Bachelor of Arts Degree Honours in visuele communicatie met als hoofdvak in toegepaste illustratie, art direction, grafisch ontwerp, multimedia en fotografie
Stellenbosch, Zuid-Afrika
DUUR
1 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
ZAR 98.500 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Studenten- en jeugdcompetities 2021. Shortlists aangekondigd
Op 26 januari maakte de World Photography Organization de fotografen op de shortlist bekend in de Student and Youth-competities van de Sony World Photography Awards 2021. Winnaars van Student Photography of the Year en Youth Photographer of the Year worden op 15 april bekendgemaakt via de World Photography Organisation's online en videoplatforms.
De shortlist voor studenten bevat het werk van 10 studenten van vooraanstaande instellingen voor hoger onderwijs van over de hele wereld. De tien studenten zijn nu overgestapt naar de tweede fase van de wedstrijd en worden elk beloond met digitale beeldapparatuur van Sony om hun tweede opdracht te voltooien.
De shortlist voor studenten van dit jaar werd beoordeeld door Kate Simpson , Associate Editor, Aesthetica Magazine.
Voor meer informatie klik hier .
Onze eenjarige intensieve Honours-graad biedt je de mogelijkheid om een zelfgestuurd geheel van creatief oefenwerk te produceren met als hoofdvak fotografie, illustratie, grafisch ontwerp, multimedia of art direction. Naast Creative Practice omvat je diploma ook Visual Studies en Contextual Studies. Contextuele studies bieden inzicht in de complexiteit van de samenleving en hoe verantwoorde communicatie te creëren om de sociale en duurzaamheidsuitdagingen waarmee we worden geconfronteerd het hoofd te bieden. Visual Studies plaatst Afrikaanse subjectiviteit en creativiteit in een kritisch gesprek met het Westen. De theoretische vakken zijn bedoeld om uw creatieve werk te informeren en vereisen een kritische betrokkenheid bij hedendaagse ideeën en innovaties.
Een belangrijk onderdeel van onze Honours-graad is de Creative Exchange, waarbij we het klaslokaal vervangen door een Afrikaanse stad en studenten in staat stellen een creatieve leertraject te ondernemen. Deze samengestelde excursie koppelt studenten aan een creatief bureau, kunstenaar of hub om te werken aan een samenwerkingsproject van een week. Door studenten bloot te stellen aan verschillende contexten, perspectieven en creatieve praktijken, produceert ons Honours-programma niet alleen bekwame professionals, maar ook creatieve veranderingsagenten die kunnen navigeren en zich kunnen aanpassen aan de wereldwijde creatieve industrie.
Ons honoursprogramma maakt doelbewust gebruik van netwerken die we hebben opgezet met Afrikaanse creatieve ruimtes en instellingen. We hebben doorlopende relaties met Zeitz MOCAA, Norval Foundation, Anima Design Studio, Stellenbosch Triennale en tal van andere creatieve ruimtes en instellingen in heel Afrika. Met gastcolleges, klasbezoeken en live projecten houden we je aan de pols van de creatieve industrie.
Als u iemand bent die uw professionele creatieve praktijk wil ontwikkelen en uitbreiden of wilt onderzoeken hoe u een mogelijke creatieve zakelijke onderneming kunt laten groeien, dan is onze Honours iets voor u. Neem contact op om uw mogelijkheden te verkennen.
Waarom honours studeren?
Deze Bachelors of Arts Honours in Visual Communication van een jaar biedt studenten de zeldzame kans om een zelfgestuurd oeuvre van creatief werk te produceren dat een vaardigheidsniveau ontwikkelt dat overeenkomt met theoretisch en contextueel begrip. De opleiding omvat drie vakken: creatieve praktijk, contextuele studies en visuele studies.
Een opwindend en verrijkend onderdeel waaraan studenten deelnemen, is een creatieve uitwisseling in een naburig Afrikaans land. Studenten worden binnen een creatief bureau of organisatie geplaatst om te werken aan een creatief samenwerkingsproject voor de korte termijn. De waarde van de Creative Exchange komt tot uiting in de veranderde perspectieven en inzichten die hun toekomstige creatieve productie informeren. Het hoogtepunt van deze uitwisseling wordt gepresenteerd tijdens een gezamenlijke feedbacksessie in het gastland en later in het jaar op het Creative Dialogues-forum van de Stellenbosch Academy of Design and Photography .
Extra afspraken met lokale creatieve ruimtes en instellingen vinden het hele jaar plaats met gastdocenten en klasuitjes. We zijn er vast van overtuigd dat leren verder moet gaan dan het klaslokaal en door studenten naar ruimtes te brengen waar ze normaal geen toegang toe hebben, proberen we geëngageerde en geïnformeerde creatievelingen te vormen.
vakken
Creatieve praktijk
De productie van creatief werk omvat 50% van het leren binnen het jaar en studenten bouwen voort op hun niet-gegradueerde vaardigheden met de mogelijkheid van interdisciplinaire groei en verkenning, afhankelijk van de reikwijdte van hun project. Binnen de Creative Practice-component worden studenten begeleid bij het definiëren van een praktijkgericht onderzoeksproject dat de individuele doelstellingen van elke student vervult.
