Fast-track counseling
By contacting the school, you'll get access to free priority counselling for any study and application questions.
University of Milan

Bachelor's Degree in Economics: Behavior, Data and Policy
Milan, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Fast-track counseling
By contacting the school, you'll get access to free priority counselling for any study and application questions.Galerij
toelatingen
leerplan
1° Cursusjaar
- Bedrijfseconomie en Marketing
- Coding
- Gegevensbescherming en consumentenrecht
- Wiskunde
- Micro-economie
- Philosophy of Science
- Waarschijnlijkheid en statistieken
2° Cursusjaar
- Causale gevolgtrekking en beleidsevaluatie
- Mededinging- en reclamerecht
- econometrie
- Experimentele economie
- Macro-economie
- Micro-economie van onzekerheid
- Openbare economie
3° Cursusjaar
- Gedragseconomie
- Consumentengedrag en marketingstrategie
- Ontwikkeling en duurzaamheid
- Eindexamen
- Arbeidsmarkten en migratie
- Machine learning voor de economie
Verdere keuzevakken
- Studenten moeten 12 studiepunten behalen voor keuzeactiviteiten (inclusief laboratoria tot )
- Studenten moeten 6 studiepunten verdienen door een van de volgende alternatieven te selecteren
- Computer vaardigheden
- Stage
- Transversale vaardigheden
- Extra taalvaardigheden (max)
- Overige activiteiten waarbij laboratoria betrokken kunnen worden (max )
Aanvullende taalvaardigheden (kies er één)
- Frans
- Duitse
- Italiaans
- Spaans
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Professioneel profiel en kansen op werk
De opleiding Economie: Gedrag, Data en Beleid heeft tot doel de volgende beroepsfiguren op te leiden.
Profiel: Data Technicus
- Functie in een werkcontext: specialisten assisteren bij experimenteel onderzoek en bij demografische, epidemiologische, sociale en economische onderzoeken; onderzoek- en data-acquisitieprocedures verifiëren en toepassen; kwaliteitscontrole van de verzamelde gegevens en statistische verwerking en analyse van de gegevens
- Vaardigheden die verband houden met de functie: Solide kwantitatieve en methodologische basis voor het verzamelen van gegevens en het uitvoeren van statistische analyses
- Verkooppunten voor werkgelegenheid: ondernemingen, publieke en private organisaties
Profiel: Marktanalist
- Functie in een werkcontext: specialisten helpen bij het definiëren van marketingstrategieën; onderzoek doen naar consumentenreacties en marktomstandigheden; commerciële penetratiemogelijkheden voor producten of diensten evalueren; concurrentiesituaties, prijzen en soorten consumenten identificeren; gevestigde procedures toepassen om relevante informatie te verzamelen; de verzamelde informatie organiseren en analyseren, en deze op een relevante en betekenisvolle manier presenteren aan specialisten en managers
- Vaardigheden die verband houden met de functie: Solide kwantitatieve basis voor het uitvoeren van statistische analyses, diepgaande kennis van marktsystemen en gedragsmechanismen van consumentenkeuzes
- Verkooppunten voor werkgelegenheid: ondernemingen, publieke en private organisaties