Bachelor in het Engels voor Public Relations
Kaunas, Litouwen
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 2.810 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Het doel van het studieprogramma is om specialisten op te leiden die correct kunnen communiceren in de professionele Engelse taal; op gepaste wijze gebruik maken van de professionele termen van managementsferen en openbare communicatie; organiseren en beheren van interne en externe communicatie van een onderneming in het Litouws en Engels; informatieproducten ontwikkelen en beoordelen; interculturele communicatie en samenwerking verbreden en ondersteunen; vormgeven aan het imago van een organisatie in de Litouwse en vreemde talen; verschillende strategieën van geïntegreerde communicatie toepassen; flexibel inspelen op marktveranderingen; en aanpassen aan veranderende omstandigheden van de omgeving.
leerplan
Cursussen
1e semester
- Sociale psychologie, 3 sp
- Duurzame ontwikkeling, 3 sp
- Eigentijds Engels 1, 6 sp
- Engelse fonetiek, 3 sp
- Basiskennis taalkunde, 3 sp
- Engelse grammatica 1, 6 sp
- Informatie- en mediatechnologieën, 6 sp
2e semester
- Basis van economie en management, 6 sp
- Professioneel Litouws, 3 sp
- Eigentijds Engels 2, 6 sp
- Taalfilosofie, 3 sp
- Bedrijfscommunicatie, 6 sp
- Engelse grammatica 2, 6 sp
3e semester
- Zakelijk Engels 1, 6 ECTS
- Sociolinguïstisch, 6 sp
- Methodologie van het schrijven van teksten en het samenvatten, 3 sp
- Stage Informatie- en Communicatiemanagement, 6 ECTS
- Public Relations, 6 sp
- 2e vreemde taal (Duits / Frans / Russisch / Spaans) 1, 3 ECTS
4e semester
- Zakelijk Engels 2, 6 ECTS
- Engelse lexicologie en stilistiek, 6 sp
- Beroepsstage I, 6 ECTS
- Beroepsethiek en recht, 6 sp
- 2e vreemde taal (Duits / Frans / Russisch / Spaans) 2, 3 ECTS
- Vrije keuzevakken uit KUAS-lijst, 3 ECTS
- 5e semester
- Methodologie van toegepast onderzoek, 3 sp
- Onderzoekspaper, 3 sp
- Engels voor public relations en communicatie 1, 6 sp
- Beroepsstage II, 9 ECTS
- 2e vreemde taal (Duits / Frans / Russisch / Spaans) 3, 3 ECTS
- Beheer van informatieve teksten, 3 sp
- Vrije keuzevakken uit KUAS-lijst, 3 ECTS
6e semester
- Theorie en praktijk van vertalen, 3 sp
- Engels voor public relations en communicatie 2, 6 sp
- Afsluitende professionele stage, 9 ECTS
- Professionele Bachelor Thesis, 9 sp
- Vrije keuzevakken uit KUAS-lijst, 3 ECTS
Vrij keuzevakken
Wereldeconomie: 15 sp
- Globale en regionale economie, 5 sp
- Interculturele communicatie, 5 sp
- Crisisbeheersing, 5 sp
Modern management van organisaties: 15 sp
- Talent- en Competentiemanagement, 5 sp
- Creatieve oplossingen van het bedrijfsleven, 5 sp
- Verander- en innovatiemanagement, 5 sp
Van idee tot bedrijf: 15 ECTS
- Creatieve ontwikkeling van bedrijven: planning en verificatie, 6 sp
- Financiering van bedrijfsidee, 5 ECTS
- Commercialisering van een bedrijfsidee, 4 sp
Bedrijfsveranderingsmanagement: 15 sp
- Verandermanagement, 4 sp
- Risicomanagement, 5 sp
- Projectmanagement, 6 sp
Persoonlijkheid en carrière: 15 ECTS
- Persoonlijkheidspsychologie en zelfstudie, 5 sp
- Leiderschap, 5 sp
- Loopbaanplanning, 5 sp
Beheer van relaties met klanten: 15 ECTS
- Stressbeheersing, 6 sp
- Effectief klantmanagement, 5 sp
- Conflicthantering, 4 sp
Creatieve persoonlijkheid: 15 ECTS
- Persoonlijke branding, 5 sp
- Creatief Schrijven, 5 sp
- Creatieve besluitvorming, 5 sp
Welzijn en gezondheidskwaliteit: 15 ECTS
- Gezond leven en voeding, 5 sp
- Levenscoaching, 5 sp
- Bewegings- en beeldende therapie, 5 sp
Actieve vrijetijdsorganisatie: 15 ECTS
- Vormen van actieve vrijetijdsbesteding, 5 sp
- Sport voor iedereen, 5 sp
- Beheer van vrijetijdsprojecten, 5 sp
Franse en Spaanse taal en cultuur: 15 ECTS
- Franse taal en cultuur, 8 sp
- Spaanse taal en cultuur, 7 sp
Communicatie-impact op de massa: 15 ECTS
- Gendercommunicatie, 5 sp
- Persoonlijke communicatie, 5 sp
- Propagandatheorie, 5 sp
Duurzaamheid en reizen: 15 ECTS
- Duurzaam toerisme, 5 sp
- Verantwoord consumeren, 5 sp
- Duurzaam Evenementenmanagement, 5 sp
Russische taal en cultuur: 15 sp
- Russische taal, 9 sp
- Russische culturele bronnen, 6 sp
Activiteiten van onderwijzen en leren
Er worden innovatieve onderwijs- en leermethoden toegepast en het studieproces wordt gevirtualiseerd. Studentgerichte zelfstudie is gebaseerd op taken en groepsactiviteiten die problematisch en kritisch denken stimuleren. Er wordt een onderwijsomgeving gecreëerd om studenten in staat te stellen hun studieproces zelf te beheersen, te reflecteren op hun activiteiten en creativiteit en innovatie te stimuleren. De opleiding streeft naar actieve deelname van studenten aan het studieproces. Tijdens colleges wordt getracht een omgeving voor discussie te creëren; en een dialoog tussen de leraar en de student wordt aangemoedigd.
