
BA (CE) in Smart Service en Experience Design
Vienna, Oostenrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
15 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 8.000 / per semester *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* tot 50% vermindering
Invoering
Waarom zou je kiezen voor Smart Service and Experience Design?
Onze bachelorprogramma's voor permanente educatie bieden een unieke kans voor voor ervaren professionals om hun professionele doelen en carrièrevooruitzichten te bevorderen. Met maximaal 90 ECTS-studiepunten die worden toegekend op basis van je werkervaring, expertise en eerdere opleidingen, kunnen onze studenten het collegegeld verlagen en hun weg naar een Smart Service and Experience Design-diploma versnellen, ontworpen om je voor te bereiden op de arbeidsmarkt.
- Verder dan traditionele studies: Val op in de ervaringsgedreven wereld van vandaag met ons interdisciplinair programma, dat ervaringsontwerp, digitale vaardigheden en management combineert om innovatieve oplossingen te creëren...
- Flexibele roosters: Streef je opleiding na en open nieuwe deuren in de zakenwereld terwijl je je verantwoordelijkheden onderhoudt.
- Connecties met de industrie: Profiteer van ons sterke netwerk van industriële partners en alumni, het BGA-platform voor loopbaanontwikkeling dat waardevolle samenwerkingen, samenwerkingen met start-ups, coaching en arbeidsbemiddelingsmogelijkheden biedt.
- Ervaring in de echte wereld: Doe mee aan praktijkgerichte projecten en casestudy's die uitdagingen en oplossingen uit de echte wereld simuleren, gericht op duurzaamheid en innovatie.
- Persoonlijke leerervaring: Kleine klassen, individuele aandacht van docenten en mogelijkheden voor mentorschap en samenwerking.
- Duurzame impact: Leer duurzame bedrijfspraktijken te ontwikkelen en te implementeren die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij en het milieu.
Leer hoe u de klantervaring kunt verbeteren
Het programma wordt volledig in het Engels gegeven en biedt een internationale leeromgeving die je educatieve ervaring verrijkt. Het studieprogramma integreert design thinking, digitale competenties, managementpraktijken en innovatie om afgestudeerden te vormen tot professionals die voorbereid zijn om te voldoen aan de veranderende eisen van de markt. Studenten benaderen dit programma door een duurzaamheidslens. Door middel van onze cursussen in human centric design, digitale communicatie en service management worden ze goed afgeronde managers in de dienstensector - wereldwijd de snelst groeiende industrie.
Met een sterke achtergrond in servicemanagement biedt Modul University Vienna baanbrekend inzicht in hoe je uitstekende ervaringen creëert, zowel in de echte wereld als digitaal. Als enige Oostenrijkse bacheloropleiding in smart service design krijgen studenten exclusieve inzichten, praktische ervaringen en unieke mogelijkheden binnen dit groeiende vakgebied.
Module I: Bedrijfsadministratie
- Organisatiegedrag en maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Marketingintelligentie
- Innovatie en ontwerp begrijpen
- Marketing en consumentengedrag
- Uitdagingen voor duurzaam ondernemen & De circulaire economie
- Geïntegreerde marketing communicatie
- Duurzaamheidsgeletterdheid voor het bedrijfsleven
Module II: Informatiebeheer
- Nieuwe media en e-businesstoepassingen
- Grondbeginselen van webprogrammering en applicatieontwikkeling
- Datawetenschap voor diensten
- Immersieve mediaproductie (VR/XR)
Module III: Kwantitatieve methoden
- Wiskunde en statistiek
Module IV: Economie en financieel beheer
- Basisbeginselen van financiën en boekhouding
- Micro-economie
Module V: Wet
- Inleiding tot het ondernemingsrecht
Module VI: Service- en ervaringsontwerp
- Service Operationeel Management
- Bedrijfsanalyse toerisme en horeca
- Design Lab Ervaring Economie
- Ontwerp bedenken
- Gebruikersgericht ontwerpen: principes, methoden
- Basisprincipes van servicemanagement
- Ontwerplab Digitaal
- Service-innovatie
- Toepassingen voor serviceontwerp
- Visuele communicatie en ontwerp
- Service Operations Management
Module VII: Stage
- Moet worden geverifieerd door middel van een officiële bevestigingsbrief van de werkgever, die een referentiebrief en/of een prestatiebeoordeling van de huidige of vorige werkplek van de student moet bevatten.
