrippen en principes van wiskunde;
- Brede theoretische kennis van de sfeer van de wiskunde en de waarneming van de complexe problemen van relevante richtingen;
- Kritische schatting van de huidige prestaties en nieuwigheden op het gebied van de wiskunde;
- Perceptie van wederzijdse banden tussen de basisgebieden van de wiskunde;
- Kennis van de terminologie van de wiskunde.
Toepassen van kennis
Studenten kunnen wiskunde toepassen in toegepaste wetenschappen en praktische problemen, zoals computerwetenschappen, techniek, natuurkunde, toegepaste statistieken, enz.
- Kritieke perceptie van theoretische uitspraken en principes van wiskunde;
- Het vermogen van constructie van logisch argument en van duidelijke wiskundige verklaring van het probleem;
- Toepassing van de theoretische kennis op de praktische problemen;
- Vaardigheden van de definitie van de relevante tijdscores om de gestelde doelen te bereiken.
Het maken van beslissingen
Het ophalen, verzamelen en analyseren van de informatie die relevant is voor de onderwerpen en problemen van verschillende gebieden van de wiskunde, waarbij betrouwbare conclusies worden gemaakt door middel van standaard of oorspronkelijk in sommige gevallen methoden.
- Mogelijkheid tot identificatie en begrip van de problemen die zich voordoen in verschillende richtingen van wiskunde, uitwerking en analyse van gerelateerde informatie en relevante conclusies;
- Vermogen om relevante conclusies te maken voor de praktische wiskundige problemen op basis van de verworven theoretische kennis.
Communicatie vaardigheden
Het programma ontwikkelt het vermogen om wetenschappelijke informatie in mondelinge of schriftelijke vorm te presenteren.
- Vaardigheden van toepassing van informatie-communicatie technologische middelen om de werkdoelstellingen te bereiken;
- Argument discussie over theoretische en toegepaste problemen van Wiskunde;
- Vaardigheden van presentaties en het samenstellen van de geschreven informatie;
- Openbare presentatie, verdediging en duidelijke documentatie van eigen overwegingen;
- Vaardigheden van laconic en duidelijk schrijven over professionele problemen.
Leer vaardigheden
Grote verscheidenheid aan wiskundige cursussen van het programma zullen zeker leervaardigheden van studenten ontwikkelen.
- Identificeer gebieden van zelfstudie om de professionele kennis en ervaring in de wiskunde te verrijken.
- Zoek, analyse en interpretatie van informatie over actuele ontwikkelingen.
- Continu en multilaterale schatting van eigen leerproces om de kennis en ervaring te verrijken, zelf-schatting van de noodzaak van verfrissing van de kennis en verklaring van noodzaak van continuïteit van het studeren op het tweede niveau (master degree).
- Om de kennis en ervaring op het gebied van wiskunde te verrijken, zijn de vaardigheden van onthulling en perceptie de moderne materialen en de ontvangst van voortgezet onderwijs.
Waarden
Studenten worden bekend met de betekenis en het belang van zulke fundamentele begrippen als: de waarheid, juiste argumentatie, bewijs, tegenstrijdigheid in wiskunde, logica, enz.
- Verdedig van geaccepteerde ethische en waardige normen;
- Verdedig van aanvaarde morele normen;
- Vaardigheden van deelname aan het proces van vorming van waarde, geweten normen en aspiratie van hun vestiging.
- Verdedig de professionele waarde (nauwkeurigheid, punctualiteit, objectiviteit, transparantie, organisatie, enz.) Op het gebied van wiskunde.
Vormen en methoden om de leerresultaten te bereiken
Lezing
Seminarie (werkzaam in de groep)
Praktijk
Laboratorium werk
veldwerk
Overleg
Onafhankelijk werk
Samenwerkend werk. Het leren door deze methode te gebruiken betekent een verdeling van studenten in groepen en geeft aan elke groep zijn vraag om te studeren. De leden van elke groep onderzoeken de vraag afzonderlijk en tegelijkertijd hun conclusies met andere leden van de groep bespreken. Afhankelijk van de besproken vragen tijdens het werkproces is het mogelijk om de functies tussen de leden van de groep opnieuw te verdelen. Deze strategie zorgt voor de maximale participatie van elke student in het leerproces.
Praktische methoden Omvat alle vormen van leren die de vaardigheden van het praktische werk van de studenten ontwikkelen. In dit geval voert een student zelf een of andere actie uit op basis van de verkregen kennis; Bijvoorbeeld pedagogische en industriële praktijk, veldwerk etc.
Schriftelijke werkmethode Omvat de volgende acties: het maken van schriftelijke kopieën, samenvattingen, samenvattingen of enquêtes van het beschouwde materiaal, enz.
Mondelinge of mondelinge methode Bevat lezingen, gesprekken, enz. Tijdens dit proces legt de docent het benodigde materiaal mondeling uit, terwijl de leerlingen het onthouden.
Probleem gebaseerde leermethode (PBL) Als een eerste fase van het proces van het verwerven van kennis en van integratie maakt gebruik van een concreet probleem.
Heuristische methode Is gebaseerd op de stap voor stap oplossing van de opgegeven taak. Dit proces wordt bereikt door onafhankelijke feiten te ontdekken en verbindingen te verkrijgen tussen hen tijdens de studie.
Spheres of Employment
Afgestudeerden van wiskundige belangrijke kan werken in het hoger onderwijs, onderzoekscentra, banken en bedrijven, de financiële sector, state-militaire en zorgstructuren, verzekeringskantoor, particuliere instellingen en organisaties die werkzaam zijn op het gebied van informatietechnologie en telecommunicatie.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
BSc (Hons) in Toegepaste Wiskunde
- Stirling, Verenigd Koninkrijk
Applied Mathematics - B.S.
- Kent, Verenigde Staten
Bachelor Toegepaste Wiskunde en Statistiek
- Smithfield, Verenigde Staten