Bachelor in productontwerp
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 14.600 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
01 Sep 2024
* Totale kosten UE-studenten: € 13.900 - Totale kosten Extra UE-studenten: € 14.400. Neem contact met ons op voor betalingsmogelijkheden en bijzondere voorwaarden
Invoering
De specialisatie in productontwerp - wat overeenkomt met een universitair diploma (240 ECTS) - biedt toekomstige professionals de kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om producten te ontwerpen rekening houdend met de gebruiker en zijn omgeving, ergonomie, sociale waarde, technologie en de benodigde materialen om een "goed ontwerp" te maken . De cursus omvat verschillende gebieden, zoals verlichting, consumentenelektronica, wearables, verpakking, persoonlijke accessoires, gebruiksvoorwerpen, meubels, huishoudelijke apparaten, voedsel, serviceontwerp en meer.
Het onderzoekt ook nieuwe financiële en productieve realiteiten zoals collaboratieve consumptie, crowdfunding, digitale productie, rapid prototyping en 3D-printen.
De undergraduate degree in design, gespecialiseerd in productontwerp, heeft als doel innovatieve en efficiënte oplossingen te bieden met een engagement voor duurzame ontwikkeling. Studeren aan IED Design geeft studenten de kans om te werken met designbedrijven en instellingen in de sector, evenals innovatiecentra. Alle leraren zijn werkende professionals en de workshops van de school zijn gloednieuw en uitgerust met de beste hulpmiddelen en materialen voor het ontwikkelen van projecten.
Foto door: Paula Chacártegui
Doelen
Fysieke en functionele kenmerken worden geleerd om een product te verkrijgen dat industrieel wordt vervaardigd en presteert zoals bedoeld met de hoogste efficiëntie en kwaliteit. Ook het verwerven van vaardigheden om problemen, behoeften en vereisten die van invloed zijn op de formalisering van een product, de industriële kwaliteit en de juiste integratie in de markt te waarderen en op te lossen.
Ten slotte is het begrip dat ontwerp niet alleen aan te bevelen is voor bedrijven om hun efficiëntie en winstgevendheid te verbeteren : het heeft ook een sociale functie vanwege de interventieomstandigheden, de omgevingskwaliteit en het leven van mensen.
Het eerste jaar van de cursus richt zich op het verwerven van de basisconcepten van productontwerp en de cultuur en methodologie. De studenten worden uitgedaagd om hun omgeving te analyseren en te begrijpen, te creëren en te communiceren.
Het tweede jaar richt zich op het ontwikkelen van individuele creativiteit en de studenten beginnen de tools van deze specialiteit te leren, zoals matrijzenbouw, mechanische en digitale productiesystemen, schetsen, verhalen vertellen, Rhino, CAD en communiceren via Illustrator, Photoshop en mondelinge communicatie.
In het derde jaar beginnen ze tijd door te brengen in bedrijven en complexere, technische projecten te ontwikkelen met prototypes en werkelijke kosten. De studenten productontwerp, interieurontwerp en transportontwerp werken samen in teams tussen afdelingen. Ze bestuderen ook nieuwe materialen, zoals duurzame en slimme materialen, nanomaterialen, enz.
In het vierde jaar hebben ze verplichte stages bij een bedrijf en selecteren ze hun individuele professionele richtingen. Er wordt veel belang gehecht aan creatief beheer, projectbeheer en heroverweging en aanpassing van wat er wordt gemaakt, zodat de gebruikers en de markt dit echt nodig hebben. Ten slotte ondernemen ze een eindproject aan het einde van de cursus met echte bedrijven, waarin ze eerst prototypes bouwen en deze vervolgens, als ze succesvol zijn, ze op de markt laten produceren en op de markt brengen.
Methodologie
Product Design biedt een formatief pad dat studenten leert om de eisen van de markt te begrijpen en erop te anticiperen, door te onderhandelen met bedrijfsintenties en deze te vertalen naar een goed gedefinieerd project dat kan worden vervaardigd. Het benadrukt het belang van het concept om consumententrends en -stijlen te voorspellen op basis van inzicht in de eisen van de markt en sociale behoeften.
De cursus geeft de studenten ook kennis van productiematerialen en technologie, zodat ze hun projecten tot leven kunnen brengen. Naast een theoretisch inzicht in het project, concentreren de studenten zich op het analyseren van technologieën, functie, ergonomie en bruikbaarheid.
Vacatures
Zelfstandige ontwerpers, ontwerpafdelingen, marketing, kleur & trim of innovatie voor bedrijven en ontwerp-, engineering- en architectuurstudio's, bedrijven die werken aan innovatie en strategie, creatieve en kunstafdelingen bij reclamebureaus, onderzoeksafdelingen bij bedrijven en instellingen.
Ex-IED Design studenten werken voor:
Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grupo Pangaea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Ubica, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gama Ubica, Tarrago Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoración Digital, etc.
bedrijven
De cursus bevordert een projectcultuur met bedrijven om de kloof tussen onderwijs en de wereld van het werk te overbruggen. De studenten leren niet alleen de methodologie en hulpmiddelen van de verschillende disciplines, maar leren ook werken en relaties opbouwen door briefings met echte klanten.
