B.Sc. in massacommunicatie
Gulf University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Sanad, Bahrein
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
130 uur
Tempo
Full time
Collegegeld
BHD 100 / per credit
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het bachelorprogramma Media aan de Gulf University is bedoeld om mediacompetenties te ontwikkelen voor studenten die in de media willen werken door hun kennis en professionele vaardigheden te ontwikkelen. Het programma richt zich ook op studenten met enige eerdere ervaring in de media.
De grondgedachte van het programma is om studenten de vereiste kennis te bieden op het gebied van media, radio en televisie, journalistiek en public relations door een multidisciplinaire benadering en professionele praktijken te volgen die een ordelijke reeks modules volgen. Met deze modules kunnen de kennis en het begrip van studenten worden ontwikkeld door zich te concentreren op communicatietheorieën, geschiedenis, taalkunde, communicatietechnologie, sociale wetenschappen, journalistiek, media, public relations en onderzoek. De vaardigheden van de student worden verbeterd door het bestuderen van een breed scala aan cursussen die een balans bieden tussen kennis, toepassing, gespecialiseerde vaardigheden, kritisch en creatief denken, algemene vaardigheden en afstudeerprojecten.
Het programma kwalificeert afgestudeerden voor verschillende beroepen op mediagebieden zoals radio en televisie, journalistiek, public relations, private en publieke sectoren van de lokale overheid, ministeries, journalistiek, marketing en communicatie, mediagerelateerde industrieën. Bovendien zetten ze hun privéprojecten op hetzelfde mediagebied op. Het programma stelt studenten ook in staat hun postdoctorale studie af te ronden.
De studie in het mediaprogramma strekt zich uit tot vier academische jaren, verdeeld over acht semesters. Elk semester omvat 15 studie-eenheden, zodat het totale aantal van wat de student studeert om een bachelordiploma in media te behalen 130 studiepunten bereikt. Het mediaprogramma van de Gulf University heeft vertrouwen van The Education and Training Quality Authority (QQA). Het streeft ernaar om in de toekomst internationaal te worden geaccrediteerd door de Council for Accreditation of Education in Journalism and Mass Communications (ACEJMC) om ervoor te zorgen dat de afgestudeerde in staat is te concurreren op de media-arbeidsmarkt, of dit nu lokaal, regionaal of internationaal is.
Doelstellingen
Het mediaprogramma op de Gulf University gericht op het volgende:
- Studenten inzicht geven in theoretische en toegepaste media-onderwerpen zoals communicatiesystemen, theorieën, geschiedenis, taalkunde, communicatietechnologie, geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, economie, management en onderzoeksmethoden.
- Empowerment van studenten met technische vaardigheden gespecialiseerd in media en multimedia.
- Het ontwikkelen van kritisch denken, creativiteit, onafhankelijkheid en levenslang leren van studenten die nodig zijn voor mediavelden. Ook het correct schrijven van alle formulieren die geschikt zijn voor massacommunicatieberoepen.
- Creativiteit op mediagebied bevorderen om de doelgroep te overtuigen. Verder het ontwerpen van verschillende soorten massacommunicatieproducten.
- Het vaststellen van ethische, juridische en professionele principes om waarheid, nauwkeurigheid, eerlijkheid, diversiteit en verantwoordelijkheid jegens samenlevingen na te streven.
- Het trainen van studenten in nauwkeurige mediaschrijfvaardigheden door middel van formulieren dient de doeleinden van massacommunicatie.
Programma beoogde leerresultaten
- Kennis Praktische Toepassing (K-PA)
- Kennis Theoretisch Begrip (K-TU)
Na het succesvol afronden van het programma is de student in staat om:
- LO6: K-PA) Oefen vaardigheden voor het bewerken en publiceren van elektronische media door gebruik te maken van een verscheidenheid aan digitale mediaplatforms.
- (LO7: K-PA) Gebruik verschillende vaardigheden, variërend van essentiële vaardigheden zoals data-analyse tot webgebaseerde technologie en digitale multimediavaardigheden.
- (LO8: K-PA) Produceer mediawerk dat afhankelijk is van een effectieve verwerking van een of meer audio-, video- en geschreven woordtechnologieën, rekening houdend met de relevante industriestandaarden en hoe deze te bereiken.
- (LO9: K-PA) Mediateksten vertalen naar het Engels.
