
Bachelor in de informatica
Oslo, Noorwegen
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
14 Apr 2025
EERSTE STARTDATUM
Aug 2025
COLLEGEGELD
NOK 59.500 / per semester *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* De prijs varieert voor aanvragers buiten de EU/EEA; helaas bieden we geen beurzen aan voor dit programma
Invoering
Bachelor in Computer Arts is een dynamische, interdisciplinaire programma mengen artistieke creativiteit met cutting-edge digitale technologie. Onderwezen in het Engels, is het ontworpen voor studenten met een passie voor animatie, game design, 3D-graphics, en visuele effecten, met als doel om de toekomst van digitale kunst vorm te geven.
Het programma traint professionals in zowel artistieke principes als technische vaardigheden en bestrijkt een breed scala aan technieken en platforms, van film en tv visuele effecten tot videogames en virtual reality. Studenten krijgen een uitgebreide training in het creëren van digitale content en kunnen na het eerste semester kiezen uit vier specialisaties:
- 3D-afbeeldingen
- animatie
- Spel ontwerp
- Visuele effecten
Het curriculum brengt gedeelde basiskennis in balans met specialisatie, waardoor interdisciplinaire samenwerking wordt gestimuleerd. Studenten gaan aan de slag met praktijkgericht, productiegericht leren in kleine, nauwlettend in de gaten gehouden groepen.
Westerdals Instituut voor Film en Media biedt ultramoderne faciliteiten, waaronder een greenscreenruimte, motion capture studio en productielabs, die een platform bieden voor innovatief werk. Faculteitsleden zijn actief in zowel onderwijs als onderzoek en bieden studenten de mogelijkheid om mee te doen aan interdisciplinaire projecten
mogelijkheden om deel te nemen aan interdisciplinaire projecten.
Afgestudeerden vertrekken met een professionele showreel, klaar voor een carrière in de digitale kunsten. Vervolgopleidingen op masterniveau zijn ook mogelijk, in Noorwegen of in het buitenland.
Galerij
toelatingen
leerplan
De bacheloropleiding Computerwetenschappen omvat in totaal 180 ECTS-studiepunten.
Deze bacheloropleiding duurt drie studiejaren en elk studiejaar is verdeeld in twee semesters. Hier zie je een overzicht van de verplichte vakken en welke mogelijkheden je hebt voor praktijk, uitwisseling en specialisatie. Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen.
Eerste jaar
1 semester
- Inleiding tot computerkunst COA100 22,5 ECTS
- IMPACT - Inleiding tot film- en mediastudie FTV118 7,5 ECTS
2 semester
- 3D-graphics 2 3DG121 7,5 ECTS
- 3D-graphics 2 3DG122 7,5 ECTS
- Personages en omgevingen 3DG216 15 ECTS
Tweede jaar
3 semester
- Computerkunstproductie 1 COA200 15 ECTS
- Realtime 3D-graphics 3DG114 7,5 ECTS
- Architecturale visualisatie theorie en praktijk 3DG215 7,5 ECTS
4 semester
- Media Kunst Innovatie Lab WFM200
- Keuzevak VAL999-7ENG 7,5 ECTS
Derde jaar
5 semester
- Computerkunstproductie 2 COA300 22,5 ECTS
- Realtime 3D-graphics 2 3DG217 7,5 ECTS
6 semester
- Bachelor Productie COA360 30 ECTS
Programma resultaat
Met deze studie krijg je een uitgebreid begrip van digitale contentcreatie in 3D-graphics, animatie, visuele effecten of gamedesign. Je ontwikkelt zowel creatieve als technische vaardigheden, beheerst industriestandaard software en productietechnieken en leert hoe je boeiende visuele verhalen kunt maken.
Het programma legt de nadruk op praktische ervaring, interdisciplinaire samenwerking en real-world toepassingen, zodat u goed bent toegerust om professioneel werk te ontwerpen, animeren en produceren. Daarnaast bouwt u een sterk portfolio op en ontwikkelt u essentiële vaardigheden in teamwork, probleemoplossing en projectmanagement, die allemaal cruciaal zijn voor succes in de snelle digitale kunstindustrie.
De onderwerpen waarop u zich richt, zijn onder meer:
- Computerkunstproductie
- Specialistische onderwerpen zoals cinematografie, prototyping of animatie
- Media Arts Innovatie Lab
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden van Kristiania 's bacheloropleiding Computerwetenschappen zijn klaar voor uiteenlopende carrièremogelijkheden in animatie, gamedesign, 3D-graphics en visuele effecten, met rollen in film, televisie, gaming, reclame en meer.
Voorbeelden van banen zijn:
- Visuele effecten (VFX) artiest
- Spel ontwerper
- 3D-artiest
- Interactieve mediaontwerper
- Ontwikkelaar van Virtual Reality (VR)