BSc in markt- en managementantropologie
DUUR
6 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline *
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* 15.03.2024 voor niet-EU/EEA-burgers zonder huidige verblijfsvergunning
* gratis voor studenten met een volledige opleiding uit de Scandinavische landen of uit de EU / EER-landen en Zwitserland; 3.250 EUR per semester voor studenten met een niet-EU / EER-staatsburgerschap of niet-Zwitsers staatsburgerschap
Invoering
Deze unieke opleiding is bedoeld voor diegenen die zichzelf willen opleiden als wereldwijd bewuste, cultureel gevoelige en sociaal verantwoordelijke managers in particuliere en openbare organisaties. Het wordt volledig in het Engels gegeven. Een semester in het buitenland is verplicht op MMA.
MMA bestaat in wezen uit cursussen in antropologische theorie en veldwerkmethoden, cursussen die marketing en management introduceren als sociale processen, en cursussen die managementvaardigheden bieden. Het doel is om “antropologie aan het werk te zetten” in termen van het toepassen van antropologische vaardigheden in marketing- en managementcontexten in alle delen van de wereld.
MMA leert u hoe markten ontstaan en functioneren, hoe organisaties kunnen navigeren door de mondiale en lokale marktomstandigheden en hoe mensen goederen en diensten gebruiken om identiteiten op te bouwen in de consumentencultuur.
Inzicht in interculturele ontmoetingen, globaliseringsprocessen en het vermogen om veldwerk uit te voeren om marktinzichten te genereren, behoren tot de meest centrale vaardigheden die u zult opdoen door te studeren aan het MMA-programma.
leerplan
Programma structuur
Het programma duurt zes semesters (3 jaar) en is vastgesteld op 180 ECTS.
Op de universiteit gebruiken we ECTS-credits voor het meten van studieprogramma's, en 60 ECTS-credits zijn het equivalent van een volledig studiejaar.
De cijfers in de onderstaande tabel geven de ECTS-credits weer voor elk vak.
Studeren in het buitenland is verplicht in het vijfde semester, behalve voor studenten met een volledige opleiding uit andere landen dan Denemarken.
Programma resultaat
Waarom je markt- en managementantropologie zou moeten studeren
- Je krijgt een opleiding die uniek is in de wereld, een combinatie van antropologische en managementvaardigheden. En je krijgt de kans om deze vaardigheden te gebruiken tijdens verplicht veldwerk in het buitenland in een land naar keuze.
- Je wordt gekoppeld aan een van 's werelds toonaangevende onderzoekseenheden op het gebied van consumentencultuur.
- Je maakt deel uit van een levendige studieomgeving die zowel theoretische diepgang als praktisch veldwerk en analytische vaardigheden benadrukt.
- Je krijgt competenties waar veel vraag naar is in zowel de private als de publieke sector.
- Je hebt een breed scala aan mogelijkheden om een masteropleiding te volgen, waaronder antropologie, politieke wetenschappen, ontwikkelingsstudies en bedrijfskunde.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Programma's tot stand gekomen in samenspraak met het bedrijfsleven
Wat de programma's op het gebied van sociale wetenschappen van SDU gemeen hebben, is dat ze zijn ontwikkeld in nauwe samenspraak met het bedrijfsleven, waardoor ze bruikbaar zijn na het afstuderen. Veel van de opleidingen zijn internationaal georiënteerd, waardoor je verzekerd bent van een diploma van internationale kwaliteit.
Carrièremogelijkheden met een opleiding in markt- en managementantropologie
Het programma leidt op voor carrièremogelijkheden in zowel de private als de publieke sector, sterk afhankelijk van de eigen interesses van de student. Bekijk de verschillende bachelorprojecten en de plekken waar ze zijn uitgevoerd. Uiteraard is de keuze voor een masteropleiding - bijvoorbeeld in bedrijfskunde, bestuurskunde of antropologie - ook van groot belang voor het carrièrepad.
Kortom, er staan veel mogelijkheden open voor MMA-bachelors. Een paar voorbeelden:
- Projectleider
- Bedrijfsadviseur
- Bedrijfsverbeteringsspecialist
- Marketing Coördinator
- Vraagplanner
- Lead consumenteninzichten
- UX-onderzoeker
- Conflict analist
- Ontwikkelingsadviseur
- Innovatiemanager
- Publieke administratie
- NGO adviseur
Vervolgopleiding
Een bacheloropleiding Markt- en Managementantropologie geeft je direct toegang tot een masteropleiding. Er zijn veel verschillende masterprofielen om uit te kiezen bij SDU .
Als afgestudeerde sociale wetenschappen heb je over het algemeen meer kansen op het vinden van een baan dan wanneer je ervoor kiest om na je bachelor te stoppen.