
BA in Human Resource Management en Communicatie
Bad Vöslau, Oostenrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline *
EERSTE STARTDATUM
Oct 2025
COLLEGEGELD
EUR 8.900 / per year **
STUDIE FORMAAT
Blended
* De geplande start in oktober 2024 is afhankelijk van een positief accreditatiebesluit. Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
** momenteel het accreditatieproces doorlopen. de geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit. er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
Invoering
De IUC - International Private University College Bad Vöslau bevindt zich momenteel in het proces van initiële institutionele accreditatie door AQ Austria (Oostenrijkse Accreditatieautoriteit) en bevindt zich in een projectstatus.
De volgende ontwikkelingsmaatschappij is verantwoordelijk voor het project:
Privathochschule Bad Vöslau Entwicklungs GmbH,
Johann Strauß Straße 2, 2540 Bad Vöslau, Oostenrijk
De Engelstalige bacheloropleiding HR Management & Communicatie is een voltijdopleiding die bedoeld is om werkend te volgen. Om naast een baan of onder andere individuele omstandigheden te kunnen studeren, wordt de bacheloropleiding blended learning aangeboden.
Het programma biedt een wetenschappelijk onderbouwde bedrijfsopleiding gericht op HR-management en communicatie. Naast fundamentele bedrijfskennis worden gespecialiseerde expertise op het gebied van human resource management en communicatie, evenals sociale en interculturele vaardigheden aangeleerd.
Studenten in het programma moeten uitgebreide managementvaardigheden verwerven en een hoog niveau van sociale communicatieve vaardigheden ontwikkelen. De hogeschool bevordert de ontwikkeling en versterking van emotionele intelligentie en belangrijke vaardigheden zoals probleemoplossend vermogen en kritisch denken, die ondanks de snelle toename van de technologie van essentieel belang zullen zijn voor de toekomstige arbeidsmarkt.
IUC bevindt zich momenteel in het accreditatieproces voor een Oostenrijkse HE-accreditatie.
Organisatieformaat
Het blended learning format stelt studenten in staat tijd- en plaatsonafhankelijk te werken door regelmatig en didactisch af te wisselen tussen face-to-face en online fasen.
Het blended learning-concept biedt daarmee een gevarieerd en leerbevorderend programma met verschillende sociale vormen en leeractiviteiten, waardoor studenten een zekere mate van eigen verantwoordelijkheid krijgen. Hierbij valt te denken aan zelfsturend leren (asynchroon lesgeven), waarbij studenten zelf het tijdstip, de intervallen, het tempo en de locatie van hun leeractiviteiten bepalen, maar ook aan face-to-face e-learning (synchroon lesgeven), dat plaatsvindt op verschillende locaties op een vaste datum via virtuele directe communicatie.
Accreditatiestatus en juridische informatie:
Let op: Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
De geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit.
Bezoek href="https://iuc-bv.at/accreditation-status-and-legal-information/ voor meer informatie.
leerplan
Let op: Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
De geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit.
Studenten ontwikkelen vaardigheden die hen in staat stellen om op alle gebieden van de bedrijfskunde te werken, in het bijzonder human resource management. De opleiding richt zich op specialistische kennis op het gebied van HRM en communicatie. Daarnaast verwerven studenten een brede economische achtergrond met de nodige kennis van het recht, die hen voorbereidt op toekomstige beroepenvelden. De brede economieopleiding omvat vakken in algemene bedrijfskunde en economie.
Deze fundamentele vakgebieden worden aangevuld met cursussen op het gebied van digitalisering, duurzaamheid en bedrijfsbeheer, die zijn ontworpen om studenten in het bijzonder voor te bereiden op de toekomstige eisen van HR-afdelingen in een dynamische en mondiale omgeving.
Analytische en academische vaardigheden worden bevorderd door middel van cursussen over statistiek en data-analyse, evenals onderzoeksmethoden en wetenschappelijk werk. Het programma wordt verbeterd door het aanleren van belangrijke sociale communicatievaardigheden zoals onderhandelen, kritisch denken, probleemoplossende methoden en diepgaande taalvaardigheden in zakelijk en academisch Engels.
