BA (Hons) muziekbusiness
The Institute Of Contemporary Music Performance
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 6.300 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* £ 6300 UK & EU-studenten, £ 8900 niet-EU
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De ICMP'S BA (Hons) Muziek Zaak mate stelt u in staat om een succesvolle carrière in de muziek industrie te creëren.
Cursusoverzicht
Op de ICMP's Music Zaken graad, bieden wij u met de tools en kansen die je zal moeten worden in de voorhoede van de muziek business, zodat u te maken en modelleren van uw muziek carrière.
De ICMP's Music Zaken graad zal u helpen om praktische, real-world ervaring op te doen door onder te dompelen u in een creatieve en ondernemende omgeving. U krijgt les van gevestigde muziek professionals uit de industrie en in de gelegenheid te bevorderen, en werken in samenwerking met, medestudent kunstenaars. U zult management principes en een breed scala aan zakelijke vaardigheden te leren, die u helpen om de creatieve en commerciële potentieel van de kunstenaar-zakelijke relatie te maximaliseren. Je studie zal bevorderen van ondernemerschap en creatief denken, die u helpen om uw eigen bedrijf te creëren en te lanceren voor het verlaten van de cursus.
De ICMP heeft gesteund en de carrière van veel van 's lands meest succesvolle carrière muzikanten en kunstenaars gelanceerd. Door de toetreding tot de ICMP Zaken van de muziek opleiding, kan u helpen om te beheren, begeleiden en structureren de muzikale successen van de toekomst.
Belangrijkste feiten
- Ontwikkelt je ondernemend, het bedrijfsleven en netwerken vaardigheden om uw creatieve vermogen te maximaliseren
- Bereidt je voor op een portfolio carrière binnen de muziek industrie en de bredere creatieve sector
- De gepersonaliseerde leerervaring beschikt u over de kennis, inzicht en vaardigheden voor een succesvolle werkgelegenheid in de muziekindustrie
- De Londense locatie biedt mogelijkheden om uw business ideeën in het hart van de wereldwijde muziekindustrie ontwikkelen
- Hoogwaardig onderwijs door actoren uit de sector
- U profiteert van ongeëvenaarde toegang tot de grote namen uit de wereld van de platenmaatschappijen, 'Artist en Repertoire' (A & R), uitgevers en promotors
- U kunt uw muziek ervaring in het bedrijfsleven door middel van Dyne Road Recordings, een record label gerund door studenten, voor studenten op ICMP bouwen
- Uitgebreide muziekindustrie koppelingen en toegang kunt u dat alle belangrijke netwerk op te bouwen
- Een hoog niveau van contact lesuren wordt geleverd in kleine groepen in faciliteiten van wereldklasse
- Een creatieve en inspirerende leeromgeving
CURSUS DETAILS
Jaar 1 - Niveau 4
In het eerste jaar krijg je een algemeen begrip van de industrie te ontwikkelen, krijgen een grondige kennis van de kunstenaar ontwikkelingsproces, en leren de basisprincipes van marketing, management en financiën. U maakt kennis met mogelijke stages en stages die gericht zijn op de door u gekozen carrière in de industrie, en ondersteund bij de uitvoering daarvan. Niveau 4 bestaat uit de volgende onderdelen:
Inleiding tot de Music Industry
Het is essentieel voor alle muziek zakelijke ondernemer volledig de verschillende facetten van de huidige, snel veranderende muziekindustrie en hun onderlinge relatie te begrijpen, en deze module biedt u een solide basis in de kaders van zowel opgenomen en live muziek en uitgeverijen. Naar aanleiding van een gestructureerde leertraject, zult u ontdekken de drie belangrijkste sectoren, namelijk opgenomen muziek, live muziek en uitgeverijen. U vindt er ook een goed begrip van belangrijke gebieden zoals de rol van het management te ontwikkelen; de A & R-proces; marketing en promotie; verkoop en distributie; de rol van de collectie samenlevingen; de live muziek business en de belangrijkste spelers; en sponsoring en branding. De module zal ook beginnen met de transformatie van de industrie is momenteel te verkennen en te markeren toekomstige ontwikkelingen en kansen.
Principes van Artist Development
Op deze module, zal u bij ons aan de fundamentele beginselen van de manier waarop de muziek kunstenaar kunnen worden ontwikkeld begrijpen, en verken de kunstenaar / manager relatie en de A & R-proces van creatie tot en met realisatie. U zal de menselijke en commerciële elementen die interconnect door de ontwikkeling kunstenaar proces te onderzoeken; ontwikkelen een goed begrip van de creatieve individu; en leren over de kunstenaar het beheer in het algemeen. De module zal ook de ontwikkeling van uw begrip van het ondernemerschap, creatieve uitgeverij en de behoefte aan een innovatieve aanpak van de ontwikkeling van kunstenaar, en bieden een uitgebreid overzicht van deze vitale en voortdurend evoluerende fundament van de muziek business.
