BA in Innovative Technologies for Digital Communication
Rome, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
toelatingen
leerplan
Het curriculum Innovatie en Digitaal, dat wordt aangeboden als onderdeel van de opleiding Innovatieve Technologieën voor Digitale Communicatie, biedt multidisciplinaire trainingen die erop gericht zijn om in alle fasen van de ontwikkeling van innovatieve digitale toepassingen rekening te houden met het gebruikersperspectief. Deze stappen omvatten: het identificeren van de behoeften van bepaalde doelgroepen, het ontwikkelen van een prototype van de applicatie, het evalueren van het gebruiksgemak ervan en het lanceren van het product via verschillende digitale kanalen.
De kracht van deze opleiding is het creëren van een geïntegreerde visie op wat het betekent om te innoveren, te beginnen met een zorgvuldige analyse van de behoeften van gebruikers (via interviews, focusgroepen, vragenlijsten, interactieve workshops, enzovoort) en diepgaande kennis van de talrijke digitale technologieën die vandaag de dag beschikbaar zijn (niet alleen mobiel, maar ook gerelateerd aan het internet der dingen, kunstmatige intelligentie en big data).
Samenwerking met de onderzoekscentra van de universiteit verrijkt de onderwijservaring. Veel professoren zijn eigenlijk onderzoekers bij DASIC (Digital Administration and Social Innovation Center), een onderzoekscentrum dat studenten betrekt bij een verscheidenheid aan projecten gericht op de toepassing van nieuwe technologieën op bedrijfs-, institutioneel en sociaal niveau, met als doel de productie te verbeteren. , administratie- en consumptieprocessen door middel van innovatie en optimalisatie.
Eerste jaar
Ik semester
- Informatietechnologieën en digitale toepassingen
- Sociologie van media en communicatie
- Visuele en digitale mediacultuur
- Spreken in het openbaar
II semester
- Psychologie van innovatie
- Hedendaagse geschiedenis en mediageschiedenis
- Mediarecht
- Visuele antropologie
Optionele groepskeuzevaardigheden
- Sociale media
- Mens-computer interactie (HCI)
- Digitale film- en videoproductie
- Scriptie laboratorium
Optionele groepskeuzemodule
- Taal en cultuur
- logica
- Innovatieve startup-creatie
Tweede jaar
Ik semester
- Media en religie
- Interactieve storytellingmodule I en module II
- Corporate en institutionele communicatie
- Digitale economie en marketing module I en module II
II semester
- Digitale economie en marketing module I en module II
- Internetstudies
- Digitaal sociaal onderzoek
Optionele groepskeuzevaardigheden
- Sociale media
- Mens-computer interactie (HCI)
- Digitale film- en videoproductie
- Scriptie laboratorium
Derde jaar
Ik semester
- Ontwerp van digitale media
- Beheer van sociale media
- Inleiding tot kunstmatige intelligentie
- Ondernemerschap en innovatie
- Schrijven voor digitale media
II semester
Optionele groepskeuzevaardigheden
- Sociale media
- Mens-computer interactie (HCI)
- Digitale film- en videoproductie
- Scriptie laboratorium
Optionele groepskeuzemodule
- Taal en cultuur
- logica
- Innovatieve startup-creatie
- Andere taalvaardigheden
- Stadium
- Laatste proefschrift
Galerij
Beurzen en financiering
De universiteit biedt een beperkt aantal deelbeurzen aan.
Neem contact met ons op voor meer informatie.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Na voltooiing van het programma kom je als afgestudeerde uitgerust met een breed scala aan kennis, vaardigheden en talenten naar voren, waardoor je kunt excelleren in zowel particuliere ondernemingen als publieke organisaties. Je krijgt de expertise die nodig is om de steeds evoluerende paradigma's en talen van digitale communicatie te begrijpen, waardoor je inhoud en formaten kunt creëren die specifiek zijn afgestemd op het digitale ecosysteem. Daarnaast leert u hoe u interactieve en multimediaproducten en -diensten kunt ontwikkelen.
Werkgelegenheidsmogelijkheden zijn onder meer:
- Innovatiestrateeg: Als innovatiestrateeg analyseer je de technologieën die op de markt beschikbaar zijn, waarbij je de echte behoeften van gebruikers in kaart brengt. Op basis van deze inzichten identificeer je de optimale interactie-ervaring.
- User Experience Designer: Als user experience designer maak je prototypes voor digitale applicaties. Je definieert de functionaliteiten en structuur ervan, ontwikkelt grafische elementen en visuele identiteiten en valideert deze aspecten bij potentiële eindgebruikers.
- Social Media Manager: In de rol van social media manager bepaal jij de meest effectieve communicatiemiddelen voor de digitale toepassing. Dit omvat het identificeren van de kanalen waarmee het de doelgroep zal bereiken. Concreet definieer je het gebruik van sociale mediakanalen binnen een bredere communicatiestrategie.