Keystone logo
Raffles Milan - International design institute Driejarige cursus in modecommunicatie en marketing
Raffles Milan - International design institute

Driejarige cursus in modecommunicatie en marketing

Milan, Italië

3 Years

Italiaans, Engels

Full time

Request application deadline

Nov 2024

Request tuition fees

Op de campus

Invoering

Het modesysteem is een gesegmenteerd en complex gebied. Het is verdeeld in zeer verschillende productcategorieën waar materialen en technologieën de vectoren van innovatie zijn. Passie, de bereidheid om hard te werken en de wil om te leren en te concurreren in de wereld van modeproductie en -distributie zijn hulpmiddelen om op te vallen. Er zijn perfecte recepten om te slagen in dit vakgebied, maar het is nuttig om specifieke taal- en methodologische vaardigheden te verwerven.

Cursusleider: Patrizia Bolzoni

Patrizia Bolzoni werd geboren in Milaan. Ze studeerde af aan de Sorbonne in Parijs en behaalde een graad in de literatuur aan de Statale Universiteit van Milaan. Als liefhebster van mode en design, verleid door de opwinding van sport en de allure van modeshows, heeft ze gewerkt bij Swatch, Chantelle, Giorgio Armani, Sergio Tacchini en Dolce & Gabbana, waar ze een gevarieerde en veelzijdige carrière in marketing, sales en communicatie heeft ontwikkeld. Ze is altijd nieuwsgierig naar het nieuwe en heeft vertrouwen in de toekomst, schoonheid en woorden. Ze is een redelijk succesvolle blogger (www.villeggiatura20100.com) dankzij de ironische en welwillende blik waarmee ze vertelt over het leven en de lotgevallen van een levendige generatie in de stad Milaan.

leerkrachten

Enkele van onze lezingen

  • Patrizia Bolzoni: Algemeen directeur D&G , Business Unit Director, Brand Director, Fashion lifestyle blogger
  • Giuliana Parabiago: Mode- en lifestylejournalist met aanzienlijke ervaring in redactionele en digitale content, organisatie van grote en micro-evenementen.
  • Simona Baroni: PR-communicatiedirecteur Dolce & Gabbana

Professionele kansen

De afgestudeerde zal in staat zijn om te gaan met het diepgaand transformerende scenario van het modesysteem, met rollen die creatieve figuren kunnen verbinden met leidinggevende figuren, dankzij de verwerving van de taal en modaliteiten van de economisch-zakelijke benadering, creativiteit en innovatie, noodzakelijk voor het beheer van een merk of de oprichting van een start-up. Er zullen nieuwe interdisciplinaire rollen worden geopend, gerelateerd aan het onderzoek naar eco-duurzame materialen, communicatie, distributie en marketing, zoals trendvoorspeller, art director, persvoorlichter, imagoconsulent, modeblogger, modemanager, modekoper, visual merchandiser.

Ideale studenten

Carrièremogelijkheden

leerplan

toelatingen

Over de school

Vragen