Principes van Music Business and Finance
Alle muziek ondernemers nodig hebben om een gedegen kennis van management en business principes en hoe deze met elkaar in verband in verschillende soorten organisaties te ontwikkelen. Op deze module komt u om de impact van het ondernemingsklimaat op het gedrag van organisaties te begrijpen, en het ontwikkelen van de technische vaardigheden die nodig zijn om de jaarrekening te interpreteren en uit te voeren financiële taxaties. Concreet zal je kijkt naar verschillende soorten organisaties en hun verantwoordelijkheden; inzicht in de bredere zakelijke omgeving en de effecten van zulke dingen als marktwerking en concurrentie; en de studie van de financiële besluitvorming, met inbegrip van financiële planning, financieringsbronnen en de interpretatie van de jaarrekening.
De evoluerende Music Industry
Op deze module, zal u een inzicht in de huidige, snel veranderende muziekindustrie te ontwikkelen, met inbegrip van nieuwe business modellen en de veranderingen in de praktijk die over door de impact van het internet en nieuwe technologieën hebben gebracht. Je zult onder meer de trends, de belangrijkste technologieën en de impact van de digitale op de muziek industrie, artiesten en consumenten te onderzoeken; de achteruitgang van de traditionele platenmaatschappij modellen en de toekomst van de opname-industrie; direct-to-fan, crowd-financiering; streaming; de impact van de digitale on ticketing; en de toekomst van de uitgeverij. Om de digitale effecten vindt u ook het analyseren van de technologie zelf volledig te begrijpen en hoe het verandert en rijden gewoonten van consumenten.
Artist Development en Branding
Op deze module bouwt voort op eerdere kennis van de kunstenaar ontwikkeling proces om een goed begrip van hoe de principes van branding effectief om de positie van de kunstenaar als een merk kan worden geïmplementeerd ontwikkelen. U vindt de theorie en praktijk van branding te verkennen en onderzoeken hoe bredere marketing principes kunnen worden toegepast op muziek, en te overwegen belangrijke gebieden zoals de psychologie van de branding; de evolutie en de huidige praktijk van reclamebureaus; de noodzaak van investeringen van buitenaf; en merk partnerschappen en commercie versus geloofwaardigheid in de muziek.
Principes van Muziek Promotie en Marketing
Het ontwikkelen die nodig zijn om een effectieve marktanalyse uitvoeren en implementeren waardevolle marketing en promotie-strategieën vaardigheden is essentieel voor alle muziek ondernemer. Deze module maakt het mogelijk om die vaardigheden op basis van gezonde principes, gedetailleerde planning en de evaluatie van relevante case studies te ontwikkelen. In het bijzonder, op deze module vindt u belangrijke gebieden zoals de theorie en praktijk van de muziek marketing, onderzoek van de veranderingen die door de digitale technologieën gebracht te dekken; de media van radio, televisie en gedrukte; sociale media en de rol van de inhoud; het opbouwen van publiek en betrokkenheid; en het creëren van een geïntegreerde marketing en promotie plan.
Jaar 2 - Level 5
In het tweede jaar, zult u uw kennis van de financiële, juridische en zakelijke principes van essentieel belang voor het begrijpen en beheren van kunstenaars in de industrie te verdiepen. U leert hoe de contracten en intellectuele eigendom van invloed kunnen zijn uw toekomstige bedrijven en hoe te beheren en het genereren van marketing materialen. Je begint het formuleren van uw business plan voor je laatste jaar en beginnen met het promoten van uw eigen merk. Niveau 5 bestaat uit de volgende onderdelen:
The Modern Live-industrie
Door de invoering van de rollen en relaties die de live-muziek-industrie te ondersteunen, deze module maakt het mogelijk om een bewustzijn van de juridische, contractuele en operationele verplichtingen van live muziek promotie te ontwikkelen. Door deze gestructureerde leren, zult u begrijpen van de individuele rol van de praktijk van het bedrijfsleven, die het organiseren van evenementen met livemuziek, en de ontwikkeling van de vaardigheden en kennis die nodig is voor een succesvolle planning, budgettering en uitvoering van live-promoties, uiteindelijk het toepassen van die kennis en inzicht om de planning van een werkbaar en professionele tourschema die voldoet aan de gedetailleerde eisen van alle partijen.
