
BA in internationale gastvrijheid en bedrijfsmanagement
Bad Vöslau, Oostenrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline *
EERSTE STARTDATUM
Oct 2025
COLLEGEGELD
EUR 8.900 / per year **
STUDIE FORMAAT
Blended
* De geplande start in oktober 2024 is afhankelijk van een positief accreditatiebesluit. Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
** momenteel het accreditatieproces doorlopen. de geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit. er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
Invoering
Let op: Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
De geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit.
Bezoek href="https://iuc-bv.at/accreditation-status-and-legal-information/ voor meer informatie.
De IUC - International Private University College Bad Vöslau bevindt zich momenteel in het proces van initiële institutionele accreditatie door AQ Austria (Oostenrijkse Accreditatieautoriteit) en bevindt zich in een projectstatus.
De volgende ontwikkelingsmaatschappij is verantwoordelijk voor het project:
Privathochschule Bad Vöslau Entwicklungs GmbH,
Johann Strauß Straße 2, 2540 Bad Vöslau, Oostenrijk
De Engelstalige bacheloropleiding International Hospitality & Business Management is een voltijdopleiding die bedoeld is om werkend te volgen. Om naast een baan of onder andere individuele omstandigheden te kunnen studeren, wordt de bacheloropleiding blended learning aangeboden.
De cursus biedt een goed onderbouwde basis in internationale bedrijfsstudies met een focus op hospitality management. De focus ligt op de klant. Hun verwachtingen moeten worden overtroffen, vooral in een steeds digitalere omgeving. De term gastvrijheid staat ook voor sociale competentie en omvat een hoge mate van emotionele intelligentie. Digitale oplossingen moeten klantgerelateerde diensten ondersteunen en de kwaliteit en kwantiteit ervan verhogen. Daarnaast worden interculturele vaardigheden aangeleerd, die essentieel zijn in een internationale omgeving.
Let op: Afgestudeerden van Oostenrijkse hogescholen voor toerisme of 5-jarige hoger secundair programma's in de horecasector komen mogelijk in aanmerking voor een studiepuntoverdracht, waardoor de studieperiode wordt verkort.
IUC bevindt zich momenteel in het accreditatieproces voor een Oostenrijkse HE-accreditatie.
Organisatieformaat
Het blended learning format stelt studenten in staat tijd- en plaatsonafhankelijk te werken door regelmatig en didactisch af te wisselen tussen face-to-face en online fasen.
Het blended learning-concept biedt daarmee een gevarieerd en leerbevorderend programma met verschillende sociale vormen en leeractiviteiten, waardoor studenten ook een zekere mate van eigen verantwoordelijkheid krijgen. Hierbij valt te denken aan zelfsturend leren (asynchroon lesgeven), waarbij studenten zelf het tijdstip, de intervallen, het tempo en de locatie van hun leeractiviteiten bepalen, maar ook aan face-to-face e-learning (synchroon lesgeven), dat plaatsvindt op verschillende locaties op een vaste datum via virtuele directe communicatie.
leerplan
Let op: Er is momenteel geen lopend studieprogramma of andere studieactiviteiten.
De geplande start in oktober 2024 is onder voorbehoud van een positief accreditatiebesluit.
Studenten ontwikkelen vaardigheden die hen in staat stellen om op alle gebieden van de bedrijfskunde te werken, met name in de horecasector. De focus van de opleiding ligt op specialistische kennis op het gebied van hospitality management en bedrijfskunde. Cursussen algemene bedrijfskunde en economie maken deel uit van het brede bedrijfsonderwijs. Deze klassieke basisonderwerpen worden aangevuld met cursussen op het gebied van communicatie, duurzaamheid, internationalisering en digitalisering, die bedoeld zijn om studenten vooral voor te bereiden op de eisen van het bedrijfsleven in een dynamische en mondiale omgeving.
Tijdens hun studie verwerven studenten een brede juridische achtergrond in algemene rechtsbeginselen, waaronder het ondernemingsrecht, het Europees recht, het belastingrecht en het arbeidsrecht, waardoor ze voorbereid worden op toekomstige vakgebieden. Analytische en academische vaardigheden worden bevorderd door middel van cursussen over statistiek en data-analyse, evenals cursussen over onderzoeksmethoden en academisch schrijven.
Het programma wordt afgerond met het aanleren van belangrijke sociale communicatievaardigheden zoals onderhandelen, kritisch denken, probleemoplossende methoden en leiderschapsvaardigheden, evenals diepgaande taalvaardigheden in zakelijk en academisch Engels.
