Bachelor of Science in Software Technology
Växjö, Zweden
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
03 Sep 2024
COLLEGEGELD
SEK 465.000 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* collegegeld voor studenten buiten EU / EES / Zwitserland: 390.000,00 SEK
Studenten Sessie
Verhuizen naar een nieuw land, studeren en een nieuw leven beginnen is een grote stap. Gelukkig voor jou hebben onze studenten het proces al doorlopen! Daarom nodigen ze je graag uit voor een webinar voor studenten door studenten.
Invoering
Zou je willen werken met game-ontwikkeling, IT-systemen voor auto's, of misschien binnen telecom? De toekomst is spannend en vol met mogelijkheden!
IT is overal in onze samenleving - in huizen, de gezondheidszorg en de industrie. Dit programma richt zich vooral op de software in IT-systemen, die te vinden is in alles, van mobiele telefoons en games tot auto's en industriële robots. Als computerwetenschapper krijg je een grondige kennis van programmeren en de kunst van het ontwerpen en ontwikkelen van IT-systemen.
Computers worden bestuurd door programma's. Deze programma's kunnen zeer kleine of enorme systemen zijn met miljoenen regels programmacode. De ontwikkeling van grotere programma's vereist een goed doordachte aanpak en een goede organisatie. Hoe je grote computersystemen organiseert, ontwerpt en ontwikkelt, zijn enkele dingen die je leert in softwaretechnologie, een onderwerp van informatica. Je verwerft ook kennis van andere gebieden van de informatica, zoals computernetwerken, databases en besturingssystemen.
Met keuzevakken binnen het programma kunt u uw eigen educatieve profiel maken, bijvoorbeeld in computergraphics / visualisatie.
Toelatingseisen
Algemene toelatingseisen Wiskunde D. Of: Wiskunde 3c.
selecties
Graad 60% en Zweedse Scholastic Aptitude Test 40%
Syllabus
Klik hier voor het programma-syllabus.
Carrière
Een eerste baan betekent waarschijnlijk dat je als programmeur binnen een grotere organisatie werkt. U kunt vervolgens aan de slag gaan als projectmanager, consultant of opvoeder. Waar u ook werkt, u werkt waarschijnlijk in een team met andere personen. De IT-wereld is wereldwijd, dus werken in het buitenland is net zo waarschijnlijk als werken in Zweden.
Mate
Bachelor of Science met specialisatie in softwaretechnologie. Het hoofdvak van studie: informatica.
Carrièremogelijkheden
Een eerste baan houdt waarschijnlijk in dat je als programmeur binnen een grotere organisatie gaat werken. Daarna kun je aan de slag als projectmanager, consultant of docent. Waar je ook werkt, je werkt waarschijnlijk in een team met andere mensen. De IT-wereld is mondiaal, dus werken in het buitenland is net zo waarschijnlijk als werken in Zweden.
leerplan
Als computerwetenschapper krijg je een gedegen kennis van programmeren en de kunst van het ontwerpen en ontwikkelen van IT-systemen.
Computers worden bestuurd door programma's. Deze programma's kunnen zeer kleine of enorme systemen zijn met miljoenen regels programmacode. Het ontwikkelen van grotere programma's vraagt om een doordachte aanpak en een goede organisatie. Het organiseren, ontwerpen en ontwikkelen van grote computersystemen zijn enkele van de dingen die je leert in softwaretechnologie, een gebied van informatica. Je verwerft ook kennis van andere gebieden van de informatica, zoals computernetwerken, databases en besturingssystemen.
Met keuzevakken binnen het programma kun je je eigen onderwijsprofiel maken, bijvoorbeeld in computergraphics/visualisatie.
Cursussen binnen het programma
Jaar 1
- 1MA441, Basis wiskunde voor informatici, 7,5 studiepunten
- 1DV501, Inleiding tot programmeren, 7,5 studiepunten
- 1DV510, Technische informatie en communicatie, 7,5 studiepunten
- 1DV700, Computerbeveiliging, 7,5 studiepunten
- 1DV503, Databasetechnologie, 7,5 studiepunten
- 1DV502, Objectgeoriënteerd programmeren, 7,5 studiepunten
- 1DV508, Projectcursus informatica, 7,5 studiepunten
- 1MA462, Discrete wiskunde, 7,5 studiepunten
Jaar 2
- 1DV607, Objectgeoriënteerde analyse en ontwerp met behulp van UML, 7,5 studiepunten
- 1DT301, Computertechnologie, 7,5 studiepunten
- Keuzevak, 7,5 studiepunten
- 1DV512, Besturingssystemen, 7,5 studiepunten
- 2DV608, Softwareontwerp, 7,5 studiepunten
- 1DV701, Computernetwerken – een inleiding, 7,5 studiepunten
- 2DV609, Projectcursus Software Engineering, 7,5 studiepunten
- 2DV516, Inleiding tot machine learning, 7,5 studiepunten
Jaar 3
- 2DV610, Software testen, 7,5 studiepunten
- 1DV516, Algoritmen en geavanceerde datastructuren, 7,5 studiepunten
- 1ME205, webprogrammering, 15 studiepunten
- Keuzevak, 7,5 studiepunten
- 2DV604, Software-architecturen, 7,5 studiepunten
- 2DV50E, afstudeerproject op bachelorniveau, 15 studiepunten