Keystone logo
Gulf University Bachelor of Science in interieurontwerptechniek
Gulf University

Bachelor of Science in interieurontwerptechniek

Sanad, Bahrein

136 Hours

Engels

Full time

Request application deadline

Request earliest startdate

BHD 100 / per credit

Op de campus

Invoering

Overzicht

De afdeling Bouwkunde en Interieurontwerp is in 2005 opgericht. Momenteel biedt de afdeling een Bachelor of Science in Interior Design Engineering aan. Met zijn technologiegerichte curriculum zet het programma zich in om professionele interieurontwerpers af te studeren die klaar zijn om in de praktijk te werken en verdere postdoctorale studies op het gebied van interieurontwerp en aanverwante disciplines voort te zetten. Onze afgestudeerden beschikken over de competenties en attributen die nodig zijn voor de ontwikkeling van het beroep en de gemeenschappen in Bahrein, de regio en wereldwijd.

Toekomstige studenten zullen geïnteresseerd zijn in kunst, design en techniek met als doel hun kennis en vaardigheden te ontwikkelen. Studenten zullen hun creatieve, kritische en analytische vaardigheden ontwikkelen en leren hoe ze een leven lang leren om het beroep van interieurontwerp en aanverwante industrieën te betreden.

De studenten zullen tijdens hun studievoortgang betrokken zijn bij ontwerpprojecten, versterkt door een breed scala aan ondersteunende cursussen om hun schriftelijke, verbale en visuele communicatieve vaardigheden te ontwikkelen. Bovendien zullen ze een robuust begrip krijgen van de functionele, esthetische en sociale rollen van interieurontwerp. Ze zullen hun bewustzijn van bouw- en renovatietechnologieën, gebouwendiensten en professionele voorschriften die worden geïmplementeerd in het ontwerp en de praktijk van binnenruimtes en meubilair, verbreden en verdiepen.

Missie

Het programma Interior Design Engineering van Gulf University streeft naar afgestudeerde professionele interieurontwerpers die klaar zijn om in de praktijk te werken en verdere postdoctorale studies te volgen op het gebied van interieurontwerp en aanverwante disciplines. Onze afgestudeerden beschikken over de competenties en attributen die nodig zijn voor de ontwikkeling van het beroep en de gemeenschappen in Bahrein, de regio en wereldwijd.

Doelstellingen

Het programma van Bachelor of Science in Interior Design Engineering aan Gulf University doel:

  1. Zorg voor een stimulerende leeromgeving waar de kennis en het begrip van de studenten over de theoretische achtergrond van het interieurontwerp en de professionele praktijk worden ontwikkeld en met elkaar in verband worden gebracht.

  1. Introduceer en oefen de veelzijdige aard van kunst, design en techniek om capabele afgestudeerden te produceren om het beroep van interieurontwerp te betreden of zich in te schrijven voor verdere hogere opleidingen.

  1. Ontwikkel de allround communicatieve vaardigheden van studenten die nodig zijn om ontwerpideeën en -projecten te conceptualiseren, ontwikkelen en presenteren die de interactieve dialogen binnen het ontwerpproces van binnenruimtes en producten vergemakkelijken en verrijken.

  1. Moedig studenten aan tot het proces van verkenning, kritisch denken en creativiteitsvaardigheden door middel van een uitgebalanceerde en georganiseerde academische vooruitgang die hen in staat stelt om ontwerp- en technische problemen op te lossen, rekening houdend met sociale, economische en duurzaamheidsaspecten op het gebied van interieurontwerp.

  1. Introduceer en betrek studenten bij de professionele praktijk van interieurontwerp en ontwikkel hun teamwerk- en leiderschapsvaardigheden, evenals ethische verantwoordelijkheden en professionele attributen die interieurontwerpers op de werkplek zullen vertegenwoordigen, met klanten en professionals uit andere disciplines.

  1. Bouw het holistische bewustzijn van studenten op van hun leidende rol bij het creëren van het interieurontwerp van verschillende soorten gebouwde omgevingen binnen lokale en mondiale contexten.

  1. Bied een breed scala aan samenwerkingsactiviteiten met partners uit de academische wereld, de gemeenschap en de industrie om de mogelijkheden voor informeel leren en het ontwikkelen van interpersoonlijke vaardigheden te versterken.

