Driejarige cursus in interieurontwerp
Milan, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Italiaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Nov 2024
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Leren door te doen is het principe achter de driejarige opleidingen van Raffles Milano, een opleiding die de geest structureert, een stevige technische achtergrond geeft en ervoor zorgt dat je je horizon wilt verbreden.
Cursusleider: Carlo Forcolini, ontwerper
Geboren in 1947, studeerde hij in 1969 af aan de Brera Academie voor Schone Kunsten. Van 1975 tot 1979 werkte hij voor ICF De Padova en tegelijkertijd begon hij samen te werken met Vico Magistretti, een van de meesters van Italiaans design. Van 1978 tot 1984 woonde hij in Londen, waar hij een van de oprichters was van Alias en directeur werd van Artemide GB. In 1992 richtte hij Nemo op, en in 1999 Forcolini.Lab. In 2005 richtte hij Oylight op. Door de jaren heen heeft hij ontworpen voor Amar, Cassina, BBB Bonacina, Luceplan, Luci Italia, Gervasoni, Joint, Pomellato. Van 2001 tot 2007 was hij voorzitter van de ADI Association for Industrial Design. In 2007 werd hij lid van de Italian Design Council. Van 2009 tot 2014 was hij CEO van de IED Group, Vice President en Scientific Director. Zijn projecten bevinden zich in de collecties van het Cooper Hewitt Museum in New York, in het Museum of Decorative Arts in Parijs, in het Design Museum van de Triënnale van Milaan en in de Compasso d'Oro ADI-collectie. Hij exposeerde in Madrid, Los Angeles, Londen, Hamburg, Keulen, Tokio, Sidney, Santiago, Moskou, Oslo, Napels, Milaan, Toronto en Brussel.
Waarom
Ontwerpen betekent de wereld transformeren, van de eenvoudigste naar de meest complexe dingen. Design is niet alleen een discipline die leert hoe we het materiële leven kunnen uitvinden en verbeteren: het is een model dat ons leert hoezeer het plan van het kleine en het grote met elkaar verbonden zijn door onzichtbare draden. Het is de kunst van verandering, verantwoordelijkheid en commitment.
Student van het Jaar
Aan het einde van elk academiejaar kent RM het beste talent toe van elk jaar van de cursus.
De erkenning wordt gegeven aan de student die zich, voor academische loopbaan en portfolio, heeft onderscheiden in de evaluatie van zowel een commissie van interne docenten als die van een commissie van externe professionals, in dit geval opgeroepen om een door anonimiteit gegarandeerde portfolio te beoordelen.
Hoogleraren
Het zijn gevestigde professionals, auteurs van projecten die hun sporen hebben achtergelaten, en met lange jaren van lesgeven achter zich. Ze hebben een open en beslist internationale kijk. Ze maken deel uit van een samenhangende en vruchtbare groep en ze genieten van het vergelijken van de voortgang van de cursussen, de kansen die zich voordoen in de race en de prestaties van individuele studenten.
bedrijven
In bijna dertig jaar activiteit heeft Raffles Group een solide netwerk van partners opgebouwd die samenwerken in de driejarige cursussen en in de Masters. De reputatie van de bedrijven en de kwaliteit van de ontwikkelde relaties zijn de garantie voor een beslist vruchtbare ontmoeting tussen het onderwijs en het bedrijfsleven.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong en Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Verlotingsgesprekken
Elke maandagavond om 18.30 uur nodigt Raffles Milano studenten uit om een groot figuur uit de designscene, stijl en cultuur van het project te ontmoeten. Live luisteren naar de verhalen en ideeën die de markt beïnvloeden en onze mentaliteit bevorderen, is een kans van grote diepte, die een aanvulling vormt op academische programma's.
toelatingen
leerplan
programma
Een voorbereidende fase (eerste jaar) wordt gevolgd door een tussentijdse studie (tweede jaar) en een afrondingstraject gewijd aan de uiteindelijke projectportfolio (derde jaar). Vanuit de theoretische grondslagen van tekenen en representeren, van de geschiedenis van toegepaste kunst en architectuur voor huiselijke ruimtes, worden steeds complexere sociaal-culturele scenario's aangepakt en gekoppeld aan de bedrijfswereld, de evolutie van gebruiken en levensstijl. , van de relatie van merken met gebruikers en consumenten, op zoek naar die ontwerpoplossingen die de meest geavanceerde en duurzame antwoorden kunnen bieden voor het verbeteren van de kwaliteit van leven, de werkplek en vrije tijd.
Onderwerpen
- Visueel ontwerp;
- Ontwerp, onderzoek en representatie van ruimtes;
- Geschiedenis van de architectuur, meubels;
- Geschiedenis van kunst en design;
- Tentoonstellingsontwerp;
- Winkelontwerp;
- 3D- en CAD-laboratorium;
- Ontwerp van de omgeving;
- Antropologie en consumptiesociologie;
- Materialen en oppervlakken;
- Branding, Marketing en Onderzoek;
- Akoestiek en Verlichting;
- Kleur en colorimetrie;
- Decoratie en texturen.
Ideale studenten
Wie is
De cursus is bedoeld voor mensen met een middelbare schooldiploma en studenten van Italiaanse of buitenlandse universiteiten. Een specifieke interesse in de disciplines van het project is vereist voor ruimtes (huishoudelijk, voor kantoren, voor receptie, voor ontmoetingsplaatsen en commercieel); het bedenken en ontwerpen van omgevingen voor tentoonstellingsontwerp en inrichting voor thuis, op het werk en in de vrije tijd; voor de studie en samenhangende toepassing van decoratie, materiaalgebruik, lichttechniek en inrichtingsaccessoires). De student zal ook een geschiktheid moeten aantonen voor de studie van sociaal gedrag, beeldende kunstcultuur en sociaal-culturele trends. De deelnemers zijn toekomstige ontwerpers van communicatieve omgevingen en sferen, zorgvuldige vertolkers van hedendaagse trends en levensstijlen.
Carrièremogelijkheden
Professionele kansen
De interieurontwerper is een ontwerper die in staat is om te gaan met ruimtes van verschillende groottes en complexiteiten, die berichten en sferen van een merk of een particuliere klant kan vertalen naar ruimtes met tastbare oplossingen, dragers van berichten, emoties en betekenis. Hij is een fundamentele figuur voor architectuur- en ontwerpstudio's, evenementenbureaus, televisie- en filmstudio's, voor de ontwerpbureaus van bedrijven in de meubel- en accessoiressector. Door zijn specifieke voorbereiding kan hij ook een carrière tegemoet gaan als criticus en wetenschapper van het meubel- en interieursysteem of als adviseur en artistiek leider voor bedrijven in de mode- en designsector.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
BA in interieurontwerp
- Rome, Italië
BA/BS in geïntegreerde marketingcommunicatie: multidimensionaal interieurontwerp
- Livingston, Verenigde Staten
Bachelor of Fine Arts in Interior Design
- Paris, Frankrijk