Bachelor of Science in wereldwijd ondernemerschap (BSGE)
Millennia Atlantic University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Doral, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 56.760 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* totale collegegeld schatting
Invoering
De Bachelor of Science Degree met een major in Global Entrepreneurship duurt 120 semesteruren. Het programma bestaat uit drie onderdelen. De eerste bestaat uit 36 semester credit-uren algemeen vormend onderwijs. Alle cursussen zijn verplicht. De cursussen in het algemeen onderwijs zijn ontworpen om breed te zijn en bestaan uit cursussen op gebieden zoals sociale wetenschappen, wiskunde, communicatie en geesteswetenschappen.
De tweede component bestaat uit 54 semester-studiepunten en biedt een kern van ondernemerschap aan alle studenten die zijn ingeschreven voor een bacheloropleiding gerelateerd aan ondernemerschap. Dit onderdeel legt een sterke nadruk op bedrijfsontwikkeling, management, ondernemingsrecht, marketing, productontwikkeling en boekhouding, naast andere studiegebieden voor ondernemen. Er zijn geen keuzevakken beschikbaar in dit onderdeel van het programma.
De derde component houdt verband met het nauwer gedefinieerde gebied van wereldwijd ondernemerschap. Dit onderdeel bestaat uit 30 semester-kredieturen en omvat onder meer cursussen op het gebied van financiering en fondsenwerving, wereldwijde handel en bedrijfsstrategie, importeren en exporteren, internationale bedrijfsactiviteiten, wereldwijde inkoop, leiderschap, marketing en organisatiegedrag. Het omvat ook een sluitstuk en een laatste pitchcursus voor bedrijfsconcepten (Global Business Concept Development II), waarin veel van de essentiële elementen van de cursus ondernemerschap voor de student worden samengebracht en resulterend in de ontwikkeling van een laatste pitch/plan voor een wereldwijd bedrijfsconcept. Alle cursussen zijn verplicht.
Programma resultaat
Het doel van de Bachelor of Science in Global Entrepreneurship is om studenten voor te bereiden op het creëren, starten, exploiteren of beheren van een internationaal of import- / exportbedrijf. Om dit doel te bereiken, combineert de training van het programma theorie met cursussen die de nadruk leggen op het omzetten van kennis in haalbare bedrijfsresultaten met behulp van praktische projecten en plannen die studenten direct kunnen toepassen op bedrijfsgerelateerde activiteiten. Leerders zullen kennis opdoen met betrekking tot wereldwijde handel, import- en exportprocessen, toegang tot buitenlandse markten, analyse van opkomende markten, internationale bedrijfsactiviteiten, het stimuleren van verkoop en tractie, wereldwijde inkoop, financiering en meer. Bovendien leren ze kritisch denken en zachte vaardigheden toe te passen op bedrijfsanalyse en besluitvorming, zakelijke kansen te evalueren en te benutten, en zakelijke concepten effectief te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.
leerplan
Algemeen onderwijs (36 uur)
- AML 100* - Amerikaanse literatuur (3 credit-uren)
- CIS 102 - Computerconcepten (3 credit-uren)
- COM 100 - Principes van communicatie (3 credit-uren)
- ECN 131 - Macro-economie (3 kredieturen)
- ECN 132 - Micro-economie (3 credit-uren)
- ENG 101 - Engelse compositie I (3 credit-uren)
- ENG 102 - Engelse compositie II (3 credit-uren)
- MAT 101 - College Wiskunde I (3 credit-uren)
- MAT 102 - College Wiskunde II (3 credit-uren). Een voortzetting van MAT 101, wat een vereiste is; De nadruk wordt gelegd op meer geavanceerde onderwerpen, waaronder lineaire vergelijkingen, statistiek en waarschijnlijkheid, differentiaalvergelijkingen en bewijstheorie (voorwaarde: MAT 101).
- POL 210 - Politicologie (3 credit-uren)
- PSY 131 - Algemene psychologie (3 credit-uren)
- SOC 101 - Sociologie (3 credit-uren)
* Keuzevakken Geesteswetenschappen; Studenten moeten AML 100 of HIS 201 voltooien
Kerncomponent ondernemerschap (54 uur)
- ACC 210 - Boekhouding I (3 kredieturen)
- ACC 220 - Boekhouding II (3 kredieturen)
- BUL 201 - Ondernemingsrecht I (3 credit-uren)
- BUS 101 - Inleiding tot het bedrijfsleven (3 kredieturen)
- MGT 103 - Ethiek en sociale verantwoordelijkheid (3 credit-uren)
- MGT 203 - Human Relations in Business (3 credit-uren)
- MGT 230 - Small Business Management (3 credit-uren)
- MGT 305 - Internationaal zakendoen (3 kredieturen)
- MGT 340 - Persoonlijk financieel beheer (3 kredieturen)
- MKG 101 - Principes van marketing (3 credit-uren)
- MKG 106 - Adverteren (3 kredieturen)
- ENT 200 - Inleiding tot ondernemerschap (3 credit-uren)
- MKG 306 - Marketing en digitale mediaplanning (3 kredieturen)
- BUL 203 - Juridische overwegingen voor ondernemers (3 credit-uren)
- ENT 300 - Ondernemersmentaliteit en leiderschapsstrategieën (3 credit-uren)
- ENT 305 - Productmarktonderzoek en milieuanalyse (3 kredieturen)
- ENT 306 - Productontwikkeling (3 kredieturen)
- ENT 344 - Global Business Concept Development I (3 credit-uren)
Hoofdcomponent voor wereldwijd ondernemerschap (30 uur)
- FIN 434 - Financiering en fondsenwerving (3 kredieturen)
- BUS 440 - Wereldwijde handel en bedrijfsstrategie (3 credit-uren)
- BUS 442 - Importeren en exporteren (3 kredieturen)
- BUS 443 - Toegang tot buitenlandse markten en opkomende markten (3 kredieturen)
- BUS 445 - International Operations, Logistics en Supply Chain Management (3 kredieturen)
- ENT 404 - Wereldwijde inkoop (3 kredieturen)
- ENT 412 - Winstgevendheid en prestatiebeheer (3 kredieturen)
- ENT 416 - Ondernemende e-commerce en e-tail (3 kredieturen)
- ENT 420 - Verkoop stimuleren en grip krijgen (3 kredieturen)
- ENT 499 - Capstone en Final Business Pitch (Global Business Concept Development II) (3 credit-uren)
Totaal aantal uren dat nodig is voor afstuderen - 120 uur
Carrièremogelijkheden
Succesvolle afronding van het programma bereidt afgestudeerden voor op zelfstandig ondernemerschap als ondernemer of eigenaar van een klein bedrijf (met name met een wereldwijde of import-/exportfocus), en werk in functies zoals algemene en operationele managers, projectmanagers, productiemanagers, marketingmanagers, innovatie functionarissen, inkoopmanagers, import-/exportmanagers, supply chain managers, managementanalisten, bedrijfsmanagers, logistiek analisten, distributiemanagers, inkoopagenten, marktonderzoekanalisten en wereldwijde verkoopvertegenwoordigers/directeuren.