Triënnale cursus op het eerste niveau in communicatieontwerp - Napels
IUAD Accademia della Moda
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Naples, Italië
Talen
Italiaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De academische cursus in communicatieontwerp leidt creatieve ontwerpers op met de theoretische en praktische voorbereiding om het ontwerp van visuele communicatie te beheren.
De driejarige cursus van het eerste niveau wordt erkend door het Ministerie van Onderwijs, Universiteit en Onderzoek en omvat theoretische en praktische lessen die visuele communicatie vanuit meerdere gezichtspunten behandelen.
De exponentiële groei van nieuwe communicatiekanalen en nieuwe formaten is de meest opwindende uitdaging voor een ontwerper. Tegenwoordig betekent visuele communicatie het ontwerpen en creëren van coherente systemen die in staat zijn om betekenis te herstellen die verder gaat dan de gebruikte hulpmiddelen.
leerplan
Je opleiding
Wat je tijdens de cursus leert
De studieplannen integreren ontwerp-expressieve en technisch-operatieve methodologieën en markttendensen om echt vereiste vaardigheden te creëren.
Ik jaar
Je begint design te benaderen in zijn verschillende nuances, van illustratie tot grafisch ontwerp, met een stevige basis in de kunstgeschiedenis.
Totale CFA | 60 |
Leringen | CFA |
Computergrafieken i | 12 |
Geschiedenis van moderne kunst | 6 |
Geschiedenis van toegepaste kunsten | 6 |
Grafisch ontwerp I | 8 |
Lay-out- en visualisatietechnieken | 6 |
Artdirectie I | 8 |
Illustratie | 6 |
Grondslagen van de informatica | 4 |
Engels | 4 |
II jaar
Je begint met het ontwerp van het creatieve concept en leert over de verschillende kanalen om dit te bereiken. Bovendien kun je het studieplan integreren met activiteiten naar keuze.
Totale CFA | 60 |
Leringen | CFA |
Geschiedenis van de hedendaagse kunst | 6 |
Digitale technologie en toepassingen | 8 |
Artdirectie II | 10 |
Grafisch ontwerp II | 8 |
Creatief schrijven | 6 |
Conceptplanning | 6 |
Multimedia ontwerp | 6 |
Websoftware gebruiken I | 6 |
AF naar keuze | 4 |
Derde jaar
Je verdiept de methodologische en marketingaspecten van het visuele communicatieproject, om vervolgens het programma te integreren met keuzeactiviteiten.
Totale CFA | 60 |
Leringen | CFA |
Computergrafieken II | 6 |
Ontwerpmethodologie voor visuele communicatie | 12 |
Fenomenologie van hedendaagse kunst | 6 |
Marketing en Beheer | 6 |
Richting | 6 |
Gebruik van websoftware II | 6 |
AF naar keuze | 6 |
Aanvullende taalkundige, computer- of relationele kennis, stages, enz. | 4 |
Laatste test | 8 |
Experimenteer en werk om te leren
De methode van de Academie bestaat uit 30% van de hoorcolleges en 70% praktische toepassing. Studenten zullen in een open laboratorium werken waar ze kunnen experimenteren en leren, met klassensimulaties van echte situaties, bijvoorbeeld de realisatie van een prototype voor een klant.
De laatste tests en het project
Het eindexamen bestaat uit de voorbereiding en presentatie van een meerkanaals visueel communicatieproject. Het project moet de voorbereidende fase omvatten, eventuele moodboards en schetsen, en al het materiaal dat nuttig kan zijn om het uitgevoerde werk te begrijpen.
Beurzen en financiering
Carrièremogelijkheden
De toekomst na de Academie
Na de cursus kun je als freelancer werken of meewerken aan redactionele projecten, in bedrijven en instellingen, in de corporate communicatiesector, in corporate graphics en in digitale media.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
International Year One in Italië: design, mode en beeldende kunst
- Syracuse, Italië
Bachelor of Fine Arts (BFA) in visuele ontwikkeling
- San Francisco, Verenigde Staten
Honours Bachelor of Digital Experience Design
- Toronto, Canada