Bachelor's Degree in Architectuur
Barcelona, Spanje
DUUR
5 Years
TALEN
Spaans, Engels,
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline *
EERSTE STARTDATUM
02 Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 14.220 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* de toelatingsprocedure blijft open tot het programma vol is
Invoering
De School of Architecture van La Salle (ETSALS) - Ramon Llull University biedt een ervaring van het leren van architectuur en bouwen, werkend met het talent van toonaangevende architecten in Barcelona, evenals de rest van de wereld.
Een gepersonaliseerd studieplan met verschillende opties begeleidt de student op basis van zijn interesses. Het is gearticuleerd in drie belangrijke kennisgebieden:
- Architectonisch ontwerp: het gaat om het koppelen van het feit dat je weet hoe je moet bouwen wat je je voorstelt in een culturele en professionele realiteit die het betekenis geeft.
- De technisch-wetenschappelijke as is het domein van constructieve kennis als gevoelig en hanteerbaar aspect.
- De cultureel-humanistische as is nodig om de student, de toekomstige architect, actief, intensief en kritisch te begeleiden.
ETSALS heeft een nieuwe methodologie geïmplementeerd die het onderscheidt van andere architectuurscholen en al onze studenten identificeert door middel van deze drie differentiële kwaliteiten:
internationalisering
Onze studenten hebben de mogelijkheid om internationale ervaringen op te doen die zijn gecreëerd dankzij een netwerk van samenwerkende partners: externe docenten uitgenodigd om cursussen en masterclasses te geven; academische uitwisselingen tussen een breed netwerk van prestigieuze buitenlandse universiteiten; samenwerkingen via professionele podia in internationaal gerenommeerde architectenbureaus, waardoor de student vertrouwd kan raken met methodologieën uit andere realiteiten in de werkomgeving; en academische reizen naar steden van internationale omvang die voldoen aan de triple-A: goede architectuur, goede Academies van Bouwkunst en goede architecten.
Door de som van internationale relaties die tijdens de cursussen worden gegenereerd, worden de studenten Architectuur van La Salle verrijkt met talent van verschillende oorsprong en versterken ze tegelijkertijd de internationale positionering van de La Salle School of Architecture.
transversaliteit
We promoten de kracht van de universiteitscampus door middel van doelstellingen en projecten die transversaal worden uitgevoerd onder studenten uit de verschillende kennisgebieden van La Salle, waardoor het werk van het multidisciplinaire team wordt verbeterd.
Dit aanleren van transversaal werken in multidisciplinaire teams is tegenwoordig een vereiste van het beroep: interdisciplinair en aangepast aan meer transversale werkmethodologieën.
Personalisatie
Bij ETSALS bieden we persoonlijke ondersteuning aan studenten om hun speciale kenmerken en gevoeligheden te benadrukken. De coach architect of mentor volgt de student op en staat garant voor een goede voorbereiding op een steeds heterogener wordende beroepscontext.
Via Career Services faciliteert La Salle de integratie van de student in de professionele omgeving door middel van een stageprogramma in prestigieuze bedrijven, tijdens de eerste en tweede cyclus.
De personalisatie van de graad wordt gematerialiseerd door de eenheden, thematische eenheden van semesterspecialisatie die elke student tijdens de tweede cyclus door zijn eigen keuzevakken leiden.
- Campuseenheid: Transversaal werken met andere Degrees van de Campus.
- Unit Barcelona: Stadsprojecten voor de stad.
- Internationale eenheid: Internationale projecten uitgevoerd in een vreemd gebied.
- Bezoekende eenheid: Een professor met erkend internationaal prestige is de gast die verantwoordelijk is voor een eenheid.
- Unit Tektoniek: We werken aan de kunst van het bouwen in relatie tot het gebruik van artistiek ontwerp.
- Duurzame unit: Architecturale duurzaamheidsprojecten.
- Lab unit: Van ontwerp tot 3D constructie. Nieuwe digitale productietechnieken: creatiever, optimaal en duurzamer.
- Big data-eenheid: de steden van de 21e eeuw maken op basis van de informatie. Slimme mobiliteit, Zero Waste, Responsive City.
- Stedenbouwkundige eenheid: Kwaliteitsvolle, vriendelijke en eco-verantwoordelijke steden en gebieden, met Barcelona als referentie.
Slim leren
Een nieuw onderwijsmodel voor een nieuw normaal.
Dit nieuwe normaal vereist een nieuwe manier van lesgeven en leren, aangepast aan een veranderende en onzekere situatie die vraagt om flexibel, intelligent en technologisch leren dat zich aanpast aan alle nieuwe onderwijsbehoeften van de leerlingen.
