
BA (CE) in Marketing en nieuwe mediatechnologieën
Vienna, Oostenrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
15 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 8.000 / per semester
STUDIE FORMAAT
Blended, Op de campus
Invoering
Waarom zou je kiezen voor Marketing en Nieuwe Media Technologieën?
Ons programma wordt in het Engels aangeboden en biedt een internationale omgeving die je leerervaring verrijkt. Ons vooruitstrevende curriculum legt de nadruk op digitale mediavaardigheden en opkomende technologieën en biedt je unieke toegang tot innovatieve tools zoals het WebLyzard Web Intelligence-platform en Storypact (AI-gestuurde tekstproductie), zodat je bent uitgerust met de vaardigheden die nu en in de toekomst nodig zijn.
In tegenstelling tot traditionele marketingprogramma's gaat ons curriculum verder dan alleen communicatiemarketingpraktijken en omvat het modules over verschillende aspecten van moderne marketing, waaronder merkcommunicatie, digitale marketing, sociale-mediamarketing, interactieve storytelling, meeslepende ervaringen (AR, XR, VR), generatieve AI en duurzaamheid.
Via ons stagemodel werk je mee aan projecten in de echte wereld, doe je praktische ervaring op en krijg je inzichten die relevant zijn voor de sector en die je voorbereiden op je toekomstige carrière.
Bij onze bachelorprogramma's voor permanente educatie is je werkervaring van belang. Er kunnen tot 90 ECTS-studiepunten worden toegekend op basis van je werkervaring, bestaande expertise en eerdere opleidingen, zodat je je weg naar een BA (CE) in Marketing en Mediatechnologieën kunt versnellen.
Programma collegegeld
Galerij
leerplan
Eerste jaar
Semester 1 (32 ECTS) - Herfst
- Basisbeginselen van financiën en boekhouding
- Marketing en consumentengedrag
- Wiskunde en statistieken
- Duurzaamheidsgeletterdheid voor bedrijven
- Nieuwe media en e-businesstoepassingen
Semester 2 (32 ECTS) - Voorjaar
- Product- en merkbeheer
- Basisprincipes van computerwetenschappen en programmeren
- Ethiek in internationaal management
- Wiskunde en statistiek II
- PR & Communicatie
- Organisatiegedrag en MVO
Tweede jaar
Semester 3 (30 ECTS) - Herfst
- Grondslagen van kunstmatige intelligentie
- Tekstmining en media-analyse
- Project management
- Geïntegreerde marketingcommunicatie
- Visuele communicatie en ontwerp
- Gebruikersgericht ontwerp: principes, methoden
Semester 4 (28 ECTS) - Voorjaar
- Interculturele communicatie
- Cases & Technologie in Interactieve Marketing
- Generatieve AI
- Markt- en consumentenpsychologie
- Marketingintelligentie
- Inleiding tot het ondernemingsrecht
Derde jaar
Semester 5 (29 ECTS) - Herfst
- Immersieve mediaproductie (VR/XR)
- Prestatiemarketing
- Stagevoorbereidingscursus
- Ontwerplab digitaal
- Marktonderzoek en empirisch project
- Planning voor sociale media marketing
Semester 6 (29 ECTS) - Voorjaar
- Stage (900 uur)
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Na het afronden van ons programma bent u voorbereid op een scala aan interessante carrièremogelijkheden, waaronder:
- Communicatiemanager
- Mediaspecialist
- Merkmanager
- Social media manager
- Specialist in public relations
- Contentmaker
- Communicatiespecialist