Bachelor in public relations en reclame
Istanbul, Turkije
DUUR
4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
18 Sep 2024
COLLEGEGELD
USD 4.320 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Bedrijven produceren producten en diensten om tegemoet te komen aan de behoeften en eisen van de doelmarkt. Om te slagen, moeten bedrijven en merken bekendheid creëren binnen de doelmarkt en een positief imago hebben. Dit vereist enorme inspanningen in de wereldwijd concurrerende omgeving.
In deze omgeving maken bedrijven, om hun commerciële activiteiten te promoten, gebruik van marketingcommunicatie, waarvan 'Public Relations' en 'Advertising' de populairste tools zijn. Zo zijn 'Public Relations en Advertising' belangrijke gebieden binnen het marketingveld geworden.
'Public Relations' behandelt onderwerpen als eventmanagement, geïntegreerde marketingcommunicatie, lobbyen, sponsoring, merkcommunicatie, crisismanagement, reputatiemanagement, bedrijfscommunicatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid. 'Reclame' daarentegen omvat onderwerpen als copywriting, televisiereclame, reclameproductie, mediaplanning, digitale reclame, reclamefotografie en creatieve reclame.
Afdeling Public Relations en Reclame van Istanbul Medipol University streeft ernaar haar studenten af te studeren met de nodige vaardigheden en een breed begrip van 'Public Relations' en 'Reclame'.
leerplan
- Academisch Engels I
- Academisch Engels II
- Adverteren Copywriting
- Reclame ontwerp
- Reclametaal En Dis
- Advertentiemodellen en -strategieën
- Reclame werkplaats
- Casestudy's in marketingcommunicatie
- Cinema kunst
- Commerciële bouw en beheer
- Communicatierecht
- Communicatieve vaardigheden en presentatietechnieken
- Communicatie theorieën
- Consumentengedrag
- Bedrijfsidentiteit
- Creatieve reclame
- Beheer van klantervaringen
- Beheer van klantrelaties
- Dictie
- Digitale reclame
- Beheer van digitale inhoud
- Bewerken
- Applicaties bewerken I
- Applicaties bewerken II
- Ondernemerschap
- Grondbeginselen van de wet
- Grafische Animatie
- Gezondheidscommunicatie
- Marketing voor gezondheidstoerisme
- Human Resources Management
- Interculturele communicatie
- Inleiding tot reclame
- Inleiding tot bedrijfskunde
- Inleiding tot communicatiewetenschap
- Inleiding tot de politicologie
- Inleiding tot public relations
- Inleiding tot de sociologie
- Workshop journalistiek
- Marketing Principes
- Media En Politiek
- Mediaplanning
- Modellen en strategieën van public relations
- Overtuigingsstrategieën
- Fotografie En Visuele Communicatie
- Politieke communicatie
- Pr- en reclamefotografie
- Pr- en reclamepraktijken in nieuwe media
- Professionele oefening
- Publieke diplomatie en lobbyen
- Public Relations- en reclameproject
- Copywriting public relations
- Workshop Public Relations
- Reputatie management
- Onderzoeksmethoden
- Technieken voor het schrijven van scenario's
- Semiotiek
- Sociale media en digitale campagnes
- Strategische public relations
- Typografie En Design
Programma resultaat
Doel
Dit programma is bedoeld voor afgestudeerde studenten die de competentie hebben om te werken in public relations en reclamesectoren. Afgestudeerden zullen effectieve communicatie gebruiken in de werkomgeving, de nieuwe trends volgen, de nieuwe communicatietechnologieën goed beheersen en een ethische verantwoordelijkheid dragen.
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden krijgen de kans om te werken in een brede zakelijke omgeving, zowel in de private als in de publieke sector. De afgestudeerden kunnen werken bij nationale / internationale reclamebureaus, public relations-bedrijven, digitale communicatiebedrijven, mediaorganisaties, evenementenbeheerbedrijven, mediaplanning en inkoopbedrijven, non-profitorganisaties, politieke partijen. Ze kunnen ook werken als strategisch communicatie-expert, corporate communicatie-expert of PR-expert in nationale en internationale bedrijven. De afgestudeerden zouden ook de kans krijgen om helemaal opnieuw te beginnen en hun eigen bureau op te bouwen. Daarnaast kunnen ze doorgaan met een master- en doctoraatsdiploma en een academicus zijn of een pedagogische vormingsopleiding volgen en lesgeven op middelbare scholen.