- Via ons stagemodel werk je mee aan projecten in de echte wereld, doe je praktische ervaring op en krijg je inzichten die relevant zijn voor de sector en die je voorbereiden op je toekomstige carrière.
Solliciteer nu om de toekomst van slimme diensten te ontwerpen
Solliciteer nu en word een leider in het creëren van innovatieve en naadloze gebruikerservaringen. Ontwikkel veelgevraagde vaardigheden op het gebied van serviceontwerp, design thinking, digitale competenties, managementpraktijken, innovatie en het creëren van ervaringen, waar in verschillende sectoren veel vraag naar is, om mensen en hun behoeften te begrijpen en boeiende, naadloze en innovatieve klantervaringen te creëren.
Programma collegegeld
Galerij
leerplan
Eerste jaar
Semester 1 (30 ECTS) - Herfst
- Basisbeginselen van financiën en boekhouding
- Basisprincipes van servicemanagement
- Ontwerp bedenken
- Wiskunde en statistiek I
- Duurzaamheidsgeletterdheid voor bedrijven
- Innovatie en design begrijpen
Semester 2 (28 ECTS) - Voorjaar
- Marketing en consumentengedrag
- Wiskunde en statistiek II
- Duurzame bedrijfsuitdagingen/ De circulaire economie
- Toerisme & Gastvrijheid Bedrijfsanalyse
- Organisatiegedrag en MVO
Tweede jaar
Semester 3 (30 ECTS) - Herfst
- Service-innovatie
- Nieuwe media en e-businesstoepassingen
- Service Operationeel Management
- Geïntegreerde marketingcommunicatie
- Visuele communicatie en ontwerp
- Gebruikersgericht ontwerp: principes, methoden
Semester 4 (28 ECTS) - Voorjaar
- Basisprincipes van webprogrammering en applicatieontwikkeling
- Toepassingen voor serviceontwerp
- Micro-economie
- Markt- en consumentenpsychologie
- Marketingintelligentie
- Inleiding tot het ondernemingsrecht
Derde jaar
Semester 5 (31 ECTS) - Herfst
- Immersieve mediaproductie (VR/XR)
- Datawetenschap voor diensten
- Stagevoorbereidingscursus
- Ontwerplab Digitaal
- Design Lab Ervaring Economie
Semester 6 (29 ECTS) - Voorjaar
- Stage (900 uur)
toelatingen
Carrièremogelijkheden
De sector Service and Experience Design heeft ongekende veranderingen ondergaan door digitale transformatie (boekingsplatforms, financiële diensten/bankieren/verzekeringen, detailhandel en milieu-uitdagingen. Studenten zullen in dit programma ook ondernemerschap en innovatieonderwerpen benaderen vanuit een duurzaamheidsperspectief. Via onze cursussen in ondernemerschap, mensgericht ontwerp, digitale communicatie en servicemanagement worden studenten veelzijdige managers in de dienstensector, wereldwijd de snelst groeiende industrie.
Carrièremogelijkheden voor afgestudeerden van de bacheloropleiding Smart Service and Experience Design:
- Experience Designer/Manager, Service Designer/Manager, User-Experience Designer, Brand Manager, Innovation Manager, Interaction designer, Digital Marketing, Customer Relationship Manager, Service Researcher en Consultant, Tourism and Hospitality Manager, Web/App Developer, Design Strategist voor de detailhandel, financiële dienstverlening en verzekeringssector.
- Bedrijfseigenaar.