Keystone logo
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona Bachelor in grafisch ontwerp
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona

Bachelor in grafisch ontwerp

Barcelona, Spanje

4 Years

Engels

Full time

Request application deadline

01 Sep 2024

EUR 14.600 *

Op de campus

* Totale kosten UE-studenten: € 13.900 - Totale kosten Extra UE-studenten: € 14.400. Neem contact met ons op voor betalingsmogelijkheden en bijzondere voorwaarden

Invoering

De Graphic Design Specialization (240 ECTS), een route in Graphic Design , bereidt visuele ontwerpers voor die in staat zijn om visuele communicatie, zowel online als offline, te bedenken, programmeren en creëren om gebruikers te stimuleren.

De projectcultuur is de drijvende kracht van de didactiek, gebaseerd op ervaringsleren door opdrachten van echte bedrijven.

IED Barcelona biedt specialisaties in Design van 4 jaar (240 ECTS). Het doel is om passie, talent en creativiteit om te zetten in kennis en vaardigheden waarmee toekomstige ontwerpprofessionals hun loopbaan kunnen ontwikkelen.


Foto door: Elena Aubà

147812_147751_UndergraduateinGraphicDesign_Barcelona.jpg

Doelen

De cursus biedt een voorlichting over de creatieve processen van onderzoek, interpretatie, conceptie en productie met als doel communiceren , verfraaien en het vinden van innovatieve oplossingen voor een product, een merk of ruimte via grafische taal.

Het eerste jaar van deze graad is gericht op het verwerven van basisconcepten van ontwerp, cultuur en projectmethoden . Studenten leren durven creëren en communiceren.

Vanaf het tweede jaar worden de nodige technologische en projectmanagementtools verkend om eenvoudige en effectieve visuele berichten te communiceren door de ontwikkeling van hun eigen creativiteit en interdisciplinaire methodologische processen. Studenten concentreren zich op het verwerven van kennis over Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effect, Apple Final Cut, enz. Ook worden enkele elementen benadrukt, zoals typografie in een redactionele context, de verhalende taal in audiovisuele stukken en bewegende beelden.

In het derde jaar beginnen studenten contact op te nemen met bedrijven en ook meer technische en complexe projecten te ontwikkelen , met prototypes en reële kosten, naast ontwerpen voor bedrijfsidentiteit, verpakking, bewegwijzering, posters, enz.

Tijdens het vierde jaar volgen studenten een verplichte stage in een bedrijf en kiezen ze elk voor een professioneel profiel. Creatief management krijgt een grote relevantie door projectmanagement en de capaciteit om de in de voorgaande jaren verworven kennis te implementeren. Uiteindelijk wordt het afstudeerproject ontwikkeld in samenwerking met echte bedrijven, waar prototypes worden geproduceerd. In succesvolle gevallen zullen die prototypes evolueren en worden vervaardigd om ze op de markt te brengen.

Methodologie

De methodologie is gebaseerd op 'leren door te doen' en bevordert interdisciplinariteit tussen de gebieden ontwerp, mode en management voor creatieve industrieën via workshops en gemeenschappelijke projecten. en jaarlijkse projecten, evenals de mogelijkheid om op een interdisciplinaire manier aan het afstudeerproject te werken. Het programma biedt een gestructureerd kerncurriculum, met incrementele leerdoelen voor de studenten gedurende de vier jaar, leidend tot het afstudeerproject van de scriptie of graad voor echte bedrijven.

Vacatures

Grafisch ontwerper, visueel communicator, art director, typograaf, branding-specialist, bedrijfsimago, redactie, verpakking, bewegwijzering, posters, computergraphics, webpagina's, motion graphics, enz.

IED Visual Communication alumni werken bij:

Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H Magazine, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Kijk, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Little Buddha, etc.

bedrijven

De cursus bevordert de projectcultuur met bedrijven om de afstand tussen onderwijs en de wereld van werk op te lossen . Studenten erkennen niet alleen methoden en hulpmiddelen voor hun vakgebied, maar leren ook werken en in contact komen met echte klanten en briefings.

Bedrijven die hebben samengewerkt met het gebied: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival y Feria Loop, Festival Grec, La Mercè, Institut de Cultura de Barcelona, Fefè Visual Magazine, IMAGO La Diáspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata , Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton, etc.

Coördinator

Ricardo Feriche

Ricardo's carrière is gewijd aan art direction, design en fotografie. Hij werkt als consultant voor verschillende groepen, agentschappen en productiebedrijven, waaronder National Geographic, El País, RBA, La Caixa, Planeta, Grupo Godo, Grupo Z, BBVA, Le Cool, Fundación Miró, Loewe, Bocento, Matador, RACC, Foment del Treball, Vueling, Hearst, Ara en Edipress.

Zijn werk heeft hem prijzen opgeleverd van de Society of Publication Designers, de Society for News Design en, voor drie jaar op rij, de Type Directors Club. Hij is co-auteur van alle drie de edities van de Barcelona Design Guide voor Gustavo Gil.

Ricardo is docent op de Undergraduate Course in Graphic Design, waar hij studenten lesgeeft over publicatieprojecten.

Ideale studenten

Beurzen en financiering

leerplan

Programma collegegeld

Carrièremogelijkheden

Over de school

Vragen