Keystone logo
New European College Bachelor Bedrijfskunde (BBA) Marketing & Communicatie
New European College

Bachelor Bedrijfskunde (BBA) Marketing & Communicatie

Munich, Duitsland

3 up to 4 Years

Engels

Full time

Aanvraagdeadline

26 Aug 2024

EUR 4.900 / per semester

Op de campus

Invoering

Bachelor of International Business Administration studenten doorlopen een reeks brede marketingmodules, maar de studenten die kiezen voor de specialisatie Marketing en Communicatie maken kennis met de aspecten van bedrijven en organisaties die van invloed zijn op het succes of de organisatie.

Marketing & Communicatie omvat een combinatie van zakelijke marketingstrategieën, branding en de manier waarop bedrijven en organisaties zichzelf naar de buitenwereld promoten. Het is de taak om een constant imago te creëren dat het bedrijf, zijn idealen en zijn producten zal promoten. Marketing & Communicatie dringt dieper door dan alleen de productie van gedrukt of online materiaal, het gaat over de manier waarop een organisatie haar boodschappen communiceert, zowel intern als extern.

Bedrijfsbeheerders die zich bezighouden met de marketing- en communicatiestrategieën van een bedrijf kijken voortdurend naar de bestaande systemen, naar de menselijke hulpbronnen en de manier waarop deze worden beheerd, naar de toeleveringsketen en naar de verkooppijplijn – allemaal gebieden die rechtstreeks worden beïnvloed door de marketing- en communicatiestrategie.

Marketing & Communicatie houdt zich bezig met branding, beeldvorming, huisstijl, maar ook met crisismanagement, inkrimping en heruitvinding – Marketing & Communicatie specialisten staan in de frontlinie van Bedrijfskunde!

Marketingcarrières variëren enorm, omdat het beroep vele facetten en activiteiten omvat. Hoewel er veel mogelijkheden zijn, hebben ze allemaal een aantal dingen gemeen, waaronder het beheer van een concept, een dienst of een merk en het begrijpen van de behoeften en vereisten, zowel extern van klanten en relaties, als intern van de organisatie of het bedrijf zelf. . De communicatie van een marketingstrategie is van cruciaal belang voor het succes van een Marketing- en Communicatiemedewerker in elke organisatie.

Dat marketingcommunicatie op meerdere manieren kan worden gedaan en daarom opent een carrière in marketing en communicatie als beroep meerdere deuren.

Marketing- en communicatiespecialisten nemen een product of dienst en associëren dat product of dienst met een merknaam, een huisstijl en een filosofie. Marketing kan worden gedefinieerd als de intermediaire functie tussen productontwikkeling en verkoop. Het kan worden gezien als de opslagplaats voor reclame, public relations, mediaplanning, verkoopstrategie en meer. Marketing- en communicatiespecialisten zorgen voor een lange levensduur van een product of bedrijfsnaam. Zij zorgen ervoor dat klanten een evenwichtig en prettig gevoel krijgen bij de organisatie of onderneming. Een belangrijk onderdeel van een carrière in marketing en communicatie is het begrijpen van de behoeften, voorkeuren en beperkingen die de doelgroep van consumenten of de marktniche definiëren die overeenkomt met het merk door middel van marktonderzoek.

toelatingen

leerplan

Programma collegegeld

Carrièremogelijkheden

Over de school

Vragen