
BA (Hons) Communicatie: reclame en PR
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2025
COLLEGEGELD
GBP 17.500 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* EU, internationaal & Verenigde Staten | VK voltijds: £9,250
Invoering
Van iconische slogans als "Just do it" tot virale fenomenen als de #IceBucketChallenge, de wereld van reclame en public relations heeft een krachtige invloed op cultuur en samenleving. Als je gepassioneerd bent over het creëren van impactvolle campagnes en vorm wilt geven aan de verhalen die weerklank vinden bij een wereldwijd publiek, dan is ons BA (Hons) Advertising and Public Relations programma jouw toegangspoort tot een dynamische en succesvolle carrière in deze vakgebieden.
Dit programma is ontworpen om je zowel de praktische vaardigheden als de theoretische kennis te bieden die essentieel zijn voor een bloeiende carrière in reclame en PR. De opleiding is gebaseerd op de grondbeginselen van communicatie, en onze interdisciplinaire aanpak biedt een uitgebreide verkenning van aanverwante onderwerpen zoals business, marketing en visuele cultuur. Je doet ook praktische ervaring op met mediaproductie, zodat je kunt uitblinken in de media- en creatieve industrie.
In de Amerikaanse liberal arts-traditie kies je vakken uit verschillende vakgebieden. Deze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat je een goed afgerond perspectief ontwikkelt en scherpt je kritisch denkvermogen en analytische vaardigheden aan, die essentieel zijn op de moderne arbeidsmarkt. Het verrijkt ook je persoonlijke en intellectuele ontwikkeling, waardoor je reclame en PR beter begrijpt en waardeert.
Aan de Richmond American University London profiteer je van kleine klassen, zodat je persoonlijke aandacht krijgt en er een diverse, internationale leeromgeving ontstaat. Je gaat in gesprek met gastdocenten die doorgewinterde professionals zijn in de reclame- en PR-industrie, waardoor je inzicht krijgt in de nieuwste trends en innovaties.
In je laatste jaar krijg je de kans om je te specialiseren in jouw interessegebied binnen de reclame en public relations. Als onderdeel van het senior project maak je een portfolio met werk dat jouw unieke vaardigheden en ambities weerspiegelt. Bovendien biedt dit programma onschatbare praktijkervaring door optionele stages bij toonaangevende communicatiebedrijven en wereldwijde organisaties.
Onze samenwerking met de PRCA (Public Relations and Communications Association) kun je lid worden van de grootste PR- en communicatieorganisatie van Europa en krijg je toegang tot exclusieve trainingen, conferenties en netwerkevenementen.
Deze carrièregerichte opleiding geeft je een solide basis in theorie en praktijk. De opleiding biedt een uniek internationaal perspectief doordat je les krijgt in Londen, een van 's werelds meest invloedrijke centra voor reclame en public relations.
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
Korting op collegegeld
- Prijs voor academische excellentie in de vrije kunsten:
£2.500 per jaar, gelijk aan ABB/GPA 3,5+ - Prijs voor de Engelse taal:
£ 2.500 per jaar, wat gelijk staat aan 6,0 IELTS 6,0 in alle onderdelen
(Studenten kunnen slechts één beurs krijgen)
Beurzen: alleen voor studenten uit het Verenigd Koninkrijk en de VS
Cyril Taylor contante beurs
- £ 4.000 aan contante beurzen gedurende je hele studie
- £ 1.000 contante beurs per jaar
Aantal onderscheidingen: 15 VK en 12 VS
Voor meer informatie over de algemene voorwaarden kunt u terecht op onze webpagina Collegegeld en financiering .
leerplan
Jaar 1 (niveau 3)
modules
- Engels voor academische doeleinden
- Hulpmiddelen voor verandering
- Onderzoek en schrijven
Kies, afhankelijk van je hoofdvak, een of twee van de volgende vakken:
- Pre-Calculus
- Basisprincipes van computergebruik
- Fundamentals of Business
- Grondslagen van de sociologie
Kies er één of twee uit:
- Bedreigde diersoorten en behoud
- Geschiedenis van Londen
- Grondslagen van media en kunst
Jaar 2 (niveau 4)
Core Modules
- Inleiding tot reclame, PR en media
- Inleiding tot media en communicatie
- Inleiding tot het maken van content
- Onderzoek en schrijven
Kies een cursus uit Kunst en Geesteswetenschappen:
- Geschiedenis van de visuele cultuur
- Interculturele communicatie
- Introductie tot filmmaken
Kies een cursus uit Sociale en Gedragswetenschappen:
- Innovatie en ondernemerschap
- Bedrijfsmanagement en marketing
- Zakendoen in de mode
- introductie tot psychologie
Kies een cursus uit Data/Numeracy:
- Waarschijnlijkheid en statistieken
- Gegevensanalyse (voor niet-MTH-studenten)
Kies een cursus uit Wetenschap:
- Biologische basis van menselijk gedrag
- Inleiding tot programmeren
- Milieuwetenschappen en samenleving
- Ecologie en natuurbehoud
- Earth Systems Science
Jaar 3 (niveau 5)
Core Modules
- Persuasieve communicatie
- Visual Storytelling
Communicatie in gemedieerde omgevingen
Kies een cursus uit:
- Video productie
- Marketingpsychologie: navigeren door de digitale grens
- Zakelijke vaardigheden in het digitale tijdperk
- Mode Luxe Marketing en Retail
Kies een cursus uit Service Learning:
- Digitale samenwerking
- Leiderschap in een veranderende wereld
- Milieu en samenleving
- Wereldburgerschap en migratie
Plus
- Kies twee keuzevakken op niveau 5 uit het curriculum, buiten je vakgebied
Jaar 4 (niveau 6)
Core Modules
- Actuele kwesties in de mondiale media
- Creatieve campagnes
- Kunst en wetenschap van zakelijke presentatie
- Senior Project (dubbele studiepunten)
Kies een stage op niveau 6 of kies twee cursussen op niveau 6 uit:
- Web ontwerp
- Geavanceerde digitale video
- Milieueducatie en communicatie
- Digitale marketing en sociale media
- Mode en luxe en merkmanagement
- geintegreerde marketing communicatie
- Marketingplanning en -strategie
- Duurzame ontwikkeling
Kies één keuzevak op niveau 6:
- Kies één keuzevak op niveau 6 uit het curriculum, buiten je vakgebied
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Hieronder vindt u een lijst met de plekken waar afgestudeerden van dit programma hebben gewerkt.
