Bachelor Crossmedia
Tallinn, Estland
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
01 Jul 2024
EERSTE STARTDATUM
01 Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 2.250 / per semester
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Virtual Info Session
We invite you to join us on June 3 at 18:00 (GMT+3) for a Virtual Info Session aimed at international applicants who are interested in the Bachelor's level programmes at Tallinn University.
Invoering
Cross-media combineert de gebieden mediaproductie, storytelling en marketing en biedt zowel een theoretische basis als spannende praktijkopdrachten. Crossmedia bestuderen betekent leren hoe je een verhaal vertelt dat zich in vele richtingen ontvouwt. Een verhaal wordt bijvoorbeeld geïntroduceerd als een webserie, vervolgens uitgebreid op sociale media en vervolgens verder uitgediept als een live performance.
Het bestuderen van crossmedia richt zich echter niet alleen op het leren van verschillende productiepraktijken. Succesvolle mediabeoefenaars, die zelfstandig of voor grote bedrijven werken, moeten de markt kunnen begrijpen. Door crossmedia te bestuderen, leren studenten hoe ze gegevens kunnen interpreteren en onderzoeken en hoe ze crossmediale marketingcampagnes kunnen maken die verschillende doelgroepen kunnen bereiken en aanspreken.
Waarom bij ons studeren?
Crossmedia is een uniek studieprogramma, dat je maar aan een paar andere universiteiten kunt volgen. Onze specifieke aandacht voor een multimediale benadering van storytelling en marketing heeft de opleiding een eigen plek gegeven in binnen- en buitenland.
Sinds de start (september 2012) hebben studenten deelgenomen aan een aantal nationale en internationale festivals en nationale en internationale prijzen gewonnen. Hun projecten krijgen ook veel aandacht in de Estse media.
Bovendien is de Baltic Film, Media and Arts School (BFM) een multiculturele creatieve omgeving, waar studenten worden omringd door internationale leeftijdsgenoten en les krijgen van internationaal erkend onderwijzend personeel en praktijkmensen uit veel verschillende landen.
Studieondersteunende voorzieningen
Studenten van Crossmedia hebben toegang tot de nieuw gebouwde BFM-productiefaciliteiten, waaronder de film- en televisiestudio's, montageruimtes, MAC-computerlab, geluidsstudio en AV-apparatuur.
Bovendien geven een aantal excursies studenten de kans om op locatie te werken en in samenwerking met spelers uit de industrie, zoals de openbare media van Estland en Finland.
Waarom BFM?
- De Baltic Film, Media and Arts School (BFM) heeft meer dan 20 jaar ervaring met lesgeven.
- Afgestudeerden vertrekken met een uitgebreid portfolio van films en audiovisuele inhoud voor verdere carrières, plus een internationaal gevalideerde universitaire graad.
- BFM gelooft in een hands-on aanpak.
- Stagemogelijkheden bij verschillende mediabedrijven en ook bij de Estse openbare omroep.
- Lezingen bij BFM worden gegeven door bekende filmmakers en mediaprofessionals in Estland, zoals Arvo Iho, Renita Lintrop, Marianna Kaat, Dirk Hoyer, Jüri Pihel en Indrek Treufeldt.
- De universiteit biedt studenten ultramoderne faciliteiten en apparatuur. Het BFM-gebouw herbergt de eerste 4K-bioscoopzaal van Estland, film- en geluidsstudio's en montagekamers.
- BFM heeft meer dan 30 partneruniversiteiten in Europa en China, wat een echt opwindende mix van culturen biedt die een onschatbaar professioneel netwerk creëert voor je latere carrière.
- Beurzen beschikbaar
Galerij
Ideale studenten
Wie zoeken wij? Voor wie is dit programma relevant?
Het studieprogramma is afgestemd op studenten die geïnteresseerd zijn in audiovisuele productie, sociale media en marketing. De ideale student is degene die wil werken in levendige audiovisuele en creatieve producties waarbij de enkele productie, of het nu een boek of een korte film is, ruimte laat voor multimedia-ervaringen.
We zijn op zoek naar studenten die gepassioneerd zijn door storytelling en, meer specifiek, door het vertellen van verhalen vanuit verschillende invalshoeken, waarbij ze rekening houden met de behoeften van de markt en het publiek.
toelatingen
leerplan
Cursusbeschrijving
Het studieprogramma is een uitgebalanceerde mix van theoretische en praktische cursussen gericht op het vormgeven van de hedendaagse mediaprofessionals. De cursussen variëren van praktische cursussen zoals Transmedia Project, Geluidsopname, Schrijven voor Transmedia en Camerawerk tot theoretische cursussen zoals Inleiding tot het Digital Marketing Project, Semiotiek van Multimedia, Mediaonderzoek en Nieuwe Media-economie. Terwijl ze crossmedia studeren, zullen studenten een aantal projecten ontwikkelen die gericht zijn op het beantwoorden van marktbehoeften en -verwachtingen.
Carrièremogelijkheden
De media-industrie wacht op professionals die op de hoogte zijn van de innovatieve oplossingen en audiovisuele inhoud en verhalen naar nieuwe mediaplatforms kunnen brengen. Dit is waar het crossmediale studieprogramma zich op richt.
Afgestudeerden met een bachelordiploma in crossmedia vinden meestal werk in de creatieve en media-industrie. De natuurlijke uitkomst van onderzoeken kan worden samengevat in standpunten als:
- Mediastrateeg en producent;
- Social media manager;
- Creative Director voor media-, marketing- en reclamebedrijven;
- Commissaris voor Interactieve Media (tv-industrie);
- Publieksanalist
Bovendien kunnen studenten hun studie voortzetten op masterniveau en zich specialiseren in verschillende creatieve en communicatieve gebieden. Binnen Tallinn University konden studenten kiezen uit curricula zoals Schermmedia, Digitale Leerspellen, Audiovisuele Media: Televisie/Documentaire; Filmkunsten (Joint Master Degree) en Interaction Design (Joint Master Degree). Studenten kunnen hun studie ook voortzetten in Estland of in het buitenland, op gebieden als marketing, journalistiek, communicatie, sociologie, semiotiek, informatietechnologie en design.