Kerngebieden voor onderzoek
Bedrijfsbeheer
- Grondslagen van bedrijfskunde 3 ECTS
- Managementinformatiesystemen 4 sp
- Boekhouding en controle 5 sp
- Public Relations en Mediamanagement 4 sp
- Management I / Bedrijfseconomie 4 sp
- Duurzaamheidsgeletterdheid 3 ECTS
- Management II / Organizationsentwicklung 4 sp
Personeelszaken
- Inleiding tot het vakgebied HRM & Communicatie 3 ECTS
- Grondslagen van coaching 3 ECTS
- Human Resource Management I 4 sp
- Human Resource Management II 4 sp
- Verandermanagement 4 ECTS
- Strategisch Human Resource Management 4 sp
- Talentverwerving 3 ECTS
- Professioneel en zelfontplooiing 4 ECTS
- Loopbaanontwikkeling en management 4 ECTS
Communicatie
- Communicatieve vaardigheden 4 ECTS
- Sociale psychologie 3 sp
- Intercultureel bewustzijn en competenties 4 sp
- Interview- en onderhandelingsvaardigheden 4 ECTS
- Kritisch denken en probleemoplossing 2 sp
- Leiderschap I en bedrijfsethiek 4 sp
- Diversiteit en inclusie 4 ECTS
- Teamdynamiek en samenwerking 4 ECTS
- Leiderschap II 4 sp
Verdere studiegebieden
Wet
- Grondbeginselen van het recht 4 ECTS
- Arbeidsrecht I 4 ECTS
- Arbeidsrecht II 4 ECTS
- Belastingrecht 4 ECTS
- Europees recht 4 sp
academici
- Bedrijfs- en politieke wetenschappen 3 sp
- Businessplan 3 ECTS
- Academisch schrijven 3 ECTS
- Onderzoeksmethodologie 3 sp
Talen en wiskunde
- Zakelijk Engels I 3 ECTS
- Zakelijk Engels II 3 sp
- Academisch Engels 3 ECTS
- Wiskundige economie 3 sp
- Bedrijfsstatistieken 3 sp
Optionele studiegebieden
Als onderdeel van de opleiding moeten studenten vrije keuzevakken van 12 ECTS-credits voltooien en verplichte keuzevakken van 20 ECTS-credits (5 cursussen van elk 4 ECTS-credits). Als alternatief voor de reguliere verplichte keuzevakken kan tijdens de opleiding een stage worden gevolgd.
Studenten die al over gelijkwaardige, relevante beroepservaring beschikken, kunnen een studiepuntoverdracht aanvragen. De particuliere universiteit stelt 30 werkuren gelijk aan 1 ECTS-creditpunt. Om de werkuren in de plaats van de keuzevakken te kunnen laten meetellen, moet een werkervaring van in totaal 600 werkuren worden aangereikt.
Verplichte keuzevakken
- HR-management in non-profitorganisaties 4 sp
- E-werving 4 ECTS
- Employer Branding 4 ECTS
- Intercultureel HR-leiderschap 4 sp
- Geavanceerde coaching 4 ECTS
- Internationaal arbeidsrecht 4 sp
- Expatmanagement 4 ECTS
- Internationale beloningssystemen 4 ECTS
- Organisatiepsychologie 4 sp
- Gezondheidsbevordering op de werkplek 4 sp
- Extralegale voordelen en pensioenregeling 4 ECTS
- In-house training Competentieontwikkeling 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule I 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule II 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule III 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule IV 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule V 4 ECTS
Totaal te kiezen: 5 cursussen van elk 4 ECTS = 20 ECTS
keuzevakken
- Duits voor beginners 3 sp
- Spaans voor beginners 3 ECTS
- Duits Halfgevorderden 3 ECTS
- Spaans Halfgevorderden 3 ECTS
- Duits Gevorderd 3 ECTS
- Spaans Gevorderd 3 ECTS
- Moderne filosofie 3 sp
- Creatieve Workshop 3 ECTS
- Gezondheids- en fitnessworkshop 3 ECTS
- Politiek en Maatschappij 3 sp
- Bedrijfsgeografie 3 sp
- Moderne stadsplanning en architectuur 3 sp
Totaal te kiezen: 4 cursussen van elk 3 ECTS = 12 ECTS
Verplichte keuzevakken/stage: 20 ECTS
Keuzevakken: 12 ECTS
Bachelorscriptie: 8 ECTS
Totaal: 180 ECTS
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden van de opleiding zijn gekwalificeerd om algemene bedrijfsmanagementtaken op zich te nemen. In het bijzonder ontstaan latere vakgebieden en carrièremogelijkheden in de samenwerking op het gebied van personeelsplanning van kleine en middelgrote ondernemingen, die het Oostenrijkse bedrijfslandschap en grotere organisaties aanzienlijk vormgeven.
Daarnaast kunnen ze worden ingezet bij de ontwikkeling, planning en implementatie van wervings- en personeelsontwikkelingsmaatregelen, personeelsmarketing en werkgeversbranding, prestatiemanagement, gedigitaliseerde personeelsadministratie, personeelsplanning en -management, evenals het ondersteunen van veranderingsprocessen in bedrijven en organisaties. organisaties.
Galerij
toelatingen
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Verlagingen van de vergoedingen
- High Performer: 1000€ per studiejaar
- Early Bird-aanvragers: 500€ (studenten die vóór eind januari 2024 informatie hebben aangevraagd)