Bachelor Bedrijfskunde (BBA) Marketing & Communicatie
Munich, Duitsland
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
26 Aug 2024
COLLEGEGELD
EUR 4.900 / per semester
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Bachelor of International Business Administration studenten doorlopen een reeks brede marketingmodules, maar de studenten die kiezen voor de specialisatie Marketing en Communicatie maken kennis met de aspecten van bedrijven en organisaties die van invloed zijn op het succes of de organisatie.
Marketing & Communicatie omvat een combinatie van zakelijke marketingstrategieën, branding en de manier waarop bedrijven en organisaties zichzelf naar de buitenwereld promoten. Het is de taak om een constant imago te creëren dat het bedrijf, zijn idealen en zijn producten zal promoten. Marketing & Communicatie dringt dieper door dan alleen de productie van gedrukt of online materiaal, het gaat over de manier waarop een organisatie haar boodschappen communiceert, zowel intern als extern.
Bedrijfsbeheerders die zich bezighouden met de marketing- en communicatiestrategieën van een bedrijf kijken voortdurend naar de bestaande systemen, naar de menselijke hulpbronnen en de manier waarop deze worden beheerd, naar de toeleveringsketen en naar de verkooppijplijn – allemaal gebieden die rechtstreeks worden beïnvloed door de marketing- en communicatiestrategie.
Marketing & Communicatie houdt zich bezig met branding, beeldvorming, huisstijl, maar ook met crisismanagement, inkrimping en heruitvinding – Marketing & Communicatie specialisten staan in de frontlinie van Bedrijfskunde!
Marketingcarrières variëren enorm, omdat het beroep vele facetten en activiteiten omvat. Hoewel er veel mogelijkheden zijn, hebben ze allemaal een aantal dingen gemeen, waaronder het beheer van een concept, een dienst of een merk en het begrijpen van de behoeften en vereisten, zowel extern van klanten en relaties, als intern van de organisatie of het bedrijf zelf. . De communicatie van een marketingstrategie is van cruciaal belang voor het succes van een Marketing- en Communicatiemedewerker in elke organisatie.
Dat marketingcommunicatie op meerdere manieren kan worden gedaan en daarom opent een carrière in marketing en communicatie als beroep meerdere deuren.
Marketing- en communicatiespecialisten nemen een product of dienst en associëren dat product of dienst met een merknaam, een huisstijl en een filosofie. Marketing kan worden gedefinieerd als de intermediaire functie tussen productontwikkeling en verkoop. Het kan worden gezien als de opslagplaats voor reclame, public relations, mediaplanning, verkoopstrategie en meer. Marketing- en communicatiespecialisten zorgen voor een lange levensduur van een product of bedrijfsnaam. Zij zorgen ervoor dat klanten een evenwichtig en prettig gevoel krijgen bij de organisatie of onderneming. Een belangrijk onderdeel van een carrière in marketing en communicatie is het begrijpen van de behoeften, voorkeuren en beperkingen die de doelgroep van consumenten of de marktniche definiëren die overeenkomt met het merk door middel van marktonderzoek.
toelatingen
leerplan
Het schooljaar op New European College is verdeeld in twee trimesters – winterterm en zomerterm, en zes hoofdblokken die elk zes weken duren. Elk blok van zes weken bestaat uit twee lesweken, gevolgd door een projectweek, daarna nog twee lesweken, gevolgd door een toetsweek, om de module af te ronden.
Talen en projectweken zijn een belangrijk onderdeel van het bachelorprogramma. Aan het begin van elk semester worden taalcursussen aangeboden voor de volledige drie blokken. Tijdens de Projectweek krijgen studenten de kans om in teams te werken aan een praktijkcase of simulatie met als doel om aan het eind van de week een laatste 'pitch' te presenteren en hun ervaring te evalueren.
Het programma Marketing & Communicatie is gericht op het ontwikkelen van de vaardigheden en competenties die een moderne Marketing en Public Relations Officer nodig heeft.
Studenten maken kennis met modules zoals massacommunicatie, public relations en bedrijfsbranding, maar ook met marketinggebieden zoals marketingonderzoek, nichemarketing en e-presence.
Tijdens hun laatste jaar wordt studenten gevraagd om een bedrijfscommunicatieplan of een marketingstrategie als onderdeel van een businessplan te ontwerpen.
Galerij
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
In elk bedrijf en in elke sector zijn marketing- en communicatiespecialisten nodig, dus het carrièrepotentieel is onbeperkt.
Mogelijkheden zijn onder meer:
- Marktonderzoek
- Merkmanagement
- Advertising
- Promotions
- Publieke relaties
- Crisisbeheersing
Veel afgestudeerden van Wittenborg hebben direct werk gevonden bij kleine marketing- en communicatiebedrijven, en sommigen zijn hun eigen bureaus begonnen. Deze studenten begrijpen dat het ontwikkelen van marketing- en interne en externe communicatiestrategieën voor bedrijven uiterst lucratief en specialistisch werk kan zijn, en dat succes vaak te vinden is in het vermogen om oplossingen te meten. Afgestudeerden hebben ook een carrière gevonden bij non-profitorganisaties en overheidsorganisaties, waar ze werkzaam zijn op gebieden als public relations en internationale communicatie.