Kerngebieden voor onderzoek
Bedrijfsbeheer
- Grondslagen van bedrijfskunde 3 ECTS
- Managementinformatiesystemen 4 sp
- Micro-economie 2 sp
- Accounting en Controlling I 4 sp
- Macro-economie 2 sp
- Financiën 4 ECTS
- Accounting en Controlling II 4 sp
- Digitalisering en mediamanagement 4 sp
- Personeelsmanagement 4 sp
- Duurzaamheidsgeletterdheid 3 ECTS
- Innovatiemanagement 3 sp
- Globaal management 3 sp
Internationale gastvrijheid
- Internationale horecasector 4 sp
- Horecamarketing en klantbeheer 4 sp
- Sociale verzekeringen en gezondheidszorgsystemen 4 sp
- Strategisch horeca- en gezondheidszorgmanagement 4 sp
- Hedendaagse kwesties 4 sp
- Verandermanagement in de horeca 4 sp
- Projectmanagement 4 sp
Communicatie
- Communicatieve vaardigheden 4 ECTS
- Intercultureel bewustzijn en competenties 4 sp
- Interview- en onderhandelingsvaardigheden 4 ECTS
- Leiderschap I en bedrijfsethiek 4 sp
- Kritisch denken en probleemoplossing 2 sp
- Diversiteit en inclusie 4 ECTS
- Leiderschap II 4 sp
Verdere studiegebieden
Wet
- Grondbeginselen van het recht 4 ECTS
- Europees recht 4 sp
- Ondernemingsrecht 4 sp
- Belastingrecht 4 ECTS
academici
- Bedrijfs- en politieke wetenschappen 3 sp
- Businessplan 3 ECTS
- Academisch schrijven 3 ECTS
- Onderzoeksmethodologie 3 sp
Talen en wiskunde
- Zakelijk Engels I 3 ECTS
- Zakelijk Engels II 3 sp
- Academisch Engels 3 ECTS
- Wiskundige economie 3 sp
- Bedrijfsstatistieken 3 sp
Optionele studiegebieden
Als onderdeel van de opleiding moeten studenten vrije keuzevakken van 12 ECTS-credits voltooien en verplichte keuzevakken van 20 ECTS-credits (5 cursussen van elk 4 ECTS-credits). Als alternatief voor de reguliere verplichte keuzevakken kan tijdens de opleiding een stage worden gevolgd. Studenten die al over gelijkwaardige, relevante beroepservaring beschikken, kunnen een studiepuntoverdracht aanvragen.
De particuliere universiteit stelt 30 werkuren gelijk aan 1 ECTS-creditpunt. Om de werkuren in de plaats van de keuzevakken te kunnen laten meetellen, moet een werkervaring van in totaal 600 werkuren worden aangereikt.
Verplichte keuzevakken
- HR-management in non-profitorganisaties 4 sp
- E-werving 4 ECTS
- Employer Branding 4 ECTS
- Intercultureel HR-leiderschap 4 sp
- Geavanceerde coaching 4 ECTS
- Internationaal arbeidsrecht 4 sp
- Expatmanagement 4 ECTS
- Internationale beloningssystemen 4 ECTS
- Organisatiepsychologie 4 sp
- Gezondheidsbevordering op de werkplek 4 sp
- Extralegale voordelen en pensioenregeling 4 ECTS
- In-house training Competentieontwikkeling 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule I 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule II 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule III 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule IV 4 ECTS
- Stage- en rapportmodule V 4 ECTS
Totaal te kiezen: 5 cursussen van elk 4 ECTS = 20 ECTS
keuzevakken
- Duits voor beginners 3 sp
- Spaans voor beginners 3 ECTS
- Duits Halfgevorderden 3 ECTS
- Spaans Halfgevorderden 3 ECTS
- Duits Gevorderd 3 ECTS
- Spaans Gevorderd 3 ECTS
- Creatieve Workshop 3 ECTS
- Gezondheids- en fitnessworkshop 3 ECTS
- Politiek en Maatschappij 3 sp
- Bedrijfsgeografie 3 sp
- Moderne stadsplanning en architectuur 3 sp
Totaal te kiezen: 4 cursussen van elk 3 ECTS = 12 ECTS
Verplichte keuzevakken/stage: 20 ECTS
Keuzevakken: 12 ECTS
Bachelorscriptie: 8 ECTS
Totaal: 180 ECTS
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden toekomstige vakgebieden en carrièremogelijkheden omvatten topmanagement, midden- en senior (project)management, evenals managementrollen op het gebied van verkoop, marketing en klantenservice in bedrijven, met name in de horeca en servicegerichte gezondheidszorgsector en in de gehele dienstensector.
Galerij
toelatingen
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Verlagingen van de vergoedingen
- High Performer: 1000€ per studiejaar
- Early Bird-aanvragers: 500€ (studenten die vóór eind januari 2024 informatie hebben aangevraagd)