
Bachelorgraad in
Bachelor of Management ICT Business (International ICT Business) Telkom University

Invoering
Vanwege de Covid-19-pandemie heeft Telkom University online lezingen gehouden voor alle studenten, inclusief nieuwe internationale studenten. De verwachting is dat nadat de Covid-19-pandemie begint af te nemen en de Indonesische regering toegang en diensten heeft geopend voor internationale studenten, we graag de studies van internationale studenten op de campus verwelkomen.
De Bachelor of ICT Business Management is een van de opleidingen van de School of Economic and Business- Telkom University , Indonesië die werd opgericht in 1997. Onze ICT Business Management heeft een zeer scherpe focus op management voor de behoeften van de informatie- en communicatietechnologie. (ICT) industrie. Met de dikke kleur van ICT kunnen afgestudeerden van de ICT Business Management Study Program worden geaccepteerd in de telecommunicatie-industrie en andere industrieën die agressief ICT gebruiken in bedrijfsprocessen.
Telkom University's International Office","author_url":"","source":""}" />

Wat zal je leren?
Er zijn 5 concentraties in ICT Business Management:
1. Telecommunication Business Management (MBT), studenten leren hoe ze:
- implementeren van bedrijfsbeheer op het gebied van telecommunicatie
- bekwaam zijn in het evalueren van op management gebaseerde telecommunicatie met de ondersteuning van draadloze telecommunicatienetwerken en cellulaire
- analyseer bedrijfsmodellen die worden gebruikt in de hedendaagse telecommunicatie-industrie.
2. Informatica Bedrijfsmanagement, studenten leren hoe ze:
- maak een businessplan en implementeer informatica-bedrijfsbeheer.
- informatiebeveiliging beheren en informatiebeveiligingsaudits begrijpen.
- analyse van managementinformatiesystemen samen met softwaretestprocedures.
- ontwerp van e-commerce bedrijfsprocessen en IT-zaken.
3. Media Business Management, studenten leren hoe ze:
- implementeren van media business management en media business marketing.
- het bewaarsysteem van digitale informatie in mediabedrijven evalueren.
- bekwaam zijn in het produceren van media-inhoud door gebruik te maken van ICT en elementen te gebruiken die de inhoud vormen en aantrekkelijke waarden hebben.
4. Content Business Management, studenten leren hoe ze:
- het ecosysteem in de inhoud-bedrijfsketen op het mobiele telecommunicatienetwerk begrijpen, het zakelijke potentieel van mobiele inhoud kennen en begrijpen, het proces van het aanbieden van inhoud kennen en begrijpen tot aan de distributie en commercialisering.
- analyse van multimedia content management systeem en websemantiek.
- het behoud van digitale informatiesystemen in het bedrijf evalueren.
5. International ICT Business Management, studenten leren hoe ze:
- een internationaal bedrijf beheren, ondersteund door een internationaal certificaat, in overeenstemming met interessegebieden en ervaring in het buitenland.
- vaardig zijn in het actief spreken van Engels (inleidend lesgeven en leren in het Engels).
Het lesmateriaal van International ICT Business Management wordt in het Engels aangeleverd, inclusief lezingen, stages, examens, scripties, proeven en wetenschappelijke publicaties. Studenten krijgen ook een aantal internationale programma's, zoals mobiliteitsprogramma's ( edutrip , studentenuitwisseling of korte cursusprogramma's) en internationale certificering met betrekking tot management. Bovendien zal er in het eerste jaar een Engels Synergy-programma zijn om hun Engels te verbeteren vanuit het Talencentrum.
Wat word je?
Afgestudeerden van ICT Business Management worden verwacht
- In staat zijn om anderen te plannen, organiseren, bemannen, leiden en sturen, en controle uit te oefenen om een zakelijke en niet-zakelijke organisatie te leiden.
- De taken van functioneel manager (Marketing, Operations, HR, Finance) en ondernemer kunnen uitoefenen bij een zakelijke en niet-zakelijke organisatie.
- Operationele en managementproblemen kunnen oplossen, de beste oplossing kunnen kiezen, aanbevelingen kunnen doen voor besluitvorming en actieplannen kunnen maken om informatie- en communicatietechnologie te gebruiken.
- In staat zijn de theorieën, concepten, methoden en tools te begrijpen die verband houden met de analyse van managementvaardigheden op het gebied van marketing, HR, operations en financiën.
- In staat zijn om gegevens te verzamelen en te verwerken en relevante informatie in het onderzoeksproces te analyseren.
- In staat zijn om de concepten van marketingmanagement toe te passen die aspecten van management en marketing omvatten, het opzetten van het marketingmengsel, het ontwikkelen van een strategie om het marketingprogramma in een bedrijf te plannen.
- Wees bekwaam in het demonstreren van een systeem voor het vastleggen van analyses en het verstrekken van de financiële overzichten van het bedrijf als basis voor financiële besluitvorming, en het analyseren van de financieringsbronnen op basis van de theorie van de kapitaalstructuur die in een bedrijf kan worden geïmplementeerd.
- Ondernemersgeest hebben om aanzienlijk bij te dragen aan het verbeteren van het welzijn van de samenleving.
- In staat zijn om concepten van operationeel management toe te passen, waaronder het ontwerp en de werking van kwaliteitsmanagement, en om projectmanagement in een bedrijf te analyseren.
- In staat zijn om menselijke hulpbronnen te beheren, waaronder: gebruik, ontwikkeling, beoordeling, verstrekking van secundaire arbeidsvoorwaarden en beheer van individuele leden van de organisatie of groep werknemers, omvat ook het ontwerp en de implementatie van systeemplanning, ontwikkeling van werknemers, ontwikkeling van werknemers, loopbaanbeheer , prestatiebeoordeling, beloning van werknemers en goede arbeidsverhoudingen.
Afgestudeerden van ICT Business Management hebben de mogelijkheid om:
- Applicaties ontwikkelaar
- Bedrijfsanalist
- Forensisch computeranalist
- Netwerktechnicus
- IT-verkoopprofessional
leerplan
Met ingang van dit oneven semester 2020/2021 implementeert Telkom University , met name de School of Economic and Business, het 2020 Curriculum dat verwijst naar het Outcome-Based Education (OBE) -raamwerk. Het curriculumontwerp voor 2020 is gemaakt met als doel:
- Anticiperen op de ontwikkeling van industriële revolutie 4.0, door nieuwe geletterdheid toe te voegen, namelijk menselijke geletterdheid, datageletterdheid en technologische geletterdheid.
- De betrokkenheid van de industrie versterken door het WRAP-programma (Work Ready Program) te realiseren in de vorm van stage, ondernemerschap en onderzoeksschip.
- Versterking van digitale leermethoden op basis van leerlinggericht leren door de ontwikkeling van blended learning, flipped learning en afstandsonderwijs.
- Erkenning van de gemeenschapsontwikkelings- en innovatieactiviteiten van studenten door deel te nemen aan activiteiten van de Student Creativity Week, thematische lezingen over echt werk, nationale of internationale wedstrijden, certificering en andere equivalenten.
- Implementeren van het leerproces van "Merdeka Belajar-Kampus Merdeka", waarbij studenten de vrijheid krijgen om studiepunten op te nemen buiten de opleiding, die van buiten de opleiding aan een universiteit en of buiten de universiteit kunnen worden gehaald.
Dit alles is bedoeld om afgestudeerden te produceren met het vermogen om over de hele wereld te denken, problemen op te lossen en te communiceren volgens de visie van de School of Economics and Business.