
BSc Games Ontwikkeling
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 up to 6 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 17.000 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voltijd internationaal | thuis £9.250 per jaar; deeltijd internationaal £4.250 per 30 studiepunten | thuis £2.312 per 30 studiepunten
Invoering
Deze graad in gameontwerp en gameontwikkeling biedt de creatieve en technische vaardigheden die je nodig hebt voor een carrière in de ontwikkeling van videogames.
De graad in gameontwikkeling combineert alle aspecten van theorie, praktijk en technologie die essentieel zijn voor je carrière. Je leert programmeren voor games en krijgt de kans om de creatieve aspecten van gameontwikkeling die in de industrie worden gebruikt, te verkennen via praktische projecten. Je ervaart de theorieën, praktijken en toepassing van computertechnologieën voor de ontwikkeling van videogames, samen met technische vaardigheden in digitaal ontwerp en realtime 3D-graphics.
Afgestudeerden van deze graad zijn tewerkgesteld in videogamebedrijven en IT-velden die verwante technologieën gebruiken.
Wat u moet weten over deze cursus
- Je krijgt de kans om een breed scala aan technische vaardigheden op te doen op het gebied van gameontwikkeling, waarbij je je kunt specialiseren in programmeren of 3D-modellering en animatie.
- Deze cursus is bedoeld voor mensen die een carrière willen nastreven in de ontwikkeling van computerspellen en/of aanverwante IT-gebieden waarin vaardigheden op het gebied van gametechnologie worden gebruikt.
- Het diploma is geaccrediteerd door TIGA, de branchevereniging voor videogames, om ervoor te zorgen dat de inhoud relevant is voor een carrière in de gamesindustrie.
- Al onze modules zijn ontworpen en gecontextualiseerd voor gamestudenten.
- Je hebt toegang tot High Spec Gaming-pc's met RTX 4090 GPU's en dubbele schermen in onze ultramoderne computerlabs.
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
Er is een reeks financiële ondersteuningsopties beschikbaar om je studie te ondersteunen, waaronder de Aspire@Greenwich-prijs voor studiemiddelen die veel voltijdstudenten zullen ontvangen.EU-studenten komen mogelijk in aanmerking voor een studiebeurs ter ondersteuning van hun studie.Ontdek meer over subsidies, studieleningen, beurzen en beurzen. We bieden ook advies en ondersteuning op het gebied van budgettering, geldbeheer en financiële problemen.
leerplan
Full time
Jaar 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- 3D-modellering (15 studiepunten)
- Toegankelijk interfaceontwerp (15 studiepunten)
- Natuurkunde en wiskunde voor de ontwikkeling van games (15 studiepunten)
- Versiebeheer en activabeheer (15 studiepunten)
- Spelontwerp (30 studiepunten)
- Objectgeoriënteerd programmeren voor games (15 studiepunten)
- Programmeren voor games (15 studiepunten)
Jaar 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Agile ontwikkeling met SCRUM (15 studiepunten)
- Loopbaanontwikkeling (15 studiepunten)
- Spelportfolio (30 studiepunten)
- Fysiek computergebruik (15 studiepunten)
- Onderzoeksmethoden voor games (15 studiepunten)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Speltechnologie (30 studiepunten)
- 3D-animatietechnieken (15 studiepunten)
- Renderingtechnieken voor game-engines (15 credits)
Jaar 3
Optieset 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Laatstejaarsgroepsproject (30 studiepunten)
- Laatste jaar individueel project (30 studiepunten)
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten 15 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Kunstmatige intelligentie voor games (15 studiepunten)
- Shader-programmering (15 studiepunten)
Optieset 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Laatstejaarsgroepsproject (30 studiepunten)
- Laatste jaar individueel project (30 studiepunten)
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 15 studiepunten kiezen uit deze keuzelijst.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Karakteranimatie en -controle (15 studiepunten)
- Visuele effecten voor games (15 credits)
Deeltijd
Jaar 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Spelontwerp (30 studiepunten)
- Objectgeoriënteerd programmeren voor games (15 studiepunten)
- Programmeren voor games (15 studiepunten)
Jaar 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- 3D-modellering (15 studiepunten)
- Toegankelijk interfaceontwerp (15 studiepunten)
- Natuurkunde en wiskunde voor de ontwikkeling van games (15 studiepunten)
- Versiebeheer en activabeheer (15 studiepunten)
Jaar 3
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Agile ontwikkeling met SCRUM (15 studiepunten)
- Spelportfolio (30 studiepunten)
- Onderzoeksmethoden voor games (15 studiepunten)
Jaar 4
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- 3D-animatietechnieken (15 studiepunten)
- Renderingtechnieken voor game-engines (15 credits)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Speltechnologie (30 studiepunten)
- 3D-animatietechnieken (15 studiepunten)
- Renderingtechnieken voor game-engines (15 credits)
Jaar 5