- (LO10: K-PA) Pas wettelijke, ethische en andere regelgevende kaders toe met betrekking tot media, culturele productie, distributie, verspreiding en het ontvangen van berichten.
Vaardigheden (probleemoplossend- S-PS) (Analytisch- SA)
Na het succesvol afronden van het programma is de student in staat om:
- (LO11: SA) Analyseer verzameld bewijs dat helpt bij het vinden van de waarheid en het oplossen van communicatieproblemen.
- (LO12: SA) Interpreteer de informatie om argumenten overtuigend en effectief uit te drukken in hun schriftelijke, mondelinge of andere vorm.
- (LO13: S-PS) Kies de meest geschikte benaderingen bij het schrijven van onderzoek, artikelen en projecten, gebaseerd op overtuigende argumenten voor de doelgroep.
- (LO14: S-PS) Creatieve ideeën ontwikkelen op mediagebied met betrekking tot het creëren van inhoud, distributie, verspreiding en ontvangst.
- (LO15: S-PS) Media- en communicatievormen evalueren, rekening houdend met academische en professionele overeenkomsten, problemen en discussies.
Vaardigheden (Communicatie- SC)
Na het succesvol afronden van het programma is de student in staat om:
- LO16: SC Effectief mondeling, schriftelijk en visueel communiceren met anderen.
Competentie (Autonomie- CA) (Verantwoordelijkheid- CR) (Context- CC)
Na het succesvol afronden van het programma is de student in staat om:
- (LO17: CA) Verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leren, aantonen dat je in staat bent om een leven lang te leren, onderzoek doen en je aanpassen aan een multiculturele samenleving.
- (LO18: CC) Deelnemen aan een groep of team en verschillende capaciteiten tonen in verschillende situaties, zoals luisteren, participatie en effectief leiderschap.
- (LO19: CC) Het initiatief nemen om de hem/haar toegewezen taken binnen een bepaalde tijd af te ronden.
- (LO20: CR) Houd u aan ethische en professionele regels om met succes deel te nemen aan sociale ontwikkeling tijdens mediapraktijken.
Toelatingseisen
- De student moet een middelbare schooldiploma of het equivalent daarvan hebben en erkend zijn door het Ministerie van Onderwijs in het Koninkrijk Bahrein. De cumulatieve GPA mag niet minder zijn dan 60%. Anders wordt de student ingeschreven voor een voorbereidingsprogramma dat meerdere cursussen omvat.
- De student moet een acceptabele score hebben op een van de volgende punten: TOEFL (500 PBT / 61 IBT), IELTS (5.5), FCE (60%) of gelijkwaardig. Anders moet hij/zij een plaatsingstest afleggen bij de Gulf University .
- Voor studenten die niet voldoen aan de Engelse taalvereisten, moeten ze slagen voor de Engelse cursussen.
- De student moet slagen voor de volgende vaktoetsen: Computervaardigheden, Arabische taal, en anders moet hij zich inschrijven en slagen voor de bijbehorende voorbereidende cursussen.
- De student moet slagen voor het persoonlijk gesprek voor de toelatingscommissie.
Carrièremogelijkheden
Het programma heeft tot doel de afgestudeerde de nodige kennis op het gebied van media te bieden om te voldoen aan de behoeften van de arbeidsmarkt van nationale kaders in Bahrein en de landen van de Gulf Cooperation Council op verschillende mediagebieden, met name de volgende:
- Overheid en particuliere bedrijven en radio- en televisie-instellingen (programmeur - scenarioschrijver - nieuwsredacteur - regisseur - televisiecameraman - producent van korte films - redacteur - presentator - verslaggever)
- Persinstellingen (nieuwsredacteur - persverslaggever - fotojournalist - persdirecteur).
- Public relations-afdelingen in openbare en particuliere instellingen (public relations-medewerker - specialist in bedrijfscommunicatiebeheer - organisator van evenementen).
- Mediawebsites.
- Persbureaus.
- Reclame bedrijven.
- Specialist in het beheren van social media platforms.
- En andere beroepen op het gebied van hernieuwbare media en public relations.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
B.Sc. Digitaal zakendoen
- Potsdam, Duitsland
- Berlin, Duitsland
Bachelor in communicatiewetenschappen en informatiemanagementtechnologieën
- Kaunas, Litouwen
BS in communicatie
- Online USA