La Salle Campus Barcelona - Ramon Llull University onderschrijft het nieuwe Smart Learning-model en zet een nieuwe stap in zijn innovatieve DNA, dat van invloed is op alle gebieden van het onderwijsproces: de service aan de studenten, internationale uitwisselingen, externe stages, het telewerkmodel dat wordt toegepast op stages met bedrijven, de banenbank en onderzoeksprojecten.
Wat is het nieuwe Smart Learning-model?
State-of-the-art technologie is geïmplementeerd in de klaslokalen waardoor studenten, zowel nationaal als internationaal, die de Campus niet kunnen bereiken, lessen kunnen bijwonen en deelnemen zonder fysiek in het klaslokaal te zijn. De sessies die met studenten ter plaatse worden gegeven, worden live uitgezonden via internet en degenen die virtueel aanwezig zijn, worden op schermen geprojecteerd, zodat docenten en studenten ter plaatse hen kunnen zien en ermee kunnen communiceren. Alle studenten, zowel ter plaatse als degenen die niet naar de campus kunnen komen, vormen een enkele groep met behoud van hetzelfde academische schema en contact met hun klasgenoten en docenten.
Met het nieuwe Smart Learning-model krijgen studenten een training die:
- Gepersonaliseerd, omdat het zich aanpast aan de student en zijn behoeften of omstandigheden, ongeacht het gezondheidsscenario.
- Flexibel, omdat het de barrières van online of face-to-face methoden overwint met een platform dat face-to-face, blended en afstandsonderwijs mogelijk maakt.
- Intelligent, omdat het een nieuwe manier van lesgeven en leren is die fysieke en interactieve ervaringen combineert.
- Technologisch, om de Smart Learning-methodologie te implementeren, zijn klaslokalen omgevormd tot Smart Classrooms, die bestaan uit:
- Audiosysteem met meer dan 8.000 virtuele microfoons per klaslokaal
- Camera's uitgerust met kunstmatige intelligentie
- Smartboards om inhoud van en naar de Smart Classroom te delen, waardoor samenwerking wordt verbeterd.
toelatingen
leerplan
Methodology
De structuur van de graad in architectuur bestaat uit in totaal 6 jaar (3+2+1), verdeeld in drie delen: twee cycli en een faciliterende masteropleiding die, wanneer voltooid door de student, hem in staat stelt de graad in architectuur te behalen , en volledige vaardigheden om hun projecten te ondertekenen.
De eerste cyclus duurt drie jaar en de horizontale ontwikkeling ervan omvat de basisvakken en volledige vaardigheden om hun projecten te ondertekenen, die de basis vormen voor de kernkennis van het architectuuronderwijs: tekenen, structuren, beschrijvende meetkunde, geschiedenis, enz. Tijdens de eerste fase worden de onderwerpen die de student in staat zullen stellen later met de ontwerpprocessen te experimenteren, verworven en geconsolideerd, waardoor technische en culturele nauwkeurigheid bij het ontwerpen wordt gegarandeerd. De lessen worden gegeven in gespecialiseerde klaslokalen en de Design Studio; de inhoud wordt jaarlijks geëvalueerd in het eerste introductiejaar en semester in het tweede en derde jaar.
Met een methodologie gebaseerd op personalisatie kunnen studenten, naarmate de studie vordert, de manier kiezen om Architectuur te onderzoeken die het beste bij hun gevoeligheden past. De tweede cyclus bevordert een grotere synergie tussen cursussen door een verticale ontwikkeling (pijlers) in 4 semesters voor te stellen, waarin vierde- en vijfdejaarsstudenten de mogelijkheid verwerven om hun studie te personaliseren terwijl ze de processen met betrekking tot het projectontwerp delen.
De faciliterende master concentreert de kennis die de afgelopen 5 jaar is verworven om de capaciteiten van de student te testen voordat hij de arbeidsmarkt ontdekt [en zichzelf ontdekt] en geconfronteerd wordt met de complexiteit en moeilijkheden van het uitvoeren van een architectonisch werk, dat wil zeggen weten hoe je je project moet uitvoeren op schaal 1:1.
