
BA (Hons) in modebranding en promotie
Academic City, Verenigde Arabische Emiraten
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
AED 65.100 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* alle collegegeld inclusief btw
Invoering
Overzicht
Fashion Branding en Promotie is een nieuw programma voor 2021, een combinatie van modecommunicatie, modemarketing, branding en management. Studenten ontwikkelen vaardigheden om een loopbaan op het gebied van branding, promotie en reclame, styling en marketing vast te stellen. Het programma biedt een combinatie van cursussen die sterke ontwerp- en analytische vaardigheden mogelijk maken, specifiek afgestemd op de eisen van de mode-industrie:
- Een gloednieuw programma ontwikkeld om te voldoen aan de behoefte van de mode-industrie aan professionals die een volledig begrip hebben van de commerciële aspecten van de sector, evenals creatieve ontwerpvaardigheden.
- Ondersteund door harde vaardigheden van fotografie, 3D-ontwerp, het ontwikkelen van merkstrategieën en marketingplannen.
- Mogelijkheden om samen te werken met de industrie aan live projecten met high-end industriemerken.
- Uitstekende faciliteiten, waaronder makerlabs, fotostudio, designsuite en mode- en textielworkshops.
Accreditatie
De Dubai Campus is geaccrediteerd door de Knowledge and Human Development Authority (KHDA) en heeft volledige licentie om haar graden in Dubai te doceren. Alle afgestudeerden ontvangen een Brits diploma dat is geaccrediteerd door Royal Charter in het VK.
toelatingen
leerplan
Cursusinhoud
Jaar 1
Richt zich op de initiële ontwerp- en marketingvaardigheden en bereidt de student voor op de basisprincipes van vaardigheden zoals fotografie, designdenken en introducties tot branding en marketingstrategie.
Jaar 2
Het tweede jaar bouwt voort op deze fundamenten door specialistische onderwerpen te introduceren, zoals consumentengedrag en reclame. Dit wordt aangevuld met creatieve cursussen in digitale film/media, typografie en grafiek.
Jaar 3
Studenten ontwikkelen kritische reflectie- en analysevaardigheden en werken aan projecten op het gebied van Fashion Styling, Enterprise en Innovation, Events Management en Visual Merchandising.
Jaar 4
De focus van het honoursjaar ligt op een door de student gekozen onderzoeksproject. Veel laatstejaarsstudenten werken samen met partners uit de industrie om een reëel probleem op te lossen of een actuele ontwikkeling in de sector te onderzoeken.