
BSc in
Bachelor of Science (Honours) in kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie The Education University of Hong Kong

Invoering
Het programma is ontworpen om de uitdagingen van de onderwijstransformatie aan te pakken die wordt aangedreven door de vierde industriële revolutie en om te voldoen aan de maatschappelijke behoeften aan gekwalificeerde professionals in AI en onderwijstechnologie om de toekomstige ontwikkeling van scholen, tertiair onderwijs, de overheid en het bedrijfsleven te ondersteunen.
Normale studieperiode
- 4 jaar (voor toegang tot jaar 1)
- 2 jaar (voor toelating tot het senior jaar)
Programma Doelen
Het programma heeft tot doel:
- studenten voorzien van fundamentele kennis en vaardigheden op het gebied van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie;
- het vermogen van studenten ontwikkelen om kennis van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie toe te passen die geschikt is voor lesgeven en leren;
- de vaardigheden van studenten ontwikkelen in het gebruik van geschikte methoden van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie om echte problemen in onderwijscontexten te benaderen en op te lossen; en
- studenten uitrusten met het vermogen om educatieve projecten uit te voeren en te evalueren die worden ondersteund door het ethische gebruik van kunstmatige intelligentie en educatieve technologie.
Programma Beoogde Leerresultaten (PILO's)
Na succesvolle afronding van het programma kunnen studenten:
PILO1: demonstreren van kennis en begrip van concepten en tools op het gebied van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie;
PILO2: kennis van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie toepassen die geschikt is voor onderwijzen en leren;
PILO3: onderwijsproblemen identificeren, formuleren en aanpakken door gebruik te maken van passende methoden van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie in de praktijk; en
PILO4: ontwerpen, implementeren en evalueren van ethisch gebruik van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie in een educatief project om aan de gewenste behoeften te voldoen.
Programmastructuur
Voor deelnemers van jaar 1
Belangrijk
- Major Core 39 studiepunten
- Major keuzevakken 6 studiepunten
- Major Interdisciplinaire cursus 3 studiepunten
- Stage 6 studiepunten
Afstudeerproject
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepunten
keuzevakken
- Minor(s) of Second Major 30 studiepunten
Algemeen onderwijs 22 studiepunten
- Basiscursus
- Ervaringsleren
- GE Breedte Cursussen
- Universitaire ePortfolio
Taalverbetering 9 studiepunten
Totaal: 121 tegoedpunten
Voor deelnemers aan het seniorenjaar
Belangrijk
- Major Core 18 studiepunten
- Major keuzevakken 6 studiepunten
- Major Interdisciplinaire cursus 3 studiepunten
- Stage 6 studiepunten
Afstudeerproject
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepunten
keuzevakken
- Minor(s) 15 studiepunten
Algemeen onderwijs 22 studiepunten
- Brede cursus / ervaringsleren
- Universitaire ePortfolio
Totaal: 60 tegoedpunten
Opmerking: lessen worden gegeven in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Centre / Kowloon Tong Satellite Study Centre / Sports Centre zoals besloten door de universiteit.
Grote studies
De belangrijkste kerncursussen bieden studenten een solide basis voor AI en onderwijstechnologie en helpen hen te begrijpen hoe ze hun kennis kunnen toepassen in verschillende onderwijsomgevingen. De grote keuzevakken bieden studenten de flexibiliteit om cursussen in AI en educatieve technologie te selecteren om aan hun interesses en behoeften te voldoen. De grote interdisciplinaire cursus is bedoeld om studenten te betrekken bij het begrijpen van de concepten en theorieën die ten grondslag liggen aan het gebruik van educatieve technologieën bij het leren en beoordelen van talen vanuit interdisciplinaire perspectieven.
