Communicatielicentie
Lille, Frankrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Frans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 7.990 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Bachelor of Communication is essentieel om een solide algemene cultuur te verwerven door de grondbeginselen van recht, economie en management te beheersen, en tegelijkertijd geavanceerde communicatieve vaardigheden te ontwikkelen. Dit zal niet alleen uw persoonlijkheid aanscherpen, maar ook een dynamische ondernemersgeest cultiveren.
De bacheloropleiding vindt plaats op de campus Saint-Raphaël – Vauban Lille.
Opstellingencursus: Begrijpen
Burgerlijke Leerdienst
Organiseer en voer een burgerschapsproject uit, met eigen financiering en in gecontroleerde autonomie, op het gebied van lokale solidariteit. Maak ISTC bekend en breng een dynamisch imago over, met respect voor de codes en waarden ervan. Dit project is een inleiding tot teamprojectmanagement.
Seminarie C1 - Begrijpen
Gedurende een week, aan het begin van het tweede semester, bevindt de student zich in een team rond een project, ondersteund door een externe sponsor. Studenten zullen proberen de ins en outs van het probleem te begrijpen en antwoorden te geven in termen van communicatie. Tussen workshops onder leiding van professionals en gezamenlijke reflectiesessies zullen de teams werken aan het begrijpen van hun wereld en hun acties. De week wordt afgesloten met een presentatie van de beste projecten.
De stage: 2
Maanden De stage Licentie 1 duurt minimaal 2 maanden (tussen mei en augustus) en is vooral een ontdekking van het bedrijf. Het wordt aanbevolen om een uitvoerings- of verkoopstage te volgen, in Frankrijk of in het buitenland
Cursus Opstellingen: Creëer
Internationaal semester
Studenten hebben in licentie 2 de mogelijkheid om hun tweede semester internationaal te valideren in een van onze 80 partneruniversiteiten. Jaarlijks maakt bijna 60% van de afstuderende studenten gebruik van deze mogelijkheid.
Dienst voor ondernemend leren
De student moet, alleen of in teamverband, een communicatiemissie uitvoeren (studie, communicatieactie, videomontage, enz.) ten behoeve van een partnerbedrijf, een scholenvereniging, een instelling of vanuit een sociaal doel.
Seminar C2 - Creëren
Gedurende een week, in semester 2, bevinden studenten zich in teams rond een project dat wordt uitgevoerd door een externe sponsor. De hele week profiteert u van advies van professionele experts en wordt u aangemoedigd uw creativiteit te onthullen!
De stage: 2
Maanden De stage Licentie 2 duurt minimaal 2 maanden (tussen mei en augustus) en maakt een eerste kennismaking met de communicatiefuncties van het bedrijf mogelijk. Het kan in Frankrijk of in het buitenland worden gemaakt
Cursus Opstellingen: Overtuig
Ondernemersproject
Het hele jaar door nemen de leerlingen de leiding over het gemeenschapsleven van de school door hun betrokkenheid bij het bureau van de vereniging van hun keuze. Ze moeten een strategie vaststellen, de middelen definiëren, het actieplan implementeren en de betrokken studenten vrijwillig aansturen (zie pagina 39).
Seminar C3 – Overtuig
Studenten creëren hun tijdelijke agentschap. Ze worden geconfronteerd met een reëel zakelijk strategisch probleem. Studenten worden begeleid bij het samenstellen van hun dossier en het voorbereiden van hun pitch. Het resultaat is een verdediging waarin ze de sponsors moeten overtuigen.
De stage: 2
Maanden De stage Licentie 3 duurt minimaal 2 maanden (tussen mei en augustus) en stelt je in staat de benadering van communicatie te verdiepen, via de operationele kant ervan. Het kan in Frankrijk of in het buitenland worden gemaakt
Galerij
toelatingen
leerplan
Licentie 1
Geesteswetenschappen, Kunst & Maatschappij
- Persoonlijke ontwikkeling
- Cultureel nieuws en algemene cultuur
- Kennis van instituties
- Voltaire-project
Economie Beheer
- Micro-economie
- Macro-economie
- Dagelijkse leiding van de onderneming
- Inleiding tot de wet
- Evaluatie van prestaties
beheer
- Inleiding tot projectmanagement
- Inleiding tot het management
- Burgerlijke leerdienst
- Toegepast beheer
Communicatie & Marketing
- Informatie- en communicatietheorie
- Mondelinge communicatie
- Geschreven communicatie
- Toegepaste fundamentele marketing
- Psycho-sociologie van gedrag
- Zakelijk seminarie
Digitale cultuur en digitale hulpmiddelen
- Microsoft 365-hulpmiddelen
- Adobe Creative Cloud-suite
talen
- Nieuws in de media
- Mondelinge communicatie (LV1)
- Communicatie schrijven (LV1)
- LV2 (Spaans, Duits, Italiaans)
Inzetbaarheid
- Communicatie en haar beroepen
- Inzetbaarheid & zakelijke relaties
Specialiteiten (1 per semester)
- Audiovisueel
- Culturele studies - Popcultuur (bioscoop, popcultuur en videogames)
- Engels praten
- journalistiek
- Klantreis
- Foto
- Pers relaties
- Mode & communicatie
- Moderne taal 3 (Italiaans, Russisch, Chinees...)
