Driejarige opleiding Fashion Design
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Milan, Italië
Talen
Engels, Italiaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 21.000 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Studenten uit de Europese Unie en EFTA kunnen in aanmerking komen voor aanpassing van hun collegegeld als zij een bewijs van hun inkomen overleggen
Invoering
Leren door te doen is het principe dat aan de basis ligt van de driejarige cursussen bij Raffles Milano, een trainingservaring die de geest structureert, een solide technische basis biedt en de wens ontketent om je levenshorizon te verbreden.
Waarom?
Het modesysteem is een enorm, gearticuleerd en soms onvoorspelbaar gebied, waar een gevoel voor de klassiekers raakvlakken weet te vinden met de extremen van het experiment. Er is geen onfeilbaar recept voor succes: het vergt de bereidheid om hard te werken, samen met de nieuwsgierigheid om te leren en zich te meten met de buitenwereld en haar duizenden culturen: haute couture, pop, etnisch, enz. Er is een echt scherp oog – dat moet je trainen – in staat om het kleinste detail op te merken. Een oog dat bekend is met traditionele methoden van kleermakerij, maar niet te sconed is om een onbeschaamde elegantie te suggereren.
Ontwerp docenten
Het zijn gefundeerde professionals, auteurs van projecten die hun sporen hebben verdiend en met vele jaren onderwijservaring. Ze hebben een brede en echt internationale visie.
Ze maken deel uit van een hechte en productieve groep en praten graag over de voortgang van cursussen, de kansen die zich tijdens de vlucht voordoen en de prestaties van individuele studenten.
Bedrijven en merken
In bijna dertig jaar werk heeft de Raffles Group een substantieel netwerk opgebouwd van partners die deelnemen aan onze driejarige en masteropleidingen. De reputatie van deze bedrijven en de kwaliteit van de relaties die we met hen hebben ontwikkeld, zijn een garantie voor een beslist vruchtbare ontmoeting tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahonie, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
maandag gesprek
Elke maandagavond om 18.00 uur nodigt Raffles Milano zijn studenten uit om een van de belangrijkste persoonlijkheden te ontmoeten die het podium van design, stijl en designcultuur betreden. Het horen van de verhalen en ideeën die de markt beïnvloeden en onze mentaliteit aandrijven - rechtstreeks uit de paardenmond - is een geweldige kans die inhoud toevoegt aan onze academische programma's. Hier is de agenda van de vergaderingen voor het komende jaar.
Studenten uit de Europese Unie en EFTA kunnen in aanmerking komen voor aanpassing van hun collegegeld als zij een bewijs van hun inkomen overleggen.
Ideale studenten
Deze cursus is bedoeld voor kandidaten met een middelbare schooldiploma en voor studenten van Italiaanse of buitenlandse universiteiten. Idealiter worden kandidaten gedreven door een oprechte passie voor design, stijl en kleding en een drang om hun eigen potentieel voor ontwerpen, interpreteren en communiceren in te zetten, evenals hun aangeboren capaciteiten en talenten, om een carrière op te bouwen in de modescene. Gedurende de drie jaar leren studenten de wereld om hen heen te interpreteren op manieren die niet direct vanzelfsprekend zijn, een vaardigheid die ze in toekomstige professionele en creatieve contexten goed kunnen toepassen.
Carrièremogelijkheden
Professionele kansen
De stijlscène en de daarbij betrokken beroepen evolueren radicaal, aangezien traditionele categorieën poreus worden. Naast carrières bij modemerken openen zich naast de grote modeontwerpers (als assistent-ontwerper, patroonmaker, productie-assistent, modestylist of mode-illustrator) of als freelancer een reeks crossover-functies en kansen op internationaal niveau, gekoppeld tot creativiteit, productie, distributie en promoties. Weten dat je kunt rekenen op een spraakmakende training is in deze contexten bijna altijd een troef.
Galerij
leerplan
leerplan
Eerste jaar | Tweede jaar | Derde jaar |
Elementen die studenten kennis laten maken met de studie van modeontwerp, algemene voorbereiding. | Tussentijdse ontwikkeling van de onderwerpen en specifieke aandachtspunten. | Afronding van de onderwerpen, afstudeerproject en samenstelling van een portfolio. In het bijzonder analyseren studenten vormen, silhouetten, materialen, productieprocessen, sociale factoren en gebruiken die ten grondslag liggen aan een bewust, gearticuleerd, origineel ontwerpproces. |
De sfeer in het klaslokaal moedigt studenten aan om hun individualiteit uit te drukken en nieuwe gebieden en contexten te verkennen, inclusief het buiten de gebaande paden wagen.
Onderwerpen
- Trend anticiperend
- Het modesysteem
- Kunst- en kostuumgeschiedenis
- Patroon maken
- Stoffen en grondstoffen
- Kleding ontwerp
- Product ontwikkeling
- Mode tekenen
- Collageverzameling
- Marketing en onderzoek