Lijst met hoofdcursussen
Grote kern
- Inleiding tot onderwijstechnologie
- Calculus
- Inleiding tot programmeren en probleemoplossing
- Grondbeginselen van neurale netwerken
- Datastructuren en algoritmen voor datamining
- Inleiding tot waarschijnlijkheid en statistiek
- Inleiding tot natuurlijke taalverwerking
- Kunstmatige intelligentie en machinaal leren in het onderwijs
- Technologieën in STEM- en AI-onderwijs
- Digitale games en leren in educatieve instellingen
- Diep leren voor computervisie en onderwijs
- Toegepaste robotica met toepassingen voor speciaal onderwijs
- STEM-activiteiten ontwerpen met geïntegreerde engineering en wiskunde
Major keuzevakken
- Verbeterd leerplan en evaluatie voor educatieve technologie
- Praktisch programmeren voor kunstmatige intelligentie
- Computerondersteunde 3D-ontwerp- en printtechnologieën
- STEM-activiteiten ontwerpen met geïntegreerde wetenschappen en technologie
- Ontwerp en ontwikkeling van mobiele applicaties
- Webdatabasetoepassingen voor gegevensanalyse
Grote interdisciplinaire cursus
- Opkomende technologieën voor het leren en beoordelen van talen
Stage
De stage biedt studenten praktische ervaringen en contexten om hun kennis en vaardigheden van AI en onderwijstechnologie op de werkplek te integreren en toe te passen. Studenten moeten stage lopen bij een relevante organisatie of bedrijf met betrekking tot AI en onderwijstechnologie, waar ze de vaardigheden en kennis die in het programma zijn ontwikkeld verder kunnen ontwikkelen. Ze moeten fulltime werken en ongeveer 200 werkuren voor een toegewezen organisatie voltooien. Om studenten uit te rusten met de basisconcepten en vaardigheden die nodig zijn in een werkomgeving, zullen pre-stage workshops worden gegeven. Van de student wordt verwacht dat hij een werkschema opstelt dat voor aanvang van de stage door zowel de stageorganisatie als de stagecoördinator van EdUHK moet worden overeengekomen.
Afstudeerproject
Het Final Year Project (FYP) bestaat uit twee cursussen:
- Honours Project I / Capstone Project I: onderzoeksmethoden en voorstel
- Honours Project II: Onderzoeksrapport / Capstone Project II: Projectoutput
De FYP richt zich op het blootstellen van studenten aan essentiële kennis en vaardigheden voor het uitvoeren van onderzoek of sluitstukprojecten.
Keuzevakken / Minor
Vanuit het keuzevakken/minordomein kunnen studenten vrijelijk cursussen volgen die worden aangeboden door elke academische afdeling van de universiteit die passen bij hun loopbaanambities en interesses. Minors zoals Coding, Design and Technology, Creativity en STEM/STEAM en Design of STEM Lessons zijn gerelateerd aan het programma, details zullen beschikbaar zijn na de toelating van het programma.
Algemene educatie
Vanuit het algemene onderwijsdomein kunnen leerlingen hun intellectuele horizon verbreden door verbanden te leggen tussen verschillende kennisgebieden en tussen hun formele studies en het leven buiten het klaslokaal, en hun vermogen tot gezond denken en goed oordeelsvermogen te versterken.
Taalverbetering
Van studenten in het programma wordt verwacht dat ze het vermogen ontwikkelen om effectief te communiceren in het Engels en Chinees (inclusief Putonghua). Om hen te helpen dit doel te bereiken, zal het Centre for Language in Education (CLE) een uitgebreid pakket aanbieden van verplichte taalverhogende en verplichte niet-kredietdragende taalverbeteringsactiviteiten, bestaande uit twee 3-cp Engelse cursussen en één 3-cp cursus Chinees.
Instructiemiddel
Het programma wordt voornamelijk in het Engels gegeven. Alle Major-cursussen worden in het Engels gegeven. Voor sommige niet-majorcursussen zal Putonghua of Kantonees als voertaal worden gebruikt wanneer de taal het meest effectief wordt geacht voor het onderwijs.
Carrièrevooruitzichten/beroepskwalificaties
Dit programma bereidt afgestudeerden voor op technische en ondersteunende functies (bijv. computerprogrammeur, datawetenschapper, IT-technicus, softwareontwikkelaar, ontwerper van e-learningbronnen, ondersteuning van onderwijstechnologie, evenals onderwijsassistent op scholen, uitgeverijen, gemeenschaps- en sociale diensten, overheid en niet-gouvernementele organisaties), met de mogelijkheid door te stromen naar hogere functies zoals systeemanalist en onderwijstechnologiemanager. Afgestudeerden kunnen ook een postdoctorale studie volgen op het gebied van AI, onderwijs of informatietechnologie.
Aangezien het academisch jaar 2022/23 het begin is van het triënnium 2022/23 - 2024/25 waarvoor de toewijzing van door de UGC gefinancierde plaatsen nog moet worden goedgekeurd door de regering, is het aantal instroomplaatsen slechts indicatief en onderhevig aan wijzigingen of bevestiging.
