BA Mediamanagement
DUUR
7 Semesters
TALEN
Engels, Duits
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 4.110 / per semester *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* EU: 4.110 EUR/semester; Niet-EU: 6.300 EUR/semester; eenmalig inschrijfgeld 490 EUR
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
mdh – ons aanbod voor jou
Mediadesign University kan terugkijken op meer dan 30 jaar succesvol lesgeven. mdh is een door de staat erkende hogeschool en al onze recente mediagerelateerde en creatieve opleidingen zijn volledig geaccrediteerd.
Het draait allemaal om contacten, zeker als het gaat om de creatieve industrie! Gelukkig zijn al degenen die kunnen profiteren van aansluiting op de arbeidsmarkt: de mdh-carrièreservice ondersteunt u vanaf het begin door relevante informatie, vacatures, persoonlijke coaching, een mentorprogramma en contacten in de branche te bieden.
De bacheloropleiding Mediamanagement bereidt je voor op een uitdagende en boeiende baan in de media en creatieve industrie in binnen- en buitenland. Of je nu besluit dat je aan de slag wilt in de muziek-, film- of gamesindustrie, misschien zelfs de boeken-, kunst- of advertentiemarkt, de Media Management BA biedt je de nodige tools om effectief op die gebieden te werken.
In de specialisatie Innovatiemanagement krijg je onder meer te maken met:
- Technologieën zoals blockchain, 5G en het internet der dingen als potentiële game-changers
- AI als aanjager van innovatie
- Het dilemma van de vernieuwer
In deze specialisatie wordt nauw samengewerkt met een van de toonaangevende innovatiebureaus in Duitsland.
In de specialisatie Games Management krijg je onder andere te maken met:
- De interactieve vertelkunst
- De creatieve uitdagingen bij het ontwikkelen van games
- Financieringsmodellen en productieprocessen in de gamesindustrie
In deze specialisatie werk je nauw samen met de studenten van onze opleiding Game Design en bedrijven uit de game-industrie.
Zo dicht bij het echte leven - theorieën en bedrijfsmodellen bestuderen die u in authentieke scenario's zult toepassen
Binnen onze Media Management (BA) gaan theorie en praktijk hand in hand. Met onze partner ICON hebben we specifieke programmamodules ontwikkeld die niet dichter bij de echte uitdagingen in bedrijfsbeheer en besluitvorming kunnen staan.
Op basis van authentieke scenario's leer je hoe je degenen identificeert die innovaties echt aandrijven, hoe je relevante doelgroepen definieert en tot slot: hoe je nieuwe producten en diensten creëert.
Dankzij de samenwerking met ICON kunnen wij bieden:
- werken met specifieke reële scenarioprojecten
- een gegarandeerde stage bij ICON voor geselecteerde studenten* (i.v.m. de verplichte stage binnen de opleidingen)
- een exclusieve baanaanbieding om met ICON te werken voor mensen met een uitstekende opleiding
Mogen wij u onze partner ICON voorstellen
De ICON Group is een internationaal opererend innovatiebedrijf gevestigd in Berlijn met vestigingen in München, Ingolstadt, Santa Monica, Detroit en Shanghai. Door business, design en technologie te combineren, ontwikkelt de ICON Group innovatieve producten en bedrijfsstrategieën en biedt een 360°-service aan hun klanten.
Galerij
leerplan
Onze specificaties op toekomstbestendige gebieden van innovatie en games
Ons programma Media Management (BA) biedt je een diepgaand inzicht in twee mogelijke specificaties: Innovation Management en Games Management.
De specificatie Innovatiemanagement omvat (onder meer):
- Technologieën, zoals BlockChain, 5G en Internet of Things
- AI als een van de meest impactvolle toekomstige innovatie-drivers
- Het "innovatorsdilemma"
Deze specificatie zal deel uitmaken van een nauwe samenwerking met onze partner ICON.
De specificatie Games Management omvat (onder meer):
- Interactieve verhalen vertellen
- Creatieve benaderingen van inherente uitdagingen bij het ontwikkelen van games
- Financierings- en monetariseringsmodellen in games, evenals productieprocessen in de gamesindustrie
Met deze specificatie werk je nauw samen met studenten van onze opleiding Game Design (B.Sc.) en met onze partners in de gamesindustrie.
1. semester | 2. semester | 3. semester |
|
|
|
4. semester | 5. semester | 6. semester |
|
|
|
7. semester | ||
|
Carrièremogelijkheden
Als afgestudeerde: in de opleiding werk je op het snijvlak van creativiteit en business en vind je je professionele toekomst
- in nationale en internationale mediagroepen die creatieve inhoud produceren of verkopen, zoals film-, tv- of streamingproducten,
- in bedrijven die zich bezighouden met de ontwikkeling, productie en marketing van games (als je ervoor kiest om gamesmanagement te studeren),
- in startende bedrijven die nieuwe technologieën en digitale businessmodellen ontwikkelen (als je kiest voor Innovation Management).
Daar wordt u belast met de besturing en het ontwerp van mediaproductieprocessen, marketing voor mediaproducten of de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsstrategieën in de creatieve en media-industrie.
Als onderdeel van je opleiding mediamanagement verdiep je je kennis in een van de twee specialisaties innovatiemanagement of gamemanagement.
Typische functies waarin u mogelijk werkt
Digital Business Consultant, Advertising Account Executive, Game Producer, Product Owner, Project Manager*in de Digitale Medien, Social Media Manager*in, Innovation Manager*in, Key Account Manager*in, Program Planner, Strategy Consultant, Media Relations Manager*in , Digitale Media Planer, enz.
toelatingen
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor in creatief zaken, mediabeheer
- Leeuwarden, Nederlanden
Bachelor in de communicatiewetenschappen in innovatieve mediaproductie
- Khlong Nueng, Thailand
BA Mediabeheer en digitale marketing
- Cologne, Duitsland
- Berlin, Duitsland + 6 meer