
Bachelor of Science in Global Management
Toulouse, Frankrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
13 Mar 2026
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 175 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* Meer informatie over de inschrijvingskosten voor internationale studenten: https://tsm-education.fr/en/programmes/bachelors/bsc-in-global-management/bsc-1?tab=fees
Invoering
Een bachelor in de wetenschappen
De Bachelor of Science (BSc) in Global Management van Toulouse School of Management is een full-time on-campus drie jaar durende opleiding voor een totaal van 180 ECTS, met een instroom elk jaar in het najaar. Het wordt volledig in het Engels gegeven en heeft kleine klassen zodat studenten individuele ondersteuning krijgen dankzij innovatieve onderwijsmethoden zoals blended en flipped learning.
Deze graad is ontworpen om jonge professionals op te leiden om verschillende contexten en situaties van global business kritisch te beoordelen en culturele diversiteit te omarmen.
Deze niet-gespecialiseerde graad in global business combineert rigoureuze academische fundamenten in alle managementgebieden met praktische inzichten uit de professionele wereld. Studenten leren de grondbeginselen van managementwetenschappen, internationale instellingen en vergelijkende politieke systemen. Ze leren ook de basis van boekhouding, financiën, marketing en bedrijfseconomie. Door de nadruk te leggen op innovatie, projectmanagement, geopolitiek, governance en de juridische omgeving, krijgen studenten ook inzicht in ondernemerschap en duurzame ontwikkeling.
Om studenten aan te moedigen zowel binnen als buiten het klaslokaal te leren, wordt van hen verwacht dat ze gedurende de drie jaar van het BSc-programma een semester of een jaar in het buitenland doorbrengen aan een van de partneruniversiteiten van TSM.
Na de bachelor kunnen studenten doorstromen naar TSM-masteropleidingen of elders in de wereld.
2 mogelijkheden voor dubbele graden
Tijdens het eerste jaar van de bachelor bij TSM hebben studenten de mogelijkheid om zich aan te melden voor twee dubbele graden bij partneruniversiteiten van TSM: een bij de Katholishe Universität Eichstätt-Ingollstadt (in Duitsland) en een met de Tor Vergata Universiteit van Rome (in Italië). Deze twee dubbele graden versterken het internationale bereik van TSM en vormen een aanvulling op het portfolio met internationaliseringsmogelijkheden dat in het bachelorprogramma wordt aangeboden. Aanmelding en het bijbehorende selectieproces vinden plaats tijdens het eerste jaar van de bachelor, op basis van de bachelorcijfers van het eerste semester.
Bekijk de video Focus op innovatieve onderwijsmethoden
BSc in een oogopslag
- Taal Engels
- Duur: 6 semesters (3 jaar) inclusief semesters in het buitenland
- Startdatum: september
- Credits: 180 ECTS
- Toegekende graad: Bachelor of Science in Global Management
- 2 Mogelijkheden voor dubbele graden
toelatingen
leerplan
Overzicht
- Eerste jaar: studenten volgen cursussen die de basisbeginselen van managementwetenschap, internationale instellingen en vergelijkende politieke systemen introduceren. Daarnaast volgen studenten fundamentele cursussen in accountancy, financiën, marketing en bedrijfseconomie voor een succesvol academisch pad.
- Tweede jaar: de nadruk verschuift naar alternatieve perspectieven op en specifieke contexten van innovatie, projectmanagement, geopolitiek, bestuur en juridische omgeving. Dit zal studenten in staat stellen om inzicht te krijgen in ondernemerschap en duurzame ontwikkeling.
- Derde jaar: studenten verdiepen zich verder in theoretische modellen en analytische vaardigheden om hun kritisch denkvermogen te verfijnen.
Voorbeelden van cursussen
- Bestuurswetenschappen
Het hoofddoel van deze cursus is om vele benaderingen voor het oplossen van bedrijfsproblemen vanuit een managementoogpunt te behandelen. Het legt ook een stevige nadruk op studenten die opereren en functioneren alsof ze in organisaties zijn en biedt analytische kaders die hen zullen helpen hun effectiviteit en vaardigheden in het observeren, begrijpen en beheren van gedrag in organisaties te vergroten. De cursus onderzoekt selectief ideeën en raamwerken uit verschillende organisatietheorieën en onderzoekt hun implicaties voor de managementpraktijk.