Creative Event Management
Deze module introduceert de uitbreidende en divers aanbod van muziek op basis van gebeurtenissen, ontwikkelt een bewustzijn van de impact van technologie op ticketing, marketing en promotie, en stelt u in staat om deze kennis toe te passen om de planning en de uitvoering van een live muziek evenement dat inzicht aantoont van digitale media praktijk. Technologieën van de communicatie en de convergentie zal worden onderzocht, met inbegrip van het belang van de ontwikkeling van sociale media gemeenschappen in de organisatie van evenementen met livemuziek, net als de mogelijkheden van nieuwe inkomstenstromen en de veranderende patronen van live muziek consumptie. Daarnaast is de module heeft betrekking op de groei van het festival de cultuur en de veranderende markt van het heden en de toekomst.
Digitale Media in de Creatieve Industrie
Deze module maakt het mogelijk om de impact van technologie op de muziek en de creatieve industrie te onderzoeken, die concepten zoals e-commerce, sociale netwerken en actief zijn in het digitale domein, door het gebruik van case studies en reviews van de huidige werkmethoden en hun evolutie. De module uitgebreid om het digitale tijdperk en de sociale, technologische en economische implicaties, en behandelt onderwerpen zoals de inzet van digitale in de belangrijkste creatieve categorieën, digitale business modellen, het effect van digitaal op de productie en creatie, social media, en technologie en platforms.
Muziek contracten en de Wet
Om met succes te gaan met de wereld van de muziek business, is het essentieel om een beter begrip van de contracten muziekopnames, uitgeverijen, agentschap en kunstenaar management. Op deze module maakt u kennis met de concepten van het verbintenissenrecht en de toepassing ervan in de muziek en entertainment industrie, de behandeling van precedenten en landmark gevallen aan de huidige wettelijke kader relevant. Deze kennis zal je dan in staat stellen om contracten voor de veranderende zakelijke modellen, zoals sponsoring, merchandising, meerdere rechten, computer spel, 'apps' en de film en televisie sync deals.
De toekomst van de Intellectuele Eigendom
Op deze module vindt u een goed begrip van het auteursrecht en intellectueel eigendom (IP) rechten van essentieel belang voor een beoefenaar in de muziek en entertainment industrieën te ontwikkelen. De module is bedoeld om dergelijk begrip te ontwikkelen en nieuwe mogelijkheden voor de commercialisering van het artistieke werk te bespreken, en een overzicht van de evolutie en de huidige stand van de wet en jurisprudentie zoals van toepassing op auteursrechten en IP. Met deze kennis zult u dan verkennen van de problemen en uitdagingen rond onderwerpen, waaronder de bescherming en commercialisering van artistieke werken, beeldrechten, morele rechten, laster, muziek sampling, terughoudendheid van de handel, en de toekomst van het auteursrecht en intellectueel eigendomsrecht en het gebruik.
Jaar 3 - Niveau 6
In het derde jaar, ontwikkel je, merk, de markt en beheren van uw eigen bedrijf. U zult onafhankelijk onderzoek af te ronden en het creëren van originele ideeën om te kunnen navigeren en start je eigen carrière. U ontvangt een toegewezen begeleider die u zullen helpen om zich te organiseren en te bevorderen uw bedrijf ideeën. Niveau 6 bestaat uit de volgende onderdelen:
Management in de creatieve sector
Op dit niveau, is het essentieel dat u uw begrip van de universele beginselen van goed beheer en hoe ze betrekking hebben op de bredere creatieve en muziek sector te verdiepen. Deze module maakt het mogelijk dat de ontwikkeling, het faciliteren van reflectie op de persoonlijke en professionele vaardigheden, ervaringen en ambities, waardoor u een loopbaanontwikkeling actieplan, onderzoek bouwen en kritisch evalueren van de arbeidsmarkt, en begrijpen van de werving, selectie en loopbaanontwikkeling processen van de bredere creatieve industrieën. De module brengt de relatie tussen muziek en andere creatieve industrie en verkent de theorieën en praktijken met betrekking tot de werkgelegenheid in deze bredere sector door middel van case studies en interactie met zakelijke professionals.
Strategic Business Management in de entertainment industrie
Deze module maakt het mogelijk om de expertise en discipline te ontwikkelen voor het ontwerpen en implementeren van gezonde en effectieve strategieën voor de realisatie van de doelstellingen van het bedrijf in de entertainment industrie. U zal betrekking hebben op de nauw met elkaar verbonden onderwerpen van de wereldwijde muziek en entertainment industrie (met inbegrip van muziek, film, theater en gaming) en de digitalisering van de inhoud en de industrie en de individuele agenda's die voortvloeien uit deze transformatie. Je zult ook rekening houden met de trends in entertainment, vermaak multinationale organisaties, nieuwkomers op de markt, onafhankelijke entertainment bedrijven en nieuwe markten en bedrijfsmodellen.