Studenten brengen een voorstel naar de tafel waar ze specifieke vaardigheden identificeren samen met een thema of conceptuele benadering die ze in hun discipline willen verkennen. Op deze manier kunnen studenten hun niet-gegradueerde leren uitbreiden en hun vaardigheden ontwikkelen in een project voor de langere termijn waar er tijd is voor verkenning en groei op gebieden die ze misschien niet hebben kunnen onderzoeken of verfijnen in hun bachelorprogramma.
Visuele studies
Met de nadruk op de Zuid-Afrikaanse context, is het doel van dit vak om studenten toegang te geven tot de kennis die ze misschien niet zijn tegengekomen in hun bachelordiploma. Een belangrijk doel is om studenten in staat te stellen het vermogen te ontwikkelen om kritisch om te gaan met diverse voorbeelden van visuele cultuur en te antwoorden met zowel mondelinge als schriftelijke antwoorden. Naast het doen van onafhankelijk onderzoek en het schrijven van een scriptie, vormt de seminarserie een kerncomponent van klassikaal leren, waarbij studenten ideeën presenteren als reactie op lezingen. Door theorie en praktijk met elkaar te verbinden, wil Visual Studies het denken van studenten verrijken en vergroten met de bedoeling kritisch geëngageerde visuele communicatoren te produceren.
Contextuele studies
Dit vak wordt aan het begin van het jaar in een doorlopende module onderwezen en biedt een gedegen begrip van hoe design en visuele communicatie de wereld hebben gevormd. Studenten gebruiken design thinking om een real-life uitdaging binnen de lokale West-Kaapse context op te lossen, en schrijven ook een voorstel dat het leerproces en de verworven inzichten in de collegereeks toepast. Op deze manier beginnen studenten de opleiding met een duidelijk inzicht in de duurzaamheidsuitdagingen en de sociaaleconomische context waarin ze werken als visuele communicatoren.
Waarmee je afstudeert
Aan het einde van het jaar moeten alle studenten een tentoonstelling hebben waarin hun werk wordt getoond. Naast het tentoongestelde werk maken studenten ook een professioneel portfolio.
Een belangrijk onderdeel van het Honours-diploma is de herhaalde creatieve cyclus die studenten aangaan als onderdeel van hun praktijkgestuurde onderzoeksproject. Dit creatieve proces is bedoeld om studenten de vaardigheden bij te brengen om zelfstandig te werken, waar ze kritisch kunnen reflecteren op en verbeteren van hun werk. Een procesboek, blog of film die het creatieve proces van het hele jaar documenteert, is ook een diplomavereiste.
De resultaten van de twee theoretische vakken omvatten een reeks schriftelijke reacties en een scriptie over visuele studies. Het doel van de theoretische vakken is om het creatieve werk dat de student maakt te informeren. Wij zijn er vast van overtuigd dat studenten die hebben moeten worstelen met ideeën en hedendaags denken, sterker werk ontwikkelen omdat ze kritisch betrokken zijn.
Met deze vaardigheden zijn we van plan dat onze Honours-afgestudeerden de industrie betreden met een sterk portfolio dat zowel hun denken als hun creatieve capaciteiten weerspiegelt.
leerplan
onderwerpen
creatieve praktijk
De productie van creatief werk omvat 50% van het leren binnen het jaar en studenten bouwen voort op hun niet-gegradueerde vaardigheden met de mogelijkheid van interdisciplinaire groei en verkenning, afhankelijk van de reikwijdte van hun project. Binnen de component Creative Practice worden studenten begeleid bij het definiëren van een praktijkgestuurd onderzoeksproject dat voldoet aan de individuele doelstellingen van elke student.
Studenten brengen een voorstel op tafel waarin ze specifieke vaardigheden identificeren, samen met een thema of conceptuele benadering die ze in hun vakgebied willen verkennen. Op deze manier kunnen studenten hun bacheloropleiding uitbreiden en hun vaardigheden ontwikkelen in een project op langere termijn, waar er tijd is voor verkenning en groei in gebieden die ze misschien niet hebben kunnen onderzoeken of verfijnen in hun bachelorprogramma.
Visuele studies
Met de nadruk op de Zuid-Afrikaanse context, is het doel van dit vak om studenten toegang te geven tot de kennis die ze misschien nog niet zijn tegengekomen in hun bachelordiploma. Een belangrijk doel is om studenten in staat te stellen het vermogen te ontwikkelen om kritisch om te gaan met diverse voorbeelden van visuele cultuur en te antwoorden met zowel mondelinge als schriftelijke reacties. Naast onafhankelijk onderzoek en het schrijven van een scriptie, vormt de seminarreeks een kerncomponent van klassikaal leren, waarbij studenten ideeën presenteren als reactie op lezingen. Door theorie en praktijk met elkaar te verbinden, beoogt Visual Studies het denken van studenten te verrijken en te vergroten met de bedoeling om kritisch geëngageerde visuele communicators te produceren.
Contextuele studies
Dit vak wordt aan het begin van het jaar in een doorlopende module gegeven en biedt een goed begrip van hoe design en visuele communicatie de wereld hebben gevormd. Studenten gebruiken ontwerpdenken om een real-life uitdaging op te lossen binnen de lokale context van West-Kaap, en schrijven ook een voorstel dat het geleerde en de verworven inzichten in de lezingenreeks toepast. Op deze manier beginnen studenten de opleiding met een duidelijk inzicht in de duurzaamheidsuitdagingen en de sociaaleconomische context waarin ze als visueel communicator werken.