Licentie 2
Geesteswetenschappen, Kunst & Maatschappij
- sociologie
- Persoonlijke ontwikkeling
- Informatiemonitoring en economische cultuur
- Ecologische transitie
Economie Beheer
- Kostenberekening
- Bedrijfseconomie
- Communicatierecht en vrijheid van meningsuiting
- Arbeidsrecht
- Wiskundige en statistische hulpmiddelen
beheer
- Inleiding tot menselijke hulpbronnen
- Teamleiding
- Dienst Leren ondernemen
- Zakelijk seminarie
Communicatie & Marketing
- Evenement communicatie
- Media
- Methodologie van creativiteit
- Persrelaties
- Marketingonderzoekstechnieken
- Marketingmix
- Marketing en plannen
- Communicatie en plannen
- Communicatie- en mediatheorie
- Bedrijfscommunicatie
Digitale cultuur en digitale hulpmiddelen
- Microsoft 365-hulpmiddelen
- Gemeenschap beheer
- Adobe Creative Cloud-suite
- Praktijk van reclamefotografie
talen
- Nieuws in de media
- Mondelinge communicatie (LV1)
- Communicatie schrijven (LV1)
- LV2 (Spaans, Duits, Italiaans)
Inzetbaarheid
- Ervaringsrapport
- Inzetbaarheid & zakelijke relaties
Specialiteiten (1 per semester)
- Culturele studies - Film begrijpen (sequentieanalyse)
- Engels praten
- Luxe
- Sportmarketing
- Gefilmde interviewtechnieken
- Moderne taal 3 (Italiaans, Russisch, Chinees...)
3 licentie
Geesteswetenschappen, Kunst & Maatschappij
- Geopolitiek
- Algemene reclamecultuur
- Bedrijfspsychologie
Economie Beheer
- Vooruit plannen
- Financiële analyse
- ESS, ethiek en MVO
- Doelgroepmeting en KPI's
- Arbeidsrecht
- Communicatiecontractenrecht (AVG)
beheer
- Toegepaste menselijke hulpbronnen
- Overtuig uw publiek
- Ondernemersproject
Communicatie & Marketing
- Strategische analysehulpmiddelen
- Professioneel schrijven
- Advertentie creatie
- Persrelaties
- Semiologie van het stilstaande beeld
- Semiologie van het bewegende beeld
- Verkooppromotie
- Zakelijk seminarie
Digitale cultuur en digitale hulpmiddelen
- Sociale netwerken en invloed
- Adobe Creative Cloud-suite
- E-commerce
- Ontwerp en webdesign
- Gegevensanalyse
- AI en machinaal leren
talen
- Interculturele communicatie (LV1)
- Internationale communicatie-uitdaging (LV1)
- LV2 (Spaans, Duits, Italiaans)
Inzetbaarheid
- Ervaringsrapport
- Inzetbaarheid & zakelijke relaties
Specialiteiten (1 per semester)
- Communicatie & Plannen
- Culturele studies - Digitale cultuur begrijpen
- Audiovisueel schrijven
- Engels praten
- Ondernemen
- Advertentie
- Moderne taal 3 (Italiaans, Russisch, Chinees...)
Keuzevakken:
In alle jaren worden elk semester 3 keuzevakken aangeboden. Deze lessen zijn optioneel.
- Keuzevak Algemene Cultuur: zich openstellen voor het regionale, nationale en zelfs internationale culturele leven; ontwikkel je talenten binnen het ISTC of bij onze partners aan de Katholieke Universiteit van Lille (theater, tekenen, fotografie, zang, enz.)
- Electif Sport: een gezonde geest in een gezond lichaam dankzij sportsessies aangeboden door het ISTC en het Sportbureau
- Keuzevereniging: om de ondernemersgeest te ontwikkelen in overeenstemming met de waarden van ISTC #Creativity #Responsibility #Requirement #Agility door betrokken te raken bij een van de verenigingen van de school
Ranglijsten
In 2023 werd ISTC door Eduniversal gerangschikt als de beste bacheloropleiding in marketing, communicatie en digitaal in Hauts-de-France en staat het landelijk in de top 4 .