- BBC, Bloomberg LP
- EMI Muziek
- 19 Vermaak
- Omnicom
- MediaCom
- Viacom
- Disney Televisie Internationaal
Getuigenissen van studenten
Waarom studeren aan Richmond American University London
- Flexibel Liberal Arts Framework: ontwikkel vaardigheden op het gebied van probleemoplossing, aanpassingsvermogen en samenwerking via een breed, multidisciplinair curriculum dat je voorbereidt op diverse carrièrepaden
- Londen als uw klaslokaal: door in Londen te studeren, dompelt u zich onder in het hart van de wereldwijde marketingcommunicatie-industrie
- Deskundige faculteit: leer van een combinatie van ervaren academici en gastdocenten die actieve professionals in de industrie zijn
- Praktische ervaring: meld je aan om essentiële werkervaring op te doen via stages bij toonaangevende internationale organisaties in Londen of wereldwijd
- Wereldwijd perspectief: ontwikkel sterke communicatie- en creatieve vaardigheden in een intieme, internationale klasomgeving
- Persoonlijke ontwikkeling: profiteer van ons partnerschap met de Public Relations and Communications Association (PRCA), dat professionele ontwikkelings- en netwerkmogelijkheden biedt
- Dubbele diploma's: studeer af met twee diploma's, één uit het Verenigd Koninkrijk en één uit de VS, wat uw kwalificaties voor een internationale carrière vergroot
Programma levering
Onderwijs
De studielast op niveau 3 of eerste jaar is 24 Amerikaanse studiepunten, gelijk aan 96 Britse studiepunten. Studenten zullen dan 32 Amerikaanse studiepunten behalen, gelijk aan 128 Britse studiepunten per academisch jaar.
Ongeveer 12 uur per week zijn aanwezig in de klas en 4 uur begeleid leren. Het begeleide leercomponent kan discussieforums, gastcolleges, excursies, asynchroon leren of soortgelijke activiteiten omvatten.
Onderwijs vindt voornamelijk plaats in kleine klassen. Ons seminar-stijl onderwijs, gekenmerkt door interactieve discussies en actieve deelname, geeft de studenten de mogelijkheid om zich diepgaand te verdiepen in de stof en hun medestudenten. De intieme setting zorgt voor persoonlijke aandacht van professoren, wat het begrip en de retentie verbetert. Gastcolleges verrijken de ervaring door diverse perspectieven te bieden en kennis te versterken door middel van praktische toepassingen zoals quizzen, discussies en debatten. Deze aanpak ondersteunt academisch succes en cultiveert kritisch denkvermogen en communicatievaardigheden, waardoor studenten worden voorbereid op toekomstige uitdagingen.
Beoordeling
De balans tussen beoordeling door examen, praktische beoordeling en beoordeling door cursuswerk verschilt per programma en is ook afhankelijk van de optionele keuzevakken die u elk jaar kiest en kan worden gewijzigd. De beoordelingsmethoden kunnen bestaan uit term papers, portfolio's van werk, quizzen, tentamens halverwege het semester en eindexamens, presentaties van studenten en algemene discussies in de klas. Niet elk onderdeel is van toepassing op elke cursus, maar de meeste hebben wel betrekking op veel van de aangeboden lessen. Veel van onze cursussen omvatten een bezoek aan de locatie of vereisen ook aanwezigheid bij een openbare lezing.
Programma Toelatingseisen
Toon uw toewijding en bereidheid om te slagen op een business school door het GMAT-examen af te leggen. Dit is het meest gebruikte toelatingsexamen dat uw kritisch denk- en redeneervaardigheden meet.
Download de GMAT-miniquiz om een idee te krijgen van de vragen die u in het examen zult tegenkomen.