- Bedrijfseconomie
Economie biedt een nuttige reeks instrumenten voor het analyseren van de wereld en het ondersteunen van de besluitvorming door bedrijven en overheden. Deze module heeft tot doel studenten een overzicht te geven van een aantal van deze tools en van de inzichten die ermee kunnen worden verkregen. We zullen ons vooral richten op de instrumenten die het meest relevant zijn voor bedrijven. De meeste lezingen gaan over micro-economische onderwerpen, waarbij gekeken wordt naar de acties van bedrijven en individuen. De module behandelt echter ook macro-economische problemen en beleid, waarbij de economie als geheel wordt bekeken. Dit wordt gevolgd door een uiteenzetting van internationale economische kwesties. Dit opleidingsonderdeel heeft tevens tot doel de studenten kennis te laten maken met de milieueconomie. Er zal worden gestreefd om het cursusmateriaal te relateren aan actuele economische kwesties en problemen die relevant zijn voor managers. Om deze onderwerpen op een bruikbare manier te kunnen behandelen, is het noodzakelijk de fundamentele aspecten te benadrukken en de beperkingen te onderzoeken die verband houden met de aannames van economische modellen.
- Internationaal trainingsprojectprogramma
Gedurende de 3 jaar van de BSc in Global Management moeten studenten hun professionele project opbouwen om stages te voltooien, hun eigen bedrijf op te richten of zich aan te melden voor een masterdiploma. Het doel van deze cursus is om de student de nodige voorbereidende informatie en vaardigheden bij te brengen om zowel een professionele als een ethische houding aan de dag te leggen. Om deze onderwerpen op een nuttige manier te behandelen, zullen studenten verschillende seminars en workshops bijwonen.
- afzet
De marketingfunctie heeft een significante evolutie ondergaan van marketing begrepen als distributie in productiegerichte bedrijven naar een klantgericht, waardegedreven en stakeholdergericht managementconcept. Deze inleidende marketingcursus is gericht op het voorbereiden van (toekomstige) marketeers om proactief met deze uitdagingen om te gaan door de belangrijkste concepten en principes in marketing te bespreken. Om de leerdoelen van de cursus te bereiken, combineert de leerervaring zelfstudievideo's, interactieve live face-to-facesessies en reflectieve analyse van leerresultaten.
- Leer wat je wilt, waar je maar wilt
De cursus is gepositioneerd in het eerste jaar van de BSc in Global Management. De kennis die in deze module wordt verworven, zal studenten helpen een relevant begrip van een onderwerp op te bouwen en zich kritisch bezig te houden met ethische, verantwoordelijke en duurzame kwesties die verband houden met het onderwerp. De module biedt studenten ook de mogelijkheid om hun digitale vaardigheden te gebruiken tijdens het tweede en derde jaar van de BSc.
Galerij
accreditaties
Getuigenissen van studenten
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Na het afronden van de 3-jarige BSc. kunnen studenten:
- kennis en begrip
- de conceptuele grondslagen van internationaal management uitleggen
- Organiseren en gebruiken van relevante management- en analytische methoden
- reflexieve mindset
- managementtheorie en -praktijk analyseren
- ethische dimensies en implicaties voor duurzaamheid in managementbeslissingen aanbevelen
- vaardigheden en houdingen
- effectief, respectvol en ethisch communiceren in verschillende omgevingen, met verschillende technieken en met een breed scala aan multiculturele doelgroepen
- ontwikkel een dubbele mindset van inclusiviteit in collectief leren en autonomie in individueel leren
- digitale vaardigheden
- Gebruik verschillende digitale tools en technologieën voor samenwerkingsprocessen
- ontwerpstrategieën om gegevens of informatie te verzamelen en deze kritisch en ethisch te evalueren om een bepaald probleem op te lossen of een specifieke taak uit te voeren
Na de bachelor kunnen studenten doorstromen naar masteropleidingen bij de TSM of elders in de wereld.
TSM helpt studenten om gemakkelijker te integreren in de zakenwereld!
De afdeling Corporate Relations maakt van uw professionele carrière een prioriteit. Dankzij toegewijde diensten en tools - professionele projecten, stages, carrières, TSM-Connect-platform - stelt TSM u in staat om te profiteren van de nabijheid van de zakenwereld om uw professionele integratie te vergemakkelijken en te laten slagen.