  1. Afgestudeerde reflectieve beoefenaars, medewerkers en initiatiefnemers bij de ontwikkeling van hun samenlevingen.

169448_photo-1493857671505-72967e2e2760.jpg
Roman Bozhko / unsplash

Programma beoogde leerresultaten

Kennis: Theoretisch inzicht:

Na succesvolle afronding van het programma is de student in staat om:

  • PLO1. Demonstreer begrip van de technische reikwijdte en toepassingen op het gebied van interieurontwerp met reflectie op gebouwtypen, componenten, systemen, fysieke eigenschappen en duurzaamheidsprincipes

  • PLO2. Demonstreer kritische kennis van ontwerpprincipes en vocabulaires, ruimtelijke kenmerken en waarden, ontwerpinputs en -processen binnen het globale perspectief van de praktijk van interieurontwerp, en begrip van marktveranderingen en zaken

  • PLO3. Demonstreer een uitgebreid begrip van historische veranderingen, hedendaagse bewegingen en gerelateerde ontwerptheorieën van de gebouwde omgeving om de onderlinge relaties van sociale, economische, culturele, fysieke en ecologische contexten te herkennen met technische oplossingen en ontwerpbeslissingen voor binnenruimten en producten

  • PLO4. Demonstreer diepgaand bewustzijn van het integreren van engineering- en technologische methoden en normen met interieurontwerpoplossingen en praktijk met de nadruk op materialiteit, constructie, structuur, diensten, duurzaamheid, transport, productie, haalbaarheid en inclusiviteit variëren afhankelijk van de geografische locatie

Kennis: Praktische Toepassing:

Na succesvolle afronding van het programma is de student in staat om:

  • PLO5. Pas een op bewijs gebaseerd en systematisch interieurontwerpproces en engineeringmethodologie toe om holistische technische oplossingen voor interieurontwerp te produceren met betrekking tot de klant, de behoeften van de samenleving en relevante regelgeving

  • PLO6. Onderzoek verlichtingsstrategieën, akoestische behandelingsmethoden, samenstelling van kleurenschema's, thermische comfortnormen, binnenluchtkwaliteit, technische installatienormen, materiaaleigenschappen en afwerkingskwaliteit, rekening houdend met veiligheid, menselijk welzijn en duurzaamheid van binnenomgevingen.

  • PLO7. Produceer professionele ontwerp- en technische documentatie om uitgebreide ontwerpdiscussies, passende budgettering en georganiseerde uitvoering van interieurontwerpruimten en producten te vergemakkelijken.

Vaardigheden: algemene probleemoplossende en analytische vaardigheden

Na succesvolle afronding van het programma is de student in staat om:

  • PLO8. Analyseer kritisch projectbeperkingen, interpreteer de behoeften van gebruikers en beoordeel investeringen in interieurontwerp met behulp van moderne ontwerp-, technische en technische kennis en vaardigheden

  • PLO9. Creëer multi-axiale technische oplossingen voor interieurontwerp voor ruimtes, producten en diensten in interieuromgevingen om functionele, technische en uitvoeringsproblemen op te lossen, rekening houdend met culturele, sociale en duurzaamheidsfactoren voor het menselijk welzijn

  • PLO10. Evalueer ontwerpoplossingen en alternatieven om de juiste besluitvorming te ondersteunen in het licht van lokale en wereldwijde interieurontwerp- en technische trends, codes en industrie

​Vaardigheden: communicatie, ICT en rekenvaardigheid

Na succesvolle afronding van het programma is de student in staat om:

  • PLO11. Communiceer effectief, in schriftelijke, verbale en grafische vormen, met ontwerp- en engineeringgemeenschappen, evenals met klanten en verenigingen in het algemeen om de ontwikkelings- en uitvoeringsfasen van een interieurontwerpproject te presenteren, terwijl u zich houdt aan overtuigende argumenten en ethische verdediging

  • PLO12. Implementeer gedigitaliseerde applicaties om fysieke, structurele, ergonomische, functionele en esthetische aspecten van technische oplossingen voor interieurontwerp te simuleren en te onderzoeken in virtuele en experimentele omgevingen

  • PLO13. Voer wiskundige methodologieën uit en interpreteer gevarieerde numerieke, fysieke en grafische gegevens om technische kennis en vaardigheden te associëren met efficiënte interieurontwerpprocessen en -praktijken

Competentie: Autonomie, Verantwoordelijkheid & Context

Na succesvolle afronding van het programma is de student in staat om:

  • PLO14. Gebruik onafhankelijke en levenslange leercompetenties in diverse contexten door middel van onderzoek, zelfbeoordeling en zelfmotivatie om diepgaand leren, professionele ontwikkeling en aanpassingsvermogen uit te breiden

  • PLO15. Ethisch bijdragen aan de ontwikkeling van het beroep binnen ecologische, sociale en economische verantwoordelijkheden en interdisciplinaire benaderingen.

