
Driejarige cursus Fashion Design
Milan, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels, Italiaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Leren door te doen is het principe dat ten grondslag ligt aan de driejarige cursussen bij Raffles Milano, een trainingservaring die de geest structureert, een solide technische basis biedt en het verlangen losmaakt om je levenshorizon te verbreden.
Het modesysteem is een groot, gearticuleerd en soms onvoorspelbaar gebied, waar een gevoel voor klassiekers een raakvlak weet te vinden met de uitersten van het experiment. Er is geen waterdicht recept voor succes: er is een bereidheid nodig om hard te werken, samen met de nieuwsgierigheid om te leren en zich te meten met de buitenwereld en zijn duizenden culturen: haute couture, pop, etnisch, enz. Je hebt een scherp oog nodig - dat getraind moet worden - dat in staat is om het kleinste detail op te merken. Een oog dat vertrouwd is met traditionele kleermakersmethoden, maar niet te verlegen is om een schaamteloze elegantie te suggereren.
Cursusleider, Monica Ciabattini Medeoprichter luxemerk "Le Silla
Monica Ciabattini is geboren en getogen in Milaan, waar ze Public Relations, Reclame en Toegepaste Communicatie studeerde. Ze is medeoprichtster van het modehuis Le Silla . Als creatief directeur geeft Monica bij Le Silla uiting aan haar innovatieve visie op luxe schoenen. Met een strategische en vooruitdenkende visie draagt Monica bij aan het overbrengen van een sterk en betrouwbaar merkimago als Chief Marketing Officer (CMO) en Chief Communication Officer (CCO), waarbij ze toezicht houdt op alle communicatie- en marketingactiviteiten van het maison. Daarnaast werkt Monica als Environmental Social Governance manager, gedreven door de wens om goede milieu- en sociale praktijken te bevorderen, wat zich vertaalt in een toewijding aan het verminderen van de milieu-impact van het bedrijf en de wens om bij te dragen aan het sociale weefsel en het gebied waarin het bedrijf actief is door aandacht voor arbeidsomstandigheden, gendergelijkheid en de afwijzing van elke vorm van discriminatie te stimuleren.
Partner:

Professionele kansen
Aan het einde van deze driejarige opleiding krijgen studenten toegang tot carrières als ontwerper, accessoireontwerper, modestylist, mode-illustrator en patronenmaker. Maar naast deze traditionele beroepen en dankzij de nieuwe interdisciplinaire rollen die de moderne modewereld doordringen, zullen ze ook in staat zijn om kwesties aan te pakken die te maken hebben met duurzame materialen, communicatie, distributie, marketing (ze worden trendvoorspeller, art director, persvoorlichter, image consultant, modeblogger, manager of inkoper, visual merchandiser, enz.)
Ideale studenten
Deze cursus is bedoeld voor kandidaten met een middelbare schooldiploma en voor studenten van Italiaanse of buitenlandse universiteiten. Idealiter worden kandidaten gedreven door een oprechte passie voor design, stijl en kleding en een drang om hun eigen potentieel voor ontwerpen, interpreteren en communiceren in te zetten, evenals hun aangeboren capaciteiten en talenten, om een carrière op te bouwen in de modescene. Gedurende de drie jaar leren studenten de wereld om hen heen te interpreteren op manieren die niet direct vanzelfsprekend zijn, een vaardigheid die ze in toekomstige professionele en creatieve contexten goed kunnen toepassen.
Carrièremogelijkheden
Professionele kansen
De stijlscène en de daarbij betrokken beroepen evolueren radicaal, aangezien traditionele categorieën poreus worden. Naast carrières bij modemerken openen zich naast de grote modeontwerpers (als assistent-ontwerper, patroonmaker, productie-assistent, modestylist of mode-illustrator) of als freelancer een reeks crossover-functies en kansen op internationaal niveau, gekoppeld tot creativiteit, productie, distributie en promoties. Weten dat je kunt rekenen op een spraakmakende training is in deze contexten bijna altijd een troef.
Galerij
leerplan
leerplan
Eerste jaar | Tweede jaar | Derde jaar |
Elementen die studenten kennis laten maken met de studie van modeontwerp, algemene voorbereiding. | Tussentijdse ontwikkeling van de onderwerpen en specifieke aandachtspunten. | Afronding van de onderwerpen, afstudeerproject en samenstelling van een portfolio. In het bijzonder analyseren studenten vormen, silhouetten, materialen, productieprocessen, sociale factoren en gebruiken die ten grondslag liggen aan een bewust, gearticuleerd, origineel ontwerpproces. |
De sfeer in het klaslokaal moedigt studenten aan om hun individualiteit uit te drukken en nieuwe gebieden en contexten te verkennen, inclusief het buiten de gebaande paden wagen.
Onderwerpen
- Trend anticiperend
- Het modesysteem
- Kunst- en kostuumgeschiedenis
- Patroon maken
- Stoffen en grondstoffen
- Kleding ontwerp
- Product ontwikkeling
- Mode tekenen
- Collageverzameling
- Marketing en onderzoek
toelatingen
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.