Methoden voor het beoordelen van leerprestaties
Voor de beoordeling van kennis en vaardigheden wordt een cumulatief beoordelingssysteem met tien punten gebruikt. Gedurende een semester worden leerresultaten beoordeeld tijdens tussentijdse verantwoordingen (vertalingen, toetsen, individuele en groepsopdrachten en hun presentaties, projecten, presentaties van praktijk- en zelfstudietaken, enz.). De eindscore bestaat uit tussentijdse en examenevaluatiescores.
Kader
Studievakken (modules), praktijktraining: Sociale psychologie, duurzame ontwikkeling, basisprincipes van economie en management, professioneel Litouws.
Onderwerpen van het hoofdvak (126 ECTS):
- Onderwerpen (87 ECTS): hedendaags Engels, Engelse grammatica, Engelse fonetiek, grondbeginselen van taalkunde, taalfilosofie, zakelijk Engels, bedrijfscommunicatie, sociolinguïstiek, Engelse lexicologie en stilistiek, theorie en praktijk van vertalen, methodologie van toegepast onderzoek, onderzoekspapier, Engels voor Public Relations en Communicatie, Methodologie van het schrijven van teksten en samenvatten;
- Stages (30 ECTS): Stage Informatie- en Communicatiemanagement, Beroepsstage, Laatste Beroepsstage;
- Professionele bachelorscriptie (9 sp.).
- Keuzevakken (30 ECTS): 2e vreemde taal, informatie- en mediatechnologieën, public relations, beroepsethiek en recht, beheer van informatieve teksten. Vrije keuzevakken (9 sp.)
Optionele cursussen
Studenten hebben het recht om keuzevakken te kiezen uit de lijst die wordt aangeboden door Kauno Kolegija . Studenten kunnen een 2e vreemde taal kiezen uit de lijst aangeboden door het Talencentrum van Kauno Kolegija (10 talen).
Toegang tot professionele activiteit of verdere studie
Toegang tot professionele activiteit
Afgestudeerden kunnen informatie- en communicatieproducten produceren in hun moedertaal en de Engelse taal en kennen de principes van management, daarom kunnen ze werken in de afdelingen public relations en marketingdiensten van Litouwse en buitenlandse bedrijven.
Toegang tot vervolgstudie
Afgestudeerden hebben het recht om hun postdoctorale studie voort te zetten volgens de voorwaarden die door een instelling voor hoger onderwijs zijn vastgesteld.
Programma resultaat
Leerresultaten:
Afgestudeerden zullen:
- Correct communiceren in vreemde talen, schriftelijk en mondeling;
- De moedertaal correct gebruiken;
- Correct gebruik van de professionele termen op het gebied van management en openbare communicatie;
- Ken de strategieën van geïntegreerde communicatie;
- Beheer interne en externe communicatie van een onderneming in het Litouws en vreemde talen;
- Het imago van een organisatie vormgeven en behouden in de Litouwse en vreemde talen;
- Informatieproducten ontwikkelen en presenteren in correcte Litouwse en vreemde talen;
- Media en technologieën van geïntegreerde communicatie toepassen;
- Waarnemen en beoordelen van sociale, culturele en taalkundige omgeving;
- Onderhouden en uitbreiden van interculturele communicatie en samenwerking;
- De vormen van bedrijfsorganisatie en economische verschijnselen in de Litouwse en vreemde talen correct identificeren;
- Pas de kennis van management en economie toe tijdens het organiseren en beheren van de prestaties van bedrijfsorganisaties.