De afdeling heeft samengewerkt met de volgende bedrijven: Ferrari, het BMW-initiatief, Seat, Artsen zonder Grenzen, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Gira, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, Decoexpo, Alstom, Hyundai, Toyota, Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centro Italia, Volta Motorbikes, Casa Gracia BCN en Los Cármenes.
Coördinator
Sebastián Alberdi
Een voormalige student van IED Barcelona, hij won de Antonio Miró-wedstrijd in 2004, kreeg de tweede prijs in de wedstrijd Bombay Sapphire Spanje en winnaar van de wedstrijd "La Incubadora" door FAD in 2006.
Hij combineert momenteel zijn activiteit als professor in de Undergraduate Degree in Product Design met verschillende projecten uitgevoerd door Outofstock, een studio met zetels in Barcelona en Singapore en waarvan hij oprichter is, de overeenstemming tussen vorm en functie, innovatie, verrassing en elegantie zijn de kenmerken van zijn producten, die bovendien aanwezig zijn op grote internationale beurzen. Ligne Roset, Foundry, Metalarte of Bolia zijn enkele van zijn klanten.
Een van zijn nieuwste projecten was te zien in de tentoonstelling The Weight of Blue in Any Tokyo, een tentoonstelling waar verschillende ontwerpen zijn ontwikkeld door de techniek van glasblazen. Andere opmerkelijke projecten zijn By the edge, Liggend landschap, o Brugplanken.
Galerij
Ideale studenten
Deze cursus is bedoeld voor degenen die hun creatieve talent ten volle willen uiten, de wereld van productontwerp willen verkennen, diepgaande kennis willen verwerven over hoe productontwerp werkt en hoe het kan helpen de manier waarop we in de moderne wereld leven te verbeteren.
Deze cursus is in het bijzonder bedoeld voor mensen die proactief willen zijn in het vinden van oplossingen voor de milieu-, technologische, esthetische en culturele problemen van onze moderne wereld, en deze kans optimaal willen benutten om te werken in een professionele sector die vandaag de dag meer dan ooit gefocust is. op het voldoen aan de duurzame eisen van productgebruikers.
Je leert de steeds mondialere en hyperverbonden realiteit van onze wereld begrijpen en evolueren om een belangrijke speler te worden in het collectieve streven om universeel welzijn te bereiken, door producten te creëren die de waarden van inclusiviteit, duurzaamheid, functionaliteit, innovatie en schoonheid combineren.
Last but not least helpt de multidisciplinaire omgeving van de IED-gemeenschap u om uw ideeën voor een nieuw product op de best mogelijke manier over te brengen, in visuele, mondelinge en schriftelijke presentaties.
Beurzen en financiering
IED Network biedt 182 beurzen aan voor zijn bacheloropleidingen in Italië en Spanje.
IED Italia en Accademia di Belle Arti Aldo Galli bieden 152 beurzen aan voor cursussen in Milaan, Cagliari, Florence, Rome, Turijn en in de Accademia di Belle Arti Aldo Galli in Como. Deadline voor aanmelding: 5 mei 2022.
IED Spanje biedt 30 beurzen aan voor cursussen in Madrid, Barcelona en Bilbao.
Deadline voor aanmelding: 5 april 2022
Succes.
leerplan
Methodologie
Product Design biedt een vormend pad dat studenten leert de eisen van de markt te begrijpen en erop te anticiperen, door te onderhandelen met zakelijke bedoelingen en deze te vertalen in een goed gedefinieerd project dat kan worden vervaardigd. Het benadrukt het belang van het concept om consumententrends en -stijlen te voorspellen op basis van inzicht in de eisen van de markt en maatschappelijke behoeften.
De cursus geeft de studenten ook kennis van productiematerialen en -technologie, zodat ze hun projecten tot leven kunnen brengen. Naast een theoretisch begrip van het project, richten de studenten zich op het analyseren van technologieën, functie, ergonomie en bruikbaarheid.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Vacatures
Zelfstandige ontwerpers, ontwerpafdelingen, marketing, kleur & trim of innovatie voor bedrijven en ontwerp-, engineering- en architectuurstudio's, bedrijven die werken aan innovatie en strategie, creatieve en kunstafdelingen bij reclamebureaus, onderzoeksafdelingen bij bedrijven en instellingen.
Ex-IED Design studenten werken voor:
Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grupo Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Ubica, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gama Ubica, Tarrago Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoración Digital, enz.
bedrijven
De cursus bevordert een projectcultuur met bedrijven om de kloof tussen onderwijs en de wereld van het werk te overbruggen. De studenten leren niet alleen de methodologie en hulpmiddelen van de verschillende disciplines, maar leren ook werken en relaties opbouwen door briefings met echte klanten.
De afdeling heeft samengewerkt met de volgende bedrijven: Ferrari, BMW Initiative, Seat, Artsen zonder Grenzen, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Gira, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, Decoexpo, Alstom, Hyundai, Toyota, Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I+ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centro Italia, Volta Motors, Casa Gracia BCN en Los Cármenes.