Optieset 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten 15 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Kunstmatige intelligentie voor games (15 studiepunten)
- Shader-programmering (15 studiepunten)
Optieset 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 15 studiepunten kiezen uit deze keuzelijst.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Karakteranimatie en -controle (15 studiepunten)
- Visuele effecten voor games (15 credits)
Jaar 6
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Laatstejaarsgroepsproject (30 studiepunten)
- Laatste jaar individueel project (30 studiepunten)
Broodje
Jaar 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- 3D-modellering (15 studiepunten)
- Toegankelijk interfaceontwerp (15 studiepunten)
- Natuurkunde en wiskunde voor de ontwikkeling van games (15 studiepunten)
- Versiebeheer en activabeheer (15 studiepunten)
- Spelontwerp (30 studiepunten)
- Objectgeoriënteerd programmeren voor games (15 studiepunten)
- Programmeren voor games (15 studiepunten)
Jaar 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Agile ontwikkeling met SCRUM (15 studiepunten)
- Loopbaanontwikkeling (15 studiepunten)
- Spelportfolio (30 studiepunten)
- Fysiek computergebruik (15 studiepunten)
- Onderzoeksmethoden voor games (15 studiepunten)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Speltechnologie (30 studiepunten)
- 3D-animatietechnieken (15 studiepunten)
- Renderingtechnieken voor game-engines (15 credits)
Jaar 3
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Stagecursus - CMS
Jaar 4
Optieset 1
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Laatstejaarsgroepsproject (30 studiepunten)
- Laatste jaar individueel project (30 studiepunten)
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten 15 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Kunstmatige intelligentie voor games (15 studiepunten)
- Shader-programmering (15 studiepunten)
Optieset 2
Studenten moeten de volgende verplichte modules bestuderen.
- Laatstejaarsgroepsproject (30 studiepunten)
- Laatste jaar individueel project (30 studiepunten)
- Rapid Prototyping (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 15 studiepunten kiezen uit deze keuzelijst.
- Uitgebreide realiteiten (15 studiepunten)
- Game-audio (15 studiepunten)
Studenten moeten ook 30 studiepunten kiezen uit deze lijst met opties.
- Karakteranimatie en -controle (15 studiepunten)
- Visuele effecten voor games (15 credits)
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Krijg ik een stageplaats?Deze cursus kan in sandwichvorm worden gevolgd, wat betekent dat je tussen je tweede en laatste studiejaar een jaar in de industrie kunt werken. Sandwichplaatsingen zijn relevant voor je studierichting en zijn betaalde functies. Het is de beste manier om je voor te bereiden op het snel vinden van een baan als je afgestudeerd bent.Studenten die geïnteresseerd zijn in een carrière in het onderwijs, kunnen er ook voor kiezen om een module te selecteren waarvoor ze een korte stage op een school of hogeschool moeten lopen.Hoe lang duurt mijn plaatsing?Sandwichplaatsingen duren tussen de 9 en 13 maanden. Stages voor werkpleklerenmodules duren normaal gesproken één dag per week gedurende één of twee termijnen, afhankelijk van het aantal studiepunten dat beschikbaar is voor de module.Wat zijn de financiële regelingen?Sandwichplaatsingen zijn betaalde functies, terwijl plaatsingen in modules voor werkplekleren normaal gesproken onbetaald zijn.Wat voor soort carrière volgen afgestudeerden?Oud-studenten van de richting Games en Digitale Media hebben stagejaren gehad bij Disney, Space Ape Games, Nickelodeon en Warner Brothers.Carrièremogelijkheden zijn onder meer de onafhankelijke en mobiele gamesector als programmeur, modelleur en ontwerper, Augmented, Virtual en Mixed reality-ontwikkelaar, UI- en UX-ontwerper voor digitale media en games, makers en leveranciers van gamecontent, back-endontwikkelaars en contentmanagers.Recente functies van afgestudeerden in Games Design en Digital Media zijn onder meer Motion Capture Technician bij The Imaginarium Studios, Serious Games Developer bij Arup, Software Engineer bij Bossa Studios en Creative Product Specialist bij Celtra.Zijn er stages beschikbaar?Studenten worden aangemoedigd om zomerstages te volgen tijdens de zomervakantie, hoewel het aan de student is om deze te vinden. Studenten van de Dienst Employability and Careers krijgen ondersteuning bij het aanvragen van stages en stages.Biedt u werkgelegenheidsdiensten aan?In Greenwich vinden voortdurend inzetbaarheidsactiviteiten plaats en studenten worden aangemoedigd om aan zoveel mogelijk kansen deel te nemen. De centrale Employability and Careers Service biedt ondersteuning aan studenten die zich voorbereiden op sollicitaties voor stages en afstudeerfuncties, zoals cv-clinics, proefgesprekken en workshops over inzetbaarheidsvaardigheden. Bovendien heeft uw school een toegewijde Employability Officer die het hele jaar door werkgerelateerde activiteiten zal organiseren die u zullen helpen uw sectorkennis en netwerken op te bouwen.