Vrijwaring
Er is alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de informatie op deze website correct is. Wijzigingen in alle aspecten van de programma's kunnen van tijd tot tijd worden aangebracht vanwege onvoorziene omstandigheden buiten onze controle en de universiteit behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving wijzigingen aan te brengen in de informatie op deze website. De universiteit aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die voortvloeit uit het gebruik of misbruik van of het vertrouwen op de informatie op deze website.
Elk aspect van de cursus en het cursusaanbod (inclusief, maar niet beperkt tot, de inhoud van de cursus en de manier waarop de cursus wordt gegeven) kan op elk moment naar eigen goeddunken van de universiteit worden gewijzigd. Zonder het recht van de universiteit om de cursus en het cursusaanbod te wijzigen te beperken, wordt voorzien dat wijzigingen nodig kunnen zijn vanwege factoren zoals personeelsbezetting, inschrijvingsniveaus, logistieke regelingen en wijzigingen in het curriculum.
Galerij
leerplan
Programma structuur
Domein | Creditpunten (cps) |
Toelating jaar 1 | |
Belangrijk | |
Grote kern | 36 |
Grote keuzevakken | 6 |
Opmerking over de faculteitsoverschrijdende kerncursus(2) | 3 |
Grote interdisciplinaire cursus | 3 |
Stage | 6 |
Afstudeerproject | |
Honoursproject / Capstone-project | 6 |
Tweede Major Note(3) / Minor(s) / Keuzevakken | 30 |
Algemene educatie | 22 |
Taalverbetering | 9 |
Totaal: | 121 |
Opmerkingen:
(1) De lessen worden gehouden op de Tai Po Campus en het Tseung Kwan O Study Centre / Kowloon Tong Satellite Study Centre / Sports Centre, zoals besloten door de universiteit.
(2) Alleen voor toelating tot jaar 1: studenten die tot dit programma zijn toegelaten vanaf het cohort 2023/24 zijn verplicht om de Greater Bay Area (GBA) te bezoeken voor een korte reis (bijv. 1-daagse of 2-daagse reis van 1 nacht) om de faculteitsoverstijgende kerncursus te voltooien. Hoewel de GBA-reis zwaar wordt gesubsidieerd, moeten studenten nog steeds 18% van de geschatte kosten van de reis bijdragen ("studentenbijdrage"), terwijl persoonlijke entertainment, maaltijden, reisdocumenten en persoonlijke verzekeringskosten niet worden ondersteund. De geschatte kosten van de GBA-reis voor studenten die zijn toegelaten tot cohort 2023/24 zijn nog niet beschikbaar, omdat deze onderhevig zijn aan verschillende factoren, zoals wijzigingen in de kosten van de GBA-reis als gevolg van inflatie, reisduur, reiskosten , de wisselkoers, enz. De exacte hoogte van de studiebijdrage is dus niet beschikbaar.
Bovenstaande informatie is onder voorbehoud en onder voorbehoud van wijzigingen.
Programma resultaat
Programma Bedoelde Leerresultaten (PILO's)
Na succesvolle afronding van het programma kunnen studenten:
PILO 1 : | blijk geven van kennis en begrip van concepten en hulpmiddelen op het gebied van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie; |
PILO 2 : | kennis toepassen van kunstmatige intelligentie en educatieve technologie die geschikt is voor onderwijzen en leren; |
PILO 3 : | onderwijsproblemen identificeren, formuleren en aanpakken door in de praktijk passende methoden van kunstmatige intelligentie en onderwijstechnologie te gebruiken; en |
PILO 4 : | ontwerp, implementeer en evalueer ethisch gebruik van kunstmatige intelligentie en educatieve technologie in een onderwijsproject om aan de gewenste behoeften te voldoen. |
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden/Professionele kwalificaties
Dit programma bereidt afgestudeerden voor op het bekleden van technische en ondersteunende functies (bijvoorbeeld computerprogrammeur, datawetenschapper, IT-technicus, softwareontwikkelaar, ontwerper van e-learningbronnen, ondersteuning van educatieve technologie, evenals onderwijsassistent op scholen, uitgeverijen, gemeenschaps- en sociale diensten, overheid en niet-gouvernementele organisaties), met de mogelijkheid om door te groeien naar hogere functies zoals systeemanalist en onderwijstechnologiemanager. Afgestudeerden kunnen ook een postdoctorale studie volgen op het gebied van AI, onderwijs of informatietechnologie.
Bovenstaande informatie is onder voorbehoud en onder voorbehoud van wijzigingen.