  • PLO16. Leid en werk effectief samen in interdisciplinaire teams in verschillende soorten projecten met initiatief en besluitvorming de verantwoordelijkheid

  • PLO17. Beheer efficiënt tijd, middelen en projecten binnen gedefinieerde en ongedefinieerde contexten om persoonlijke en organisatorische doelen te bereiken met inachtneming van relevante codes en voorschriften.

Carrièremogelijkheden

Gulf University kijkt uit naar de lancering van zijn ID-engineeringprogramma om te voorzien in de behoeften van de Bahreinse en GCC-markt aan hooggekwalificeerde ID-ingenieurs die niet alleen esthetische, maar ook toepasbare ontwerpen van binnenruimte en producten kunnen produceren. Hierdoor kan Bahrein zijn rol spelen als hub voor hoger onderwijs in de regio. Dit is ook in lijn met de nationale strategie voor hoger onderwijs 2014-2024 die instellingen voor hoger onderwijs aanmoedigt om het aantal inschrijvingen te verhogen.

Afgestudeerden van het programma Interior Design Engineering zullen vaardigheden verwerven die hen in staat stellen hun gewenste professionele positie veilig te stellen en te voldoen aan de eisen van hun werkgever. Na hun afstuderen kunnen onze afgestudeerden op verschillende gebieden in zowel de particuliere als de publieke sector werken en belangrijke rollen spelen, zoals:

Banen die direct relevant zijn voor je opleiding zijn onder meer:

  • Interieur en ruimtelijk ontwerper

  • Tentoonstellingsontwerper

  • Production designer, theater/tv/film

  • Het openen van hun eigen ontwerpbureaus

  • werktekeningen

  • Toezicht op bouwplaats

  • Meubelontwerper

  • Het gebruik van geavanceerde CAD- en BIM-pakketten

  • 3D-modellering en presentatie; zowel handmatig als computergebaseerd

Banen waar je diploma nuttig kan zijn, zijn onder meer:

  • Architect

  • architectonisch technoloog

  • Estate manager

  • Grafisch ontwerper

  • Stilist

  • Textiel ontwerper

  • Ingenieursbureaus

Toelatingseisen

  • De aanvrager moet in het bezit zijn van een middelbareschooldiploma of een equivalent daarvan volgens de voorschriften van het ministerie van Onderwijs in het Koninkrijk Bahrein.

  • Het middelbareschoolcertificaat van de aanvrager of het certificaat van een instituut na de middelbare school moet worden geaccepteerd door het programma waarvoor hij/zij wil worden ingeschreven (kunstwetenschap-industrieel-commercieel) en de GPA mag niet minder zijn dan 60% . Anders wordt de aanvrager ingeschreven in een voorbereidingsprogramma dat een aantal voorbereidende cursussen omvat die zijn toegewezen door de relevante hogeschool.

  • Toelating tot het College of Engineering is alleen voor aanvragers met middelbare schoolcertificaten (wetenschappen en industriële takken) en voor aanvragers die zijn afgestudeerd aan toegepaste technische of industriële instituten. Kandidaten die in het bezit zijn van een diploma van het secundair (commerciële branche) kunnen worden toegelaten tot de opleiding Interior Design Engineering.

  • Aanvragers moeten als volgt deelnemen aan plaatsingstests op basis van de toelatingscriteria van het College of Engineering:

  • o Engelse taal, computervaardigheden, wiskunde en tekenvaardigheden.

  • Als de kandidaat niet slaagt voor een van de plaatsingstoetsen, moet hij/zij voorbereidende cursussen volgen die relevant zijn voor de plaatsingstoets.

  • Kandidaten worden vrijgesteld van de plaatsingstest in de Engelse taal als ze een geldig acceptabel cijfer hebben in een van de volgende: TOEFL (550 PBT / 79 IBT), IELTS (6), FCE 60% of een equivalent.

Over de school

Vragen