
University of Southern Denmark
BSc in markt- en managementantropologieOdense, Denemarken
DUUR
6 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
15 Mar 2026*
EERSTE STARTDATUM
01 Sep 2026
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* 15.03.2024 voor niet-EU/EEA-burgers zonder huidige verblijfsvergunning
* gratis voor studenten met een volledige opleiding uit de Scandinavische landen of uit de EU / EER-landen en Zwitserland; 3.250 EUR per semester voor studenten met een niet-EU / EER-staatsburgerschap of niet-Zwitsers staatsburgerschap
Invoering
Deze unieke opleiding is bedoeld voor diegenen die zichzelf willen opleiden als wereldwijd bewuste, cultureel gevoelige en sociaal verantwoordelijke managers in particuliere en openbare organisaties. Het wordt volledig in het Engels gegeven. Een semester in het buitenland is verplicht op MMA.
MMA bestaat in wezen uit cursussen in antropologische theorie en veldwerkmethoden, cursussen die marketing en management introduceren als sociale processen, en cursussen die managementvaardigheden bieden. Het doel is om “antropologie aan het werk te zetten” in termen van het toepassen van antropologische vaardigheden in marketing- en managementcontexten in alle delen van de wereld.
MMA leert u hoe markten ontstaan en functioneren, hoe organisaties kunnen navigeren door de mondiale en lokale marktomstandigheden en hoe mensen goederen en diensten gebruiken om identiteiten op te bouwen in de consumentencultuur.
Inzicht in interculturele ontmoetingen, globaliseringsprocessen en het vermogen om veldwerk uit te voeren om marktinzichten te genereren, behoren tot de meest centrale vaardigheden die u zult opdoen door te studeren aan het MMA-programma.
leerplan
Programmastructuur
Het programma duurt zes semesters (3 jaar) en is vastgesteld op 180 ECTS.
Aan de universiteit gebruiken we ECTS-credits voor het meten van opleidingen, en 60 ECTS-credits zijn het equivalent van een volledig studiejaar.
De cijfers in de onderstaande tabel geven de ECTS-studiepunten voor elk vak weer.
Studeren in het buitenland is verplicht in het vijfde semester, behalve voor studenten uit andere landen dan Denemarken.
Programma resultaat
Waarom je markt- en managementantropologie zou moeten studeren
- Je krijgt een opleiding die uniek is in de wereld en antropologische en managementvaardigheden combineert. En je krijgt de kans om deze vaardigheden te gebruiken bij verplicht veldwerk in het buitenland in een land naar keuze.
- Je wordt gekoppeld aan een van 's werelds toonaangevende onderzoekseenheden op het gebied van consumentencultuur.
- Je maakt deel uit van een levendige studieomgeving die zowel theoretische diepgang als praktisch veldwerk en analytische vaardigheden benadrukt.
- Je krijgt competenties waar zowel in de private als de publieke sector veel vraag naar is.
- Je hebt een breed scala aan mogelijkheden om een masteropleiding te volgen, waaronder antropologie, politieke wetenschappen, ontwikkelingsstudies en bedrijfskunde.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Programma's gemaakt in dialoog met het bedrijfsleven
Gemeenschappelijk aan de sociale wetenschappen programma's van SDU is dat ze in nauwe samenspraak met het bedrijfsleven tot stand komen, waardoor ze ook na het afstuderen bruikbaar zijn. Veel van de opleidingen zijn internationaal georiënteerd, wat ervoor zorgt dat je een diploma van internationale kwaliteit ontvangt.
Carrièremogelijkheden met opleiding in markt- en managementantropologie
Het programma leidt op voor carrièremogelijkheden in zowel de private als de publieke sector, sterk afhankelijk van de eigen interesses van de student. Bekijk de verschillende bachelorprojecten en de plaatsen waar ze zijn uitgevoerd. Uiteraard is de keuze voor een masterdiploma - bijvoorbeeld bedrijfskunde, bestuurskunde of antropologie - ook van groot belang voor het carrièrepad.
Kortom, er staan veel mogelijkheden open voor MMA-bachelors. Een paar voorbeelden:
- Projectleider
- Bedrijfsadviseur
- Bedrijfsverbeteringsspecialist
- Marketingcoördinator
- Demand Planner
- Lead voor consumenteninzichten
- UX onderzoeker
- Conflictanalist
- Ontwikkelingsadviseur
- Innovation Manager
- Publieke administratie
- NGO-adviseur
Vervolgopleiding
Een bacheloropleiding Markt- en managementantropologie geeft je directe toegang tot een masteropleiding. Er zijn veel verschillende masterprofielen om uit te kiezen bij SDU .
Als afgestudeerde sociale wetenschappen heb je over het algemeen meer kansen op het vinden van een baan dan wanneer je ervoor kiest om na je bacheloropleiding te stoppen.