Keystone logo
McMaster University Faculty of Humanities

McMaster University Faculty of Humanities

McMaster University Faculty of Humanities

Invoering

Over de geesteswetenschappen

Wie zijn we? De faculteit Geesteswetenschappen omvat meer dan 125 full-en parttime faculteit onderzoek en onderwijs op negen afdelingen. Meer dan 3.000 studenten, meesters en Ph.D. studenten uit heel Canada en de rest van de wereld zijn ingeschreven voor onze programma's. Ze sluiten zich aan bij de vele duizenden die zijn afgestudeerd aan geesteswetenschappenprogramma's bij McMaster sinds de oprichting in 1887.

De verklaarde visie van een instelling is een goede indicator van haar diepste waarden en sterkste ambities. De visie van onze faculteit is gericht op excellentie in onderzoek, innovatie en onderwijs. Visies zijn natuurlijk niets zonder prestaties. De prestaties van McMaster Humanities zijn overal: van de onderzoeksprojecten en het innovatieve onderwijs van onze faculteit tot de intellectuele en sociale betrokkenheid van onze studenten bij McMaster en in de rest van de wereld.

Onze geschiedenis

De Faculteit der Geesteswetenschappen ontstond voor het eerst als gevolg van de McMaster University Act, 1976. De wet lanceerde officieel het moderne tijdperk van de faculteiten Business, Engineering, Health Sciences, Humanities, Science and Social Sciences. Alle verwijzingen naar geesteswetenschappen vóór 1976 kwamen onder de context van de kunsten, van 1968 tot 1976, en als de faculteit voor kunst en wetenschap van 1930 (toen de universiteit haar deuren opende in Hamilton, Ontario) tot 1968.

Geesteswetenschappen Visie

Managementsamenvatting

De vrije kunsten vormen de kern van elke grote universiteit. Bij McMaster University geloven we in een liberale kunstmissie die voortbouwt op de sterke punten van onze verschillende disciplines.

Onze faculteit streeft naar:

  • Op zoek naar excellentie in onderzoek, innovatie in het onderwijs en creativiteit in de podiumkunsten.
  • Stimuleren van kritische reflectie en logisch denken door middel van schriftelijke en mondelinge expressie.
  • Erkenning van de culturele diversiteit van onze universiteit, ons land en onze wereld.
  • De studenten doordringen van het belang van verantwoordelijk en gevoelig wereldburgerschap, door culturele zelfreflectie, ethisch redeneren en historisch begrip.
  • De waarde van talen en nieuwe media kennen, als een middel om onze geest open te stellen voor nieuwe manieren van communiceren en nieuwe manieren van begrip.
  • Je wagen aan nieuwe onderzoeksdomeinen, waaronder de cognitieve dimensies van muziek, taal en communicatie.
  • Definitie van een liberale kunsteducatie in de 21ste eeuw, een die onze studenten voorbereidt op de grote uitdagingen van de volgende generatie.
126286_test-image.jpg

Visie

De Faculteit der Geesteswetenschappen is toegewijd aan het cultiveren van een onderwijs- en onderzoeksomgeving die de hoogste normen van onze disciplines weerspiegelt, en aan het ondernemen van ondernemingen op nieuwe gebieden van interdisciplinair onderzoek en pedagogiek. In de kunsten blijven we streven naar een evenwicht tussen de beste tradities van het geesteswetenschappelijk onderwijs en de nieuwe vormen van kennis die opduikt binnen en op het snijvlak van disciplines. Door te leren van vroegere en dringende problemen waarmee onze wereldwijde wereld vandaag wordt geconfronteerd, bevorderen we vooruitgang in kennis die innovatieve, positieve verschillen maakt in de diverse levens van onze studenten.

Missie

De missie van het Academisch Adviesbureau is om studenten van de faculteit Geesteswetenschappen te helpen hun volledige potentieel te realiseren. Het academisch adviserend personeel werkt in verschillende situaties met studenten samen, evalueert hun behoeften en leert hen hoe ze door het hoger onderwijs kunnen navigeren. We werken samen met studenten om individuele plannen te ontwikkelen en uit te voeren om zowel academische als persoonlijke doelen te bereiken.

Bij binnenkomst van de faculteit worden studenten gekoppeld aan een adviseur die hen vanaf het eerste jaar tot aan het afstuderen ondersteunt met al hun academische behoeften.

Academische adviseurs bieden ondersteuning op de volgende gebieden:

  • Individuele onderwijsdoelen identificeren.
  • Programma- en cursusregistratie.
  • Interpretatie van academische voorschriften.
  • Academische werkaccommodaties.
  • Indien nodig andere bronnen op de campus verkennen.

Belangrijke nieuwe initiatieven en gateways

De faculteit heeft vijf nieuwe initiatieven voorgesteld om deze spannende agenda in de vrije kunsten te bevorderen. Voortbouwend op onze sterke punten, vertegenwoordigen de initiatieven belangrijke nieuwe toegangspoorten tot leren en ontdekken. Sommige van deze initiatieven vinden hun thuis in het nieuwe Liberal Arts-gebouw: andere zullen zich elders bevinden. Ze kruisen elkaar allemaal en ondersteunen elkaar, elk is in overeenstemming met de aanwijzingen in campagnedocumenten en met onze eigen visieoefening.

  • Centrum voor wereldburgerschap en cultuur.
  • Commons voor het leren van talen.
  • Wilson Instituut voor Canadese geschiedenis.
  • Centrum voor uitvoerende kunsten
  • Humanities and Social Sciences Research Institute.

English Language Requirements

Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.

Locaties

  • Hamilton

    1280 Main Street West Hamilton, , Hamilton

Vragen