Year 1
Semester 1 / Semester 2
- Computerhulpmiddelen I
- Grafische expressie: tekenen
- Architecturale analyse
- Descriptive geometry
- Construction I
- Mathematics
- Thought and creativity I
Semester 1
- Geschiedenis: Inleiding tot de architectuur
Semester 2
- Physics
Year 2
Semester 1 / Semester 2
- Thought and Creativity II
- Constructie II
- Introduction to structures
- Computerhulpmiddelen II
- Projectbasisprincipes
Semester 1
- Natuurkunde II. Geïntegreerde faciliteiten
- Representatiesystemen I
Semester 2
- Toegepaste grafische expressie
- 20e-eeuwse architectuur
Year 3
Semester 1 / Semester 2
- Workshop I
- Staal- en betonconstructies
- Speciale en servicefaciliteiten
- Projecten I
- Thought and Creativity III
Semester 1
- Het voortbestaan van de moderne architectuur
- Inleiding tot de stedenbouw
Semester 2
- Representatiesystemen II
- Stedelijk beheer
Year 4
Semester 1 / Semester 2
- Urbanism
- Workshop II
- Projects II
Semester 1
- Modern language
- Geotechnics
- Composition I
Semester 2
- Installatie van de faciliteiten
- Stage bij bedrijf
Year 5
Semester 1 / Semester 2
- Projects III
- Planning
Semester 1
- Werkplaats III
- Afmetingen
- Planning en beheer
Semester 2
- Afstudeerproject
- Portfolio
- Composition II
Galerij
Ranglijsten
Ramon Llull University is gerangschikt als de 4e beste onderwijsprestatie in Spanje (30 juni 2020). Dit wordt bevestigd door de onderwijsindicatoren van de U-Ranking die de prestaties van Spaanse universiteiten evalueert. Opvallend zijn de indicatoren "slaagpercentage", "niet-uitval", "percentage buitenlandse studenten" en "percentage studenten met internationale mobiliteitsprogramma's", waarbij de URL duidelijk boven het gemiddelde van universiteiten ligt. De U-Ranking heeft ook de instroom van afgestudeerden op de arbeidsmarkt geanalyseerd. In die zin heeft het de URL in de top 10 van universiteiten in Spanje geplaatst, duidelijk boven het nationale gemiddelde en opvallend vooral in de takken Sociale en Juridische Wetenschappen en Engineering en Architectuur.
Programma resultaat
- Officiële naam: Diploma Architectuurstudies
- Degree certificate issued by The Ministry of Education
- Credits: 300 ECTS
Goals
Met de graad in architectuur van La Salle leer je over het beroep op basis van:
Talent
- Talent forming talent: Thanks to the coexistence and teamwork of students from different backgrounds and ages, the transfer of talent between students is encouraged, as well as between the teaching community and the students themselves. (teach -> <-learn)
- Prestigieuze architecten, zowel nationaal als internationaal, geven vakken, masterclasses en units die een leerervaring bieden met een praktische en internationale visie
- Synchronization between academic and professional work: articulating the concerns of each student so that La Salle and the Architecture Studio where they are carrying out the internship can mutually nourish each other with talent (mass of knowledge).
Design Studio
The Design Studio is the heart of the new pedagogical scenario. A unique space in Barcelona with the character of an agora that welcomes the new academic model and encourages transversality and transfer of knowledge.
Elke student heeft een werkruimte waar hij elk project kan ontwikkelen en ervaren in contact met zijn klasgenoten en docenten en met toegang tot al het materiaal en de documentatie.
The interrelationship between the student's activities and the faculty: There is a total transfer of knowledge between workgroups, subjects, and courses. The teacher acts as experienced pedagogical support to monitor the exercises.
Learning-by-challenge approach: in the Design Studio, projects are carried out based on real cases that are carried out in the "architects' workshop" of the Workshop, Projects, and Urban Planning subjects.
Identification and belonging
Visibility at work: Progressive occupation of the Design Studio, being populated as a whole by models, plans, books, personal computers, etc., and granting it its own identity, which can be extended to the entire campus and the school's unique attribute.
Carrièremogelijkheden
Dankzij de personalisatie van de graad volgens de interesses van de studenten, zijn de afgestudeerden van de Architectuurstudies van de La Salle Universiteit Ramon Llull voorbereid op een diversiteit aan disciplines, typisch voor de architecten van deze eeuw. Ze kunnen werken en leiding geven aan nationale en internationale projecten, ongeacht het land waar het architectenbureau, bedrijf of instelling waar ze werken gevestigd is.
- Je kunt je eigen studio creëren of deel uitmaken van een architectuur- of ingenieursstudio, of van openbare instellingen
- Werken in civiele of openbare werken, in nieuwbouw of restauratie
- Een expert zijn op het gebied van stadsplanning, landschapsarchitectuur of ecologische duurzaamheid, en energie-efficiëntie van de bouw
- Advies op het gebied van restauratie, rehabilitatie en wijziging van het gebruik van gebouwen. Je kunt interieurs, objecten, meubels ontwerpen en zelfs in de podiumkunsten werken
- Uitvoeren van Retail projecten, en facility manager
- Maak ontwerpen van digitale omgevingen voor films of videogames
- Je kunt aan de slag als universitair onderzoeker of docent of als BIM-consultant