Ondernemerschap en de nieuwe routes naar de Markt
In het derde jaar van het programma, zult u onderzoeken wat het betekent om een ondernemer in de hedendaagse muziek industrie, het ontwikkelen van een beter begrip van de rol van de ondernemer, hoe het opzetten van nieuwe ondernemingen, en hoe u de bronnen van financiering en resourcing identificeren. In deze module, die voortbouwt op eerdere studie, kom je tot de belangrijkste strategieën voor het bedrijfsleven te begrijpen, zodat u om informatie te verzamelen en te evalueren voorafgaand aan het ontwikkelen van een business plan voor een nieuw bedrijf initiatief in de muziek en / of entertainment industrie. In het bijzonder, deze module heeft betrekking op zulke belangrijke onderwerpen als strategische planning, missie en visie, evaluatie en controle, opkomende markten en technologieën, ethische kwesties en maatschappelijk verantwoord ondernemen en business plan de bouw.
Major Project
De belangrijkste business group project biedt een mogelijkheid voor studenten om real-world team omgevingen te simuleren. Het doel van de module is dat de groep zal voortbouwen op eerdere ervaringen en kritische vaardigheden en te identificeren, te plannen, ontwikkelen en lanceren van een echte business initiatief. Cruciaal is, zal dit project u voorzien van algemene informatie, ondersteuning en ervaring om je toekomstige carrière te ondersteunen, hetzij in dienstverband of als zelfstandige ondernemer. Het project is een belangrijk stuk van groepswerk en zal meestal bestaan uit de identificatie, achtergrond onderzoek, planning, ontwikkeling, branding, marketing en de lancering van een nieuw bedrijf initiatief. Doorheen, wordt u verwacht om te werken als onderdeel van een kleine multidisciplinair team naar een echte wereld te simuleren.
Toelatingseisen
Aanvragers zullen hebben meestal een niveau, BTEC Diploma of Extended Diploma of International Baccalaureate gelijk aan 260 UCAS punten, of een ICMP Hoger Diploma.
Daarnaast moet je vasthouden GCSE Grade C of hoger in het Engels en wiskunde, of een geschikt equivalent, zoals Level 2 Key Skills, Functionele vaardigheden of Adult Literacy / Rekenen.
We verwelkomen ook de aanvragen van volwassen aanvragers die geen diploma kunnen hebben, maar die kan toch blijk geven van hun geschiktheid voor onderzoek door middel van de juiste vaardigheden en ervaring.
Voor internationale student toelatingseisen, zie 'internationale aanvragen'.
Alle aanvragers zullen worden uitgenodigd om auditie te doen.
Op de cursus succesvol afronden, wordt u beloond met een BA (Hons) Music Zaken van de Universiteit van South Wales.
Aanbevolen Tutor - Korda Marshall
Na zijn carrière bij RCA Records te beginnen in 1983, Korda werd A & R directeur van het label in 1988 en telde Ash, Garbage, Muse, The Blow Monkeys, The Wedding Present, Pop Will Itself, Londonbeat eten en Take That onder zijn signeersessies.
Vertrekkend RCA in 1993 lanceerde hij Infectious Records, die uiteindelijk samengevoegd met Australisch bedrijf Mushroom Records voordat door de Warner Music Group overgenomen in 2003.
Korda werd Managing Director van het bedrijf Atlantic Records label, waar hij tekende The Darkness en James Blunt onder anderen, alvorens over bij Warner Music in 2004 het toezicht op de carrières van Madonna, Green Day, The Red Hot Chilli Peppers en het ondertekenen van kunstenaars met inbegrip van Gnarls Barkley , The Foals, The Enemy, Pendulum en Seasick Steve.
Dit jaar zal mijn 29 jaar in het Verenigd Koninkrijk de muziek business. Ik heb het geluk om te werken met een aantal fantastische kunstenaars, tot achttien succesvolle jaren door te brengen binnen de bedrijfsomgeving, evenals bijna twaalf jaar oud gebouw en groeiende onafhankelijke muziek bedrijven. Ik heb in een band speelde, gescout, ondertekende kunstenaars, geregisseerd major label A & R-afdelingen, geproduceerd, uitvoerend producent en een directeur van drie grote Record labels geweest. Ik ben momenteel in het bestuur van de BPI (British Phonographic Institute), de OCC (het officiële Grafiek Company) en een nieuwe digitale start-up genaamd 'M-Flow' als voorzitter van mijn eigen onafhankelijke platenmaatschappij 'Infectious Music' .
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor of Arts in de kunst
- Abilene, Verenigde Staten
BA-gameontwerp
- Berlin, Duitsland
- Hamburg, Duitsland
BA (Hons) Illustration and Visual Media
- London, Verenigd Koninkrijk