Multimediamarketing (B.Sc.)
Hochschule Schmalkalden
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Schmalkalden, Duitsland
Talen
Duits
Studieformaat
Op de campus
Duur
6 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
In de cursus Multimediamarketing leer je hoe je gericht nieuwe media in marketing kunt plannen en toepassen. De focus ligt op het bedenken en implementeren van multimedia-inhoud in de context van online en offline marketing. Van situatie- en doelgroepanalyse, doel- en strategieontwikkeling tot de implementatie van specifieke maatregelen, zoals website-ontwikkeling, zoekmachineoptimalisatie, socialemediamarketing tot foto- en video-ontwerp, je zult in staat zijn om een breed scala aan methoden, procedures en technieken van moderne marketingmanagement geconfronteerd.
We onderscheiden ons bewust van klassieke bedrijfskunde- of marketingstudies, die breed zijn opgezet en zo diverse aspecten en determinanten van zakelijk succes naar voren halen. De cursus Multimedia Marketing geeft specifieke marketingkennis gericht op digitale gebieden, die is gebouwd op een solide basis van zakelijke en informatietechnologie, bijvoorbeeld programmeren en zakelijke informatica. Deze inhoud wordt geflankeerd door moderne aspecten van ontwerp en mediasamenstelling.
De opleiding geeft onze afgestudeerden een brede professionele horizon, waardoor ze hun carrière kunnen starten.
De cursus wordt sinds 2008 aangeboden en er is veel vraag naar sinds de lancering.
Soort studie: | Full time |
Studieduur: | 6 semesters |
Lezing taal: | Duitse |
Diploma uitreiking: | Bachelor of Science |
ECTS: | 180 |
volgende start van studies: | elk wintersemester |
Deadline aanmelding: | 15/07/2021 |
toelatingen
leerplan
Marketingstudies om een allrounder te worden voor digitale marketing
Leer in de bacheloropleiding van 6 semesters:
- nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale media te evalueren,
- een doelgroepspecifieke marketingmix ontwikkelen,
- Gebruik online marketing (SEO, SEM, social media marketing, etc.),
- Ontwerpconcepten opstellen,
- creatieve vormgeving van digitale media (websites, fotografie, video, etc.),
[Projecten uit de cursus worden gepresenteerd op het jaarlijkse evenement INTERMEDIALE Schmalkalden, dat wordt georganiseerd door studenten: http://www.intermediale.info; facebook.com/IntermedialeSchmalkalden/] - het organiseren van het projectbeheer en de controle van de marketingmaatregelen.
Studierichting van de marketingdiploma
De cursus multimediamarketing is zo opgezet: in de eerste drie semesters kom je aan de basis van bedrijfsinformatica, objectgeoriënteerd programmeren, bedrijfskunde, marktonderzoek, marketing en visuele communicatie. In het vierde semester verdiep je je in zowel online marketing als multimedia- en communicatiesystemen. Afhankelijk van je interesses kun je ook kiezen voor een ander specialisme, zoals communicatie, applicatiesystemen of bedrijfsmanagement. In het vijfde semester pas je het geleerde toe in een praktijkfase in een bedrijf. Als alternatief kun je ook in het buitenland studeren bij een van onze meer dan 100 internationale universitaire partners. In het zesde semester hoor je meer inhoud uit je specialisatiegebieden en rond je je studie af met het schrijven van je bachelorscriptie.
Cursusinhoud van de marketingcursus
De eerste fase van de cursus multimediamarketing omvat twee semesters met in totaal 60 ECTS via verplichte modules.
Verplichte modules van de marketingcursus (1e studiefase):
- Wiskundige basis
- Inleiding tot bedrijfsinformatica
- programmeren
- Zakelijke administratie (inclusief boekhouding)
- Basisprincipes van marketing
- Marktonderzoek / statistieken
- Bruikbaarheid / webanalyse
- Basisprincipes van visuele communicatie
- Inleiding tot IT en ondernemingsrecht
- Engels
De tweede fase van de cursus multimediamarketing omvat vier semesters met in totaal 120 ECTS. Hiervan zijn 20 ECTS afkomstig uit de praktijkmodule of semester in het buitenland en in totaal 12 ECTS voor de bachelorscriptie en het colloquium.
Verplichte modules van de marketingcursus (2e studiefase):
- afzet
- visuele communicatie
- Multimedia- en communicatiesystemen
- Ondernemingsbestuur
- Applicatiesystemen
- Informatiemanagement
- projectmanagement
- Software-engineering
- IT-beveiliging en gegevensbescherming
- Multimedia marketingproject
- Marketing simulatiespel
- Inleiding tot wetenschappelijk werk
Verplichte specialisatiegebieden in de marketingcursus:
- afzet
- Multimedia- en communicatiesystemen
Keuzegebieden van specialisatie in de marketingcursus:
- visuele communicatie
- Ondernemingsbestuur
- Applicatiesystemen
In de loop van de tweede studiefase moet minimaal één keuzemodule/sleutelkwalificatie met een omvang van 3 ECTS uit de uitgebreide modulecatalogus worden gevolgd.
Master's degree als perspectief
Met je bachelor in multimediamarketing behaal je na slechts zes semesters een beroepskwalificatie die je voorbereidt op het starten van je carrière. De verplichte stage tijdens je studie maakt het makkelijker voor je om aan je carrière te beginnen omdat je bepaalde vakgebieden van digitale marketing al van dichtbij hebt mogen ervaren. De consequente praktijkgerichtheid van de opleiding is een pluspunt van de Hogeschool dat door werkgevers zeer gewaardeerd wordt.
Met een goede bacheloropleiding kun je doorstromen naar een masteropleiding. In de Faculteit Informatica bieden we de aansluitende masteropleiding "Applied Media Informatics" aan, die de bacheloropleiding voortzet en na vier semesters leidt tot een tweede universitaire graad. Het masterprogramma is bedoeld om de wetenschappelijke kwalificatie op het gebied van interactieve multimediadiensten en -toepassingen te verdiepen en uit te breiden met interessante thematische aandachtspunten. Het onderzoekgestuurde onderzoek naar interessegebieden wordt hier bevorderd door een hoge mate van keuzevrijheid. Afgestudeerden van de masteropleiding kunnen dan als specialist aan de slag op de meest uiteenlopende praktijkgebieden. Een gekwalificeerde masteropleiding stelt je ook in staat om een doctoraat en een wetenschappelijke carrière te starten.
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
BA (Hons) Digitale marketing
- London, Verenigd Koninkrijk
Bachelor of Science in Digital Arts & Design
- Winter Park, Verenigde Staten
Bachelor in bedrijfskunde en digitale innovatie met digitale marketing in